کد خبر : 1517836 | 27 فروردين 1397 ساعت 15:53 | 19.8K بازدید | 0 دیدگاه

چاره ی مهار ژاوی در آزادی چیست؟

پرسپولیس ساعاتی دیگر در دیداری حساس برای سرگروهی میزبان السد قطر است.

چاره ی مهار ژاوی در آزادی چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم های صعود کرده پرسپولیس و السد ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. بازی دو تیم از آن جهت حائز اهمیت است که جدال دو تیم، مصافی برای سرگروهی است.


پرسپولیس که در دیدار رفت با نتیجه ۳-۱ مغلوب حریف قطری شد برای اینکه به عنوان تیم نخست راهی مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود چاره ای جز پیروزی مقابل رقیب قدرتمند خود ندارد. تیمی که از ژاوی هرناندز در ترکیبش بهره می برد.


برانکو که پس از قهرمانی دوباره با سرخپوشان در لیگ برتر به موفقیت در آسیا می اندیشد برای این مصاف حساس باید هرطور شده مانع بازیسازی ژاوی، تاثیرگذارترین مهره حریف شود. شاگردان برانکو اگر موفق به انجام این کار شوند می توانند در برابر السد به پیروزی برسند.


اما راه مهار ژاوی چیست؟


در ابتدا باید گفت این کار فوق العاده سختی خواهد بود چرا که ژاوی علی رغم اینکه فوتبالیستی پا به سن گذاشته است اما عملکردش در دیدارهای قبلی السد نشان دهنده این موضوع است که او همچنان کیفیت کاری اش را حفظ کرده و به همین دلیل هنوز هم مهارش کار آسانی نیست.


پرسپولیس البته خوش شانس است که در هوای سرد و بارانی آزادی پذیرای ژاوی و همبازیانش است چرا که این مساله قطعا باعث خواهد شد تا درصد پاس های هوایی بین بازیکنان هر دو تیم افزایش پیدا کند و همین مورد می تواند ژاوی را تا حد زیادی از میدان خارج کند.


حربه ای که پرسپولیس از وضعیت جوی می تواند از آن بهره بگیرد این است که با بردن بازی به کناره ها در زمین حریف و افزایش تعداد پاس های بلند از زمین خودی مانع حضور پررنگ ژاوی در میانه میدان شود.


برانکو البته در توپ های میانه میدان می تواند بازی فیزیکی را در دستور کار تیمش قرار دهد و با این شیوه کاری کند که لااقل ژاوی دچار خستگی شود تا اینگونه کارایی این ستاره خوش فکر را به حداقل برساند.


باید تا پایان دیدار منتظر ماند و دید که برانکو و شاگردانش می توانند ابتدا از پس مهار ژاوی و سپس برتری برابر السد برای صدرنشینی برآیند یا خیر؟

دیدگاه‌ها