کد خبر : 1517716 | 27 فروردين 1397 ساعت 09:55 | 31.9K بازدید | 1 دیدگاه

صلاح، دی بروین یا....

بهترین بازیکن این فصل لیگ برتر چه کسی است؟

با قطعی شدن قهرمانی منچسترسیتی در رقابت های این فصل لیگ برتر، حالا همه منتظر شناختن بهترین بازیکن فصل هستند.

بهترین بازیکن این فصل لیگ برتر چه کسی است؟

به گزارش "ورزش سه"، دیروز اتحادیه فوتبال جزیره نام 6 نامزد جایزه مرد سال فوتبال جزیره را معرفی کرد که در این فهرست نام محمد صلاح، دی بروین، داوید سیلوا، لروی سانه، هری کین و داوید دخیا به چشم می خورد.

 

در ادامه عملکرد 6 نامزد دریافت این جایزه در فصل جاری را بررسی خواهیم کرد؛

 

محمد صلاح؛ لیورپول

 

شاید حالا خنده دار به نظر می رسد اما زمانی که لیورپول محمد صلاح را در تابستان گذشته به لیگ برتر آورد، بسیاری این انتقال را یک قمار می دانستند. ستاره مصری پیش از درخشش و عملکرد فوق العاده در فیورنتینا و رم، یک دوره ناموفق توام با مصدومیت در چلسی داشت اما عملکرد بسیار خوب در سری آ کلوپ را به انتقال 39 میلیون پوندی صلاح مجاب کرد و حالا درستی تصمیم سرمربی آلمانی به وضوح ثابت شده است.

 

1285812

 

صلاح به زمان زیادی برای جا افتادن نیاز نداشت و حالا یکی از خطرناکترین خط حملات اروپایی در کنار روبرتو فرمینو و سادیو مانه را تشکیل داده است که حتی خوشبین ترین هوادار لیورپول نیز در آغاز فصل چنین تصوری نداشت.

 

نکته کلیدی: صلاح در 40 بازی لیورپول در لیگ برتر در این فصل، 30 گل زده و 10 پاس گل ارسال کرده است.

 

کوین دی بروین؛ منچسترسیتی

 

دیگر بازیکن سابق چلسی حالا به عنوان یکی از با استعداد ترین بازیکنان لیگ برتر شناخته می شود و حتی در فصل اول حضور گواردیولا که فوق العاده نبود، دی بروین کلاس بالای خود را نشان داد.

 

1296196

 

حالا به نظر می رسد که هیچ بازیکنی برای منچسترسیتی در طول این فصل در راه کسب عنوان قهرمانی، مهم تر از دی بروین نبوده است. خلاقیت ستاره بلژیکی نقش مهمی در به ثمر رسیدن 93 گل سیتی (تقریبا هر بازی 3 گل) ایفا کرده است. اما دی بروین مجموعا این فصل تنها 7 گل زده و بعد از کریسمس تنها یک بار موفق به باز کردن دروازه رقبا شده که این عملکرد ممکن است شانس او را کاهش دهد.

 

نکته کلیدی: ارسال 15 پاس گل در فصل جاری، 3 پاس بیشتر از نزدیک ترین رقیب.

 

هری کین (تاتنهام)

 

اگرچه شاید تاتنهام در کسب جام ناموفق بوده، اما عملکرد هری کین و کسب 3 کفش طلای جزیره در 3 فصل اخیر، او را در بین مهاجمان بی رقیب ساخته است.

 

1294619

 

درخشش فوق العاده هری کین نقش مهمی در صعود تاتنهام به لیگ قهرمانان و درخشش برابر تیم های بزرگ در این رقابت ها ایفا کرده اما حالا فاصله 5 امتیازی در صدر جدول گلزنان با محمد صلاح ممکن است بعد از 3 فصل، عنوان آقای گلی لیگ برتر را از ستاره تاتنهام بگیرد.

 

نکته کلیدی:  از فصل 2015-2014، هیچ بازیکنی بیش از هری کین 100 گله موفق به گلزنی در لیگ برتر نشده است.

 

داوید سیلوا ( منچسترسیتی)

 

در پایان هشتمین فصل حضور در منچسترسیتی، داوید سیلوا آماده فتح سومن لیگ برتر خود شده و در ترکیبی مملو از بازیکنان و استعدادهای جوان، وجود این ستاره اسپانیایی چاشنی تجربه را نیز به سیتی اضافه کرده است.

 

1289914

 

تا ماه فوریه، در 25 دیداری که سیلوا برای سیتی بازی کرده بود حتی یک شکست هم برای تیم گواردیولا رقم نخورده بود و اگرچه عملکرد دی بروین شاید گاهی باعث کمتر دیده شدن سیلوا شود، اما او در نزدیکی 32 سالگی هنوز هم یکی از مهم ترین بازیکنان سیتیزن ها محسوب می شود.

 

نکته کلیدی: فقط سانه و دی بروین بیش از داوید سیلوا با 11 پاس گل در این زمینه موفق بوده اند اما سیلوا 8 بار نیز موفق به گلزنی شده است.

 

لروی سانه (منچسترسیتی)

 

پس از یک فصل نسبتا آرام در منچسترسیتی پس از انتقال 37 میلیون پوندی از شالکه، سانه این فصل به یکی از ارکان اصلی تیم گواردیولا تبدیل شده است. بعد از سپری شدن یک فصل و آشنایی با زیر و بم فوتبال جزیره، سانه نه تنها به یکی از ستاره های سیتی و بازیکنان محبوب این تیم تبدیل شد، بلکه جای مارکو رویس در ترکیب تیم ملی المان را نیز گرفته است.

 

1296198

 

این ستاره 22 ساله که در فهرست نامزدی بهترین بازیکن جوان فصل در کنار هم تیمی های خود رحیم استرلینگ و ادرسون نیز قرار دارد، در این فصل 9 گل زده و 12 پاس گل در لیگ برتر داده است.

 

نکته کلیدی: با ارسال 12 پاس گل، تنها دی بروین در این زمینه از سانه بالاتر است.

 

داوید دخیا؛ منچستریونایتد

 

علیرغم ورود ستاره های گرانقیمت در سالهای اخیر به ترکیب یونایتد، داوید دخیا شاید هنوز هم مهم ترین ستاره ترکیب شیاطین سرخ محسوب می شود. اگرچه این فصل هم قرار نیست جام لیگ برتر به منچستریونایتد اهدا شود اما بی شک در این میان دخیا مقصر نیست و وی باید به خاطر عکس العمل های فوق العاده اش مورد تمجید نیز قرار گیرد.

 

1296197

 

عامل ثبات شاید باعث شده دخیا حالا بهترین سنگربان جهان باشد و حداقل در لیگ برتر اینگونه است زیرا سنگربان اسپانیایی تا اینجا 16 کلین شیت را به ثبت رسانده است.

 

نکته کلیدی: بعد از پیتر جینینگز از تاتنهام در سال 1976، هیچ سنگربانی فاتح جایزه مرد سال لیگ برتر نشده است.

 

منبع: دیلی میل

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها