کد خبر : 1517798 | 27 فروردين 1397 ساعت 13:11 | 175.3K بازدید | 1 دیدگاه

انتقاد شدید از تمسخر پیراهن تیم ملی در حالا خورشید

این لباس تیم ملی نیست آقای رشیدپور!

انتشار تصاویری با عنوان طرح لباس تیم ملی در جام جهانی 2018 در فضای مجازی باعث شد فدراسیون فوتبال با جعلی خواندن آن واکنش نشان بدهد.

این لباس تیم ملی نیست آقای رشیدپور!

به گزارش " ورزش سه" روزگذشته عکسی از لباسی منتسب به تیم ملی ایران منتشر شده و در فضای مجازی و توسط کانال های مختلف اعلام شد که این همان لباس تیم ملی در جام جهانی است که به دلیل فرصت کمی که وجود داشته به شکلی ساده طراحی شده است. لباسی که برخلاف تصورات طرح زیبایی نداشت و همانطور که انتظار می رفت تصویری از یوز ایرانی هم روی آن نبود. اما 24 ساعت بعد از انتشار این عکس در فضای مجازی روابط عمومی فدراسیون فوتبال بیانیه ای را منتشر کرد که در آن تصویر منتشر شده از لباس تیم ملی را جعلی دانسته است.

 

1296114


چرا یک روز بعد؟


درحالی که اولین بار کانال ها و صفحات برخی از پرطرفدارترین برنامه های تلویزیونی نیز عکس منتسب به لباس به تیم ملی ایران را منتشر کردند اما فدراسیون بعد از مدت زمان یک روزه و حرف های رضا رشیدپور به آن پاسخ داد. آیا بهتر نبود همان زمان که کانال ها و سایت های پرمخاطب این عکس را منتشر کردند روابط عمومی فدراسیون دست به کار می شد و با جعلی خواندن تصویر، مردم را در جریان اخبار درست قرار می داد. ضمن این که این میزان حساسیت به یک برنامه تلویزیونی از جانب یک سازمان مانند فدراسیون فوتبال کمی عجیب به نظر می رسد. دلیل ناراحتی فدراسیون فوتبال، رویکرد عامیانه اغلب رسانه ها به مساله پیراهن است که البته باید قبول کنیم با توجه به عوامل سیاسی، اقتصادی و... یک بحث تخصصی محسوب می شود. مثلا موضوع تحریم یا ممنوعیت واردات پوشاک از سوی وزارت صنایع دو مساله ای است که روی قرارداد ایران و آدیداس تاثیرگذاشته است.


صبح بخیر آقای رشیدپور


در این پیام که توسط روابط عمومی فدراسیون منتشر شده آمده است: « متاسفانه،این روند ناصواب و رو به افزایش در سطح رسانه های رسمی، به برنامه صبح گاهی حالا خورشید که قاعدتا می بایست در افزایش نشاط و امید در جامعه نقش آفرین باشد، هم کشیده شده و مجری برنامه_در خوش بینانه ترین حالت ممکن_ به دلیل نداشتن اطلاع لازم، ضمن اعلام خبر رونمایی رسمی فدراسیون فوتبال از پیراهن تیم ملی، شایعات فضای مجازی را به آنتن رسمی مملکت منتقل می کند و بعد در ادامه با ادبیاتی به دور از شان، انواع و اقسام نیش و کنایه ها را به پیراهن ملی که البته از نظر خودش رسمی است نثار می کند.» در ادامه این پیام آمده است:« پرسش روشن در این میان این است؛ آقای رشیدپور! خبر شما مبنی بر اینکه تصویر نشان داده شده در برنامه حالا خورشید، پیراهن رسمی تیم ملی است از کجا آمده؟ یعنی فردی که سال هاست در رسانه ملی وظیفه خطیر تهیه کنندگی و اجرا را برعهده دارد، تنها و تنها در شبکه های مجازی سیر می کند و حتی حاضر نیست یک بار خبری را از منابع رسمی اش پیگیری کند؟ آیا واقعا چنین روندی ممکن است؟ آیا این کار از قوائد رسانه ای که رشیدپور بر آن تاکید دارد و مهم از تر آن،حقوق اخلاقی پیروی می کند؟ آیا رضا رشیدپور می پذیرد هر شایعه ای منتسب به وی یا برنامه حالا خورشید در سطح گسترده منتشر شود و بعد روی آن تفسیر و نقد هم صورت گیرد. 59  روز تا جام جهانی و آغاز بزرگ ترین رویداد ورزش جهان باقی مانده است. آیا وقت آن نیست ما هم به جمع آن 31 تیم دیگر بپیوندیم و لذت دوست داشتنی حضور در روسیه را ببریم؟ آقای رشیدپور!صبح به خیر....»


بامزه بود؟

 

اما گویا آنچه بیشتر از همه مورد ناراحتی مسئولان فدراسیون فوتبال شده نه انتشار عکس، که انتقادهای مختلف به خصوص حرف های رضارشیدپور در برنامه «حالا خورشید» بوده است. رضا رشیدپور امروز در برنامه تلویزیونی اش با نشان دادن عکس معروف پیراهن تیم ملی که در فضای مجازی منتشر شده بود گفت:« از دیروز عکس پیراهن تیم ملی که در فضای مجازی منتشر شده خیلی مورد توجه قرار گرفته و اکثر نظرهایی که درباره این طرح داده شده انتقادی است؛ خیلی ها می گویند این لباس سفید ساده است، برخی گفته اند یوزش کو؟ عده ای گفته اند پس طراحی اش کو؟! متاسفانه مثل همیشه انتقاد کرده اند و این دغدغه را دارند که در جام جهانی چه بپوشیم!  اما بهتر از گاهی به این مسایل از زاویه حرفه ای نگاه و به هر چیزی انتقاد نکنیم. این لباس طراحی شده خیلی ظریف است و چند نکته اساسی دارد. اول اینکه این لباس از نظر تاکتیکی مهم است چون کاملا سفید است و پشت و جلوی آن یکی است و وقتی بازیکنان ما در زمین دارند می روند انگار دارند می آیند و بازیکن حریف گمراه می شود. دوم اینکه اگر عددهای بازیکنان را حذف کنند و این لباس ها کاملا یکدست سفید شده و بازیکنان حریف فکر می کنند یازده نفر از رختخواب با زیرپیراهن آمدند و احتمالا از شوک زمین را ترک کرده و بازی سه بر صفر به نفع ما می شود. سومین مورد این که کجای این پیراهن زشت است؟ شما یک بار این پیراهن را با پیژامه آبی آبی چهارخونه ست کن ببین چقدر زیبا می شود.»


البته در شبکه های اجتماعی بسیاری از کاربران از  صحبت های رشیدپور استقبال نکرده اند اگرچه تهیه کننده و مجری حالا خورشید همواره تلاش می کند بامزه و طناز باشد. نکته جالب این است که ایران تنها کشور حاضر در جام جهانی است که بحث پیراهن تیم ملی اش این میزان جنجال و سرو صدا را در پی داشته است.

دیدگاه‌ها