کد خبر : 1517824 | 27 فروردين 1397 ساعت 14:51 | 32.8K بازدید | 0 دیدگاه

نقش سیدجلال، بیرانوند و کمال در دومین جام سرخ

پرسپولیس قهرمانی‌اش را مدیون چه کسانی است؟

پرسپولیس برای دومین سال پیاپی به مقام قهرمانی در رقابت های لیگ برتر ایران رسید و این اتفاق در حالی رخ داد که این تیم عناوینی چون بهترین خط حمله و خط دفاعی را نیز به خود اختصاص داد.

پرسپولیس قهرمانی‌اش را مدیون چه کسانی است؟

به گزارش" ورزش سه" پرسپولیس قهرمان شد و حالا خیلی از کارشناسان در حال تحلیل قهرمانی مجدد این تیم در لیگ برتر هستند. در جدول عملکرد پرسپولیس در لیگ امسال یک موضوع مهم جلب توجه می کند و تعداد گل های خورده این تیم است. 13 گل خورده در 28 بازی آمار فوق العاده ای است که قهرمان دو دوره اخیر تیم در این فصل به آن دست یافته است. نکته جالب اینجا است که آمار این تیم نسبت به آمار تیم های مطرح اروپایی نیز بهتر است هرچند لیگ ایران و سطح تیم هایش با مثلا لالیگا و لیگ برتر انگلستان قابل مقایسه نیست.

 

  • قهرمانی روی صخره


پرسپولیس قهرمانی اش را مدیون کیست؟ در فوتبال امروز جهان موفقیت در فاز تدافعی می تواند ضامن موفقیت های بزرگ در تورنمنت ها باشد و آمار می گوید عملکرد دفاعی پرسپولیس در این فصل نقش اساسی در قهرمانی این تیم داشته است. نکته قابل توجه اما در آمار خوب تدافعی پرسپولیس این است که این نتیجه عالی در زمانی رقم خورده که این تیم سه عنصر اصلی تدافعی اش ، علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی و کمال کامیابی نیا را در اختیار داشته است.

 

  • آمار و ارقام مثلث طلایی


پرسپولیس اگر لیگ برتر را با همین تعداد گل خورده به پایان برساند می تواند رکورد تاریخ لیگ برتر ایران را در تعداد گل های خورده بشکند. اما موضوع قابل توجه که باید به آن اشاره کرد این است که یازده گل از سیزده گل دریافتی پرسپولیس امسال در حالی رقم خورده اند که یکی از این سه نفر یعنی بیرانوند، سیدجلال یا کمال در بازی نبوده اند.


بیرانوند: 3 گل


پرسپولیس در نبود علیرضا بیرانوند دروازه بان اصلی تیمش در این فصل 3 گل خورده است. بیرانوند در این فصل  در بازی های سایپا و استقلال خوزستان در ترکیب پرسپولیس بازی نکرده است.


سیدجلال: 7 گل


کاپیتان پرسپولیس در این فصل در 5 مسابقه و در بازی های تراکتور سازی ، پیکان ، سپاهان ، سایپا ، پارس جنوبی جم به میدان نرفته است و پرسپولیس در این 5 بازی هفت گل خورده است.


کمال: 4 گل


کمال کامیابی نیا هافبک دفاعی پرسپولیس نیز در این فصل در 4 بازی سیاه جامگان ، پیکان ، پارس جنوبی جم و تراکتور سازی در ترکیب تیمش حضور نداشته و پرسپولیس 4 گل خورده است.

 

  • سازمان دفاعی ضامن قهرمانی


پرسپولیس در این فصل با داشتن ساختار دفاعی خوب توانست بار دیگر به مقام قهرمانی در رقابت های لیگ برتر برسد. هرچند این تیم بهترین خط حمله را در اختیار داشته و علی علیپور 18 گل برای این تیم به ثمررسانده است و نقش مهمی در موفقیت های این تیم داشته است.

 

  • این سه نفر و آن کاپیتان


با وجود آنکه امسال کمال کامیابی نیا به دلیل مصدومیت فرم سال های قبل را نداشت اما آمار نشان می دهد که او حتی در این فصل که انتقادهایی به او شده نیز یکی از کلیدی ترین مهره های پرسپولیس بوده است. علیرضا بیرانوند هم امسال کم مورد انتقاد قرار نگرفت اما او نیز با حضور ثابت در ترکیب تیم ملی و آمار فوق العاده اش درون دروازه پرسپولیس ثابت کرد که بازیکنی موثر و بدون جانشین است.


اما مهره کلیدی این مثلث طلایی کسی جر سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس نیست. سیدجلال سخت به پرسپولیس بازگشت اما از همان بدو ورودش ارزش هایش را نشان داد و دوبار با پرسپولیس جام قهرمانی را بالای سر برد و پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر ایران شد.  سیدجلال اما در 36 سالگی هنوز هم موثرترین مهره پرسپولیس است. او هرگاه در ترکیب این تیم بازی کرده پرسپولیس تیمی مقتدر و محکم و خط دفاعی این تیم رسوخ ناپذیر بوده است اما نبود این بازیکن تاوان سختی برای پرسپولیس داشته است. پرسپولیس نیمی از گل هایش را در این فصل در نبود سیدجلال حسینی خورده و این آمار فوق العاده محصول تجربه و توان بالای کاپیتان است.

دیدگاه‌ها