کد خبر : 1517668 | 26 فروردين 1397 ساعت 19:23 | 249.6K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش تند به حرف‌های عجیب رئیس کمیته بازاریابی

پیراهن‌های تیم ملی سوژه تازه منازعه

هدایت‌ ممبینی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته بازاریابی در گفت‌و‌گویی که امروز با سایت فدراسیون فوتبال داشت، با جملاتی عجیب باعث واکنش گسترده در شبکه‌های اجتماعی شد.

 پیراهن‌های تیم ملی سوژه تازه منازعه

به گزارش "ورزش سه"، او که درباره طرح پیراهن تیم ملی و علت ساده بودن آنها صحبت می کرد در فراز عجیبی از حرف هایش اعلام کرده در سال حمایت از کالای ایرانی آدیداس قبول کرده فقط پیراهن تیم ملی بزرگسالان را تامین کند و 17 تیم ملی دیگر شامل رده های پایه، بانوان، ساحلی، فوتسال و ... از پیراهن های ساخت داخل استفاده می کنند. این جمله به قدری عجیب و از نظر منطق اقتصادی و روح حاکم بر قراردادهای نرمال تامین پیراهن در جهان غیر قابل باور است که می شود مدت ها درباره اش نوشت.


کمیته بازاریابی که هنوز موفق به جلب حامی مالی برای تیم ملی در جام جهانی نشده با اعلام ممبینی با پیراهنی ساده و طراحی نشده ایران را به روسیه 2018 خواهد فرستاد. در جریان باشید که همه تیم های حاضر در جام جهانی که با یکی از برند های معروف تولید پوشاک ورزشی قرارداد دارند، علاوه بر تامین لباس مبلغی از آن کمپانی ها پول دریافت می کنند و البته طراحی پیراهن هر تیم ملی منحصر به همان کشور است و به طور طبیعی و به عنوان مثال آنچه که برای تیم هایی مثل اسپانیا، آلمان، ژاپن، مکزیک، کلمبیا و ... توسط آدیداس طراحی شده هیچ نمونه دیگری ندارد. این در حالی است که پیراهن های ایران در جام جهانی از قسمت کالاهای موجود در ژورنال های آدیداس انتخاب شده است. پیراهن های سفید و قرمز همراه با سه خط آدیداس هستند. چیزی که آدیداس برای اولین بار اجازه داده از آن استفاده شود.


البته نباید از یاد ببریم که ایران برای توافق با کمپانی های مهم تامین البسه ورزشی مشکلات زیادی مانند تحریم یا قوانین محدود کننده داخلی دارد اما عدم طراحی یک پیراهن منحصر به فرد و همچنین تامین نبودن لباس سایر تیم های ملی ایرانی از نقاط ضعف قرارداد ایران و آدیداس است. به خاطر داشته باشیم در سال 1978 که تیم ملی برای اولین بار قراردادی رسمی با آدیداس امضا کرده بود، علاوه بر تامین کامل البسه، به اندازه 200 هزار مارک البسه و لوازم اضافی تحویل فدراسیون شده بود که در انبار برای استفاده از سایر تیم های ملی ذخیره شد.


مساله امروز این نیست که چرا فدراسیون فوتبال عاجز از عقد یک قرارداد مطلوب با آدیداس است، موضوع مهم در وارونه جلوه دادن حقیقتی است که از زبان رئیس کمیته بازاریابی به زبان آمده است.

 

این مطلب را با مرور برخی توییت ها و این سوال به پایان می بریم. اینکه هدایت الله ممبینی داور بازنشسته در چه زمانی موفق به گذراندن تحصیلات و مهارت های مربوط به بازار یابی شده است؟

 

1296114


توضیح: قبل از مرور توییت ها به خاطر داشته باشید که مبنای آنها انتشار تصویری از یک لباس ساده سفید آدیداس است که پیراهن تیم ملی قلمداد شده در حالیکه هنوز هیچ تصویری از پیراهن تیم ملی در جام جهانی منتشر نشده است.

 

‏*به نظرم بازیکنای تیم ملی ایران وقتی میرن پیراهن ایسکو، راموس، اینیستا و کریستیانو رو میگیرن، دیگه لباس خودمون رو بهشون ندن آبروریزی نشه.


‏*کاش لاقل رو لباس تیم ملی مروارید میدوختن.

 

‏*لباس تیم ملی جوریه که انگار رفتن تاناکورا یه سری لباس ورزشی شکل هم با مارک آدیداس خریدن آوردن

 

‏*داشتم نگران میشدم که چرا هنوز با لباس تیم ملی آبرومون جلوی کل دنیا نرفته که خداروشکر رفت.

 

‏*بابای من سه دست از این لباس رسمی تیم ملی برای جام جهانی داره.

 

*‏من حس میکنم آدیداس بدش نمیاد روی لباس‌ تیم ملی حتی لوگو چاپ نکنه.

 

‏*لباس تیم ملی تو ‌جام‌جهانی واقعا زشته. بهونشون هم اینه‌ که زمان نداشتیم! لعنتی ما دومین تیم جهان بودیم که صعود کردیم چرا به شعور ملت توهین می‌کنید آخه؟!!


* ‏برای طراحی لباس تیم ملی وقت نداشتن،یه فراخوان رسمی بدن تو دو روز بالای ۱۰۰۰ تا طرح میرسه دستشون . بحث اینه آقای تاج و دوستان دغدغه ی تیم ملی رو ندارن و فقط به فکر خودشونن !

 

‏*شیوه انتخاب لباس تیم ملی این طوریه که میگن میدون امام حسین ( دقت کنید منیریه نه ها امام حسین ) تو این پاساژ ها میگردن خزترینشون رو پیدا میکنن بعد میگردن دنبال خزترین لباس ورزشی همونو میارن میدن به طراحشون میگن تا یه چند درجه هم تو خز ترش کن .

 

‏*من موافق طرح سفید و ساده لباس تیم ملی تو جام جهانی هستم.از فردا با عرق‌گیر میریم تو خیابون هر کی هم گفت این چیه پوشیدی؟ میگیم لباس تیم ملیه ارزونم هست با ۵ هزار تومن دو تا لباس تیم ملی میشه خرید.

 

‏*تنها میشه به این امید داشت که آدیداس آبروی خودشو دوس داره و تیم ملی با لباس خیلی نامناسبی در جام جهانی بازی نخواهد کرد.به خودمون که چشم امیدی نیست.

 

‏*لباس تیم ملی یجوریه که بازیکنا بپوشنش ناخوداگاه تو زمین وسط بازی هی حواسشون پرت میشه که چراغ اضافه تو ورزشگاه روشن نباشه و کسی کولر روشن نکنه به مسئول ورزشگاه هم اشاره میکنن نمایشگر کنار زمینو بزنه اخبار.

 

‏*ایول دیگه لازم نیست لباس تیم ملی رو بخرم خونه نیم جینش رو دارم،یه ۳خط آدیداس میخواد فقط بایه لوگو فدراسیون که میخوام جاش یه پلنگ بذارم که۲تا بچه زیرشن با یه گلدون.

 

‏*درسته که لباس های تیم ملی فدراسیون پنج ستارمون قراره ساده و بی کیفیت باشه ، ولی از قدیم گفتن «زیبایی تو سادگیه» و یا «سادگی هیچ وقت از مد نمیوفته»

 

* اگه آدیداس شورت این عرقگیرا رو‌هم مثل شلوار دایجان ناپلیون‌میزد، قشنگ میشد جورابا رو کشید روش و رفت برا پیک نیک و‌دور همی تو روسیه. والله لباس تیم ملی رو‌از نیکو‌‌ تن پوش ( برند ایرانی تولید لباس زیر مردانه) میخریدین بهتر بود. دست کم از تولید ملی حمایت کرده بودین.

دیدگاه‌ها