کد خبر : 1518081 | 28 فروردين 1397 ساعت 11:09 | 21.3K بازدید | 0 دیدگاه

تیر دروازه جادویی آزادی در بازی با تیم های قطری؛ 

هت‌تریک در تیرک؛ مثلث ناکام قطر مقابل پرسپولیس!

تیم فوتبال پرسپولیس توانست با استفاده از چاشنی شانس مقابل السد قطر به یک پیروزی مهم برسد.

هت‌تریک در تیرک؛ مثلث ناکام قطر مقابل پرسپولیس!

به گزارش ورزش سه، شب گذشته در اولین بازی از هفته پایانی دور گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تیم های پرسپولیس ایران و السد قطر در چارچوب گروه C به مصاف یکدیگر رفتند.


در این بازی بسیار حساس که حکم تعیین کننده تیم سرگروه را برای هر دو تیمِ از پیش صعود کرده داشت، پرسپولیس کار را تهاجمی آغاز کرد و در همان ابتدای بازی روی اشتباه مرتضی پورعلی گنجی به گل برتری دست یافت. سرخپوشان در نیمه اول به حملات خود ادامه دادند و فشار را روی دروازه حریف حفظ کردند.

 

اما با گذشت دقایق بازی و نزدیک تر شدن به سوت پایان، لحظه لحظه به خطرات تیم السد اضافه شد و شاگردان فریرا موقعیت های مناسب و خوبی را بر روی دروازه پرسپولیس ترتیب دادند. خطرناک ترین موقعیت گلزنی تیم السد در بازی دیشب لحظه ای بود که بغداد بونجاح، مهاجم زهردار الجزایری السد در محوطه جریمه سرخ ها صاحب توپ شد و پس از یک فریب تماشایی، با ضربه ای محکم تیر افقی دروازه علیرضا بیرانوند را به لرزه درآورد. البته در این صحنه علیرضا بیرانوند با نوک انگشتانش تاثیر بسزایی در گل نشدن ضربه بغداد داشت. به هر ترتیب پرسپولیس از زیر فشار این موقعیت ها جان سالم به در برد و ضمن کسب یک پیروزی شیرین خانگی، سرگروهی را از چنگ السد خارج کرد.

 

نکته جالبی که در خصوص این موقعیت از دست رفته بونجاح وجود دارد این است که اتفاق مذکور یعنی برخورد توپ با تیر دروازه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل تیم های قطری بی سابقه و تازه نبود.

 

 

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در روز 21 فروردین سال 96 در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل گذشته، در ورزشگاه آزادی میزبان تیم الریان قطر بودند. در آن بازی که با تساوی بدون گل خاتمه یافت، سباستین سوریا در وقت های تلف شده یک موقعیت تک به تک مقابل دروازه پرسپولیس به دست آورد و توپ را در آن لحظه حساس به تیر دروازه زد.

 

همچنین دومین دفعه که این اتفاق مقابل یک تیم قطری در ورزشگاه آزادی برای سرخپوشان افتاد، روز دوم خرداد سال گذشته در مرحله یک هشتم نهایی همان دوره بود. پرسپولیس که به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کرده بود، در بازی رفت مقابل لخویای قطر میزبان بود البته در ورزشگاه خالی از تماشاگر. در این بازی به جز پنالتی ای که مهدی طارمی از دست داد، سکوت ورزشگاه یک بار دیگر هم شکسته شد که آن مربوط به ضربه محکم لوییز جونیور به سمت دروازه پرسپولیس بود. ستاره برزیلی تیم لخویا از پشت محوطه جریمه پرسپولیس ضربه خطرناکی به سمت دروازه علیرضا بیرانوند زد که توپ به تیر دروازه برخورد کرد. گل نشدن همان توپ مقدمه ای شد برای صعود پرسپولیس به دور یک چهارم نهایی آسیا؛ اتفاقی که با پیروزی در بازی برگشت برای سرخپوشان رقم خورد.

 

حالا با ضربه دیشب مهاجم الجزایری السد، مثلث "بغداد بونجاح - سباستین سوریا - لوییز جونیور" تشکیل شد؛ یک سه ضلعی از نفراتی که در ترکیب تیم های قدرتمند قطری یعنی السد، الریان و لخویا(الدحیل فعلی) در طول یک سال، تیر دروازه پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی لرزانده اند.

دیدگاه‌ها