کد خبر : 1517605 | 26 فروردين 1397 ساعت 15:13 | 38.7K بازدید | 0 دیدگاه

روند تیم های گروه ایران در رنکینگ فیفا؛

سقوط با شیب ملایم به سمت گروه مرگ

تیم های حاضر در گروه B جام جهانی طی ماه های اخیر افتی نسبی در رنکینگ فیفا داشته اند.

به گزارش "ورزش سه"، حدود 60 روز تا آغاز رقابت های جام جهانی 2018 روسیه باقی مانده و تیم های مختلف در فرصت های مقتضی خود را برای مهم ترین رویداد فوتبال جهان آماده می کنند.

 

تیم ملی ایران نیز مطابق برنامه مدنظر کادر فنی بازی های دوستانه خود را آغاز کرده و پس از اتمام رقابت های لیگ به صورت متمرکز تر کار خود را برای این مسابقات ادامه خواهد داد. یکی از نکات مهمی که در خصوص گروه ایران در جام جهانی روسیه وجود داشته، حریفان قدرتمند و قرار گرفتن تیم کی روش در گروه مرگ این تورنمنت است. به همین منظور روند کلی تیم های ملی مراکش، اسپانیا و پرتغال -که حریفان ایران در جام جهانی هستند- را در ماه های اخیر مرور می کنیم.

 

مراکش:


شیرهای اطلس در جام جهانی نخستین و کلیدی ترین حریف تیم ایران هستند. آنها از تاریخ 1 دسامبر سال میلادی گذشته که قرعه کشی جام جهانی برگزار شد، رقابت های جام ملت های آفریقا را (البته با تیم دوم) سپری کردند و با اقتدار به مقام قهرمانی این تورنمنت رسیدند. در ادامه هم فیفادی های ماه مارس را با دو برد مقابل صربستان و ازبکستان پشت سر گذاشتند.
رنکینگ مراکشی ها در فیفا هم از ماه دسامبر تا کنون،  از 40 به 39 و سپس به 42 رسیده است.

 

اسپانیا:


دومین حریف ایران در جام جهانی که یکی از مدعیان قهرمانی تورنمنت نامیده می شود، از ماه دسامبر تا کنون فقط در فیفادی های ماه مارس به میدان رفته که تساوی با آلمان و برد قاطع مقابل آرژانتین حاصل این دو بازی برای لاروخا بود.


شاگردان لوپتگی در رنکینگ 5 ماهه اخیر فیفا رتبه ششم را در اختیار داشتند تا اینکه در آخرین رده بندی اعلام شده به رده 8 سقوط کردند.

 

پرتغال:


آخرین حریف ایران در دور گروهی جام جهانی تیم پرتغال است که پس از قهرمانی جام ملتهای اروپا اوضاع خوبی را سپری کرده است. دو بازی دوستانه سلسائو در سال جاری میلادی با پیروزی مقابل مصر و شکست سنگین مقابل هلند به پایان رسیده است.


یاران کریس رونالدو همچنین در رنکینگ فیفا چهار ماه رتبه 3 را در اختیار داشتند و در ماه جاری به رده چهارم نزول داشتند.

 

ایران:


ملی پوشان ایران در ماه گذشته سه دیدار دوستانه مقابل سیرالئون، تونس و الجزایر برگزار کردند که با 2 پیروزی و یک شکست برای آنها همراه بود. پیروزی ساده برابر تیم بی نام و نشان سیرالئون پایان بخش سال گذشته شمسی بود. در روزهای آغازین سال جدید هم شکست یک بر صفر مقابل تونس و برد دو بر یک برابر الجزایر برای شاگران کی روش به دست آمد.

 

در رده بندی فیفا هم تیم ملی ایران در طول پنج ماه گذشته بیشترین نوسان را در بین تیم های گروه داشته است. افت از رده 32 به 34، رسیدن به رده 33 و سپس نزول به رتبه 36 در ماه اخیر میلادی مسیری بود که تیم ایران در رده بندی فیفا در ماه های اخیر طی کرد.

 

1296050

 

1296051

دیدگاه‌ها