کد خبر : 1518090 | 28 فروردين 1397 ساعت 11:27 | 32.9K بازدید | 0 دیدگاه

12 پرده از مصاف سرخپوشان و یاران ژاوی؛

پرسپولیس- السد را ژورنالیستی بخوانید!

پرسپولیس السد را زمین گیر کرد و صدرنشین شد اما نه خبری از سکوهای پر از تماشاگر بود نه بازیکنان ایسلندی مشترک با طرفداران زدند.

پرسپولیس- السد را ژورنالیستی بخوانید!

به گزارش "ورزش سه"، سال برای پرسپولیس با قهرمانی در لیگ و صعود از مرحله گروهی آغاز شد اما به قول معروف «تا سه نشه، بازی نشه» و حالا قرمزها باید با پیروزی مقابل السد در موفقیت هت تریک می کردند و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد می شدند.

 

1)  پرسپولیس – السد؛ اسم دو تیم، بازیکنان حاضر در لیست، شرایط مسابقات و مهم تر از هرچیز لفظ فوتبال آنقدر هیجان، جذابیت و زیبایی دارد که ارزش پیمایش 612 کیلومتر را داشته باشد. شاید بارها برای فوتبال به تهران آمده باشم ولی این بار با تمام دفعات قبلی فرق داشت. این اولین سفر حرفه‌ای من در زمینه خبرنگاری بود. شروع مسیری پر هیجان که سال‌های سال ادامه خواهد داشت.

 

1296516

 

2)  هوای تهران برخلاف اغلب اوقات کاملا تمیز بود اما آن چه که باعث نگرانی می شد، بارندگی شدید و سرمای عجیب در سطح شهر و مشخصا ورزشگاه آزادی بود.

 

3)  روز یکشنبه با امیرحسین خیرخواه عکاس ورزش سه به ورزشگاه آزادی رفتیم تا تمرین پرسپولیس را تماشا کرده و گزارش تهیه کنیم. آن چه که در این تمرین بیش از هرچیزی مورد توجهم قرار گرفت، فعالیت بالای برانکو ایوانکوویچ در تمرینات بود. او برخلاف بسیاری از مربیان در طرح ریزی ابزار لازم برای تمرین تلاش می کرد و سپس همراه با دیگر بازیکنان و با تحرک فراوان تمرین را ادامه می داد.

 

1296518

 

4)  نشست خبری در فدراسیون فوتبال برگزار شد. برانکو با کمال کامیابی نیا آمد و هر دو بر لزوم حضور هواداران در ورزشگاه تاکید داشتند اما به نظر می رسید بازیکنان از طرفدارانشان کمی دلگیر باشند؛ به هر حال کسب 2 قهرمانی متوالی و افتخار آفرینی در آسیا بسیار ارزشمند است اما پرسپولیسی ها در چند وقت اخیر کمی خرده گیر شده اند.

 

 

1296517

 

5)  فضای نشست خبری بسیار با نشاط بود، خبرنگاران حوزه باشگاه پرسپولیس آمده بودند تا صحبت های سرمربیان دو تیم را انعکاس دهند اما تجلیل فریرا سرمربی السد از کارلوس کی روش، فضا را کمی متشنج کرد؛ البته کسی آشکارا اعتراض نکرد اما این اجماع نظر وجود داشت که فریرا قصد کری خوانی با برانکو را دارد.

 

1296513

 

6)  حال دوشنبه فرا رسیده و اتفاقات حاشیه ای تمام شده اند؛ حالا پرسپولیس باید به مصاف ژاوی و یارانش برود و برای صدرنشینی باید پیروز شوند. تهران، همچنان بارانی ترین روزهای یک سال اخیرش را تجربه می کند اما هواداران، از صبح کم کم خودشان را به ورزشگاه می رساندند تا حامی تیمشان باشند.

 

7)  با حمید ابراهیمی خبرنگار ورزش سه به آزادی رفتیم. ورود تیم السد به ورزشگاه با واکنش مثبت هواداران روبرو شد. آن ها در ابتدا ژاوی اما پرسروصداتر پورعلی گنجی را تشویق کردند تا میهمان نوازی شان را ثابت کرده باشند. تعداد حاضرین بسیار کمتر از آن چه تصور می شد، بود. تا شروع بازی تعداد پرسپولیسی ها به بیش از 30 هزار نفر رسید...!

 

8)  گاها به یکباره نام محسن مسلمان توسط هواداران در ورزشگاه می پیچید اما هواخواهان برانکو ایوانکوویچ برای کنترل فضا، اقدام به تشویق محسن ربیع خواه می کردند و در واقع نام ربیع خواه، اسم رمز پرسپولیسی ها برای پاتک زدن به هواداران مسلمان بود.

 

9)  اتفاق تکراری که از چند سال پیش در ورزشگاه وجود دارد این است که ماموران انتظامی اجازه حضور هواداران در جایگاه مورد نظر را نمی دهند، یعنی به طور مثال ابتدا باید جایگاه 1 پر شود تا اجازه حضور در جایگاه 2 داده شود و به همین ترتیب...

 

1296519

 

10) پرسپولیس 1 السد 0؛ سرخ ها در سرمای تهران السد را زمین گیر کردند اما پس از پایان بازی خبری از ایسلندی همیشگی نبود، بازیکنان مثل بازی با پدیده خیلی زود به رختکن رفتند؛ آیا این موضوع با همان داستان دلخوری از هواداران در ارتباط است؟

 

1296520

 

11)   سیدجلال حسینی در میکسدزون بار دیگر از عدم حمایت مسئولان سخن گفت. نکته جالبی که کاپیتان پرسپولیس فاش کرد این بود که در دوران مدیریت علی اکبر طاهری، پرسپولیسی ها بابت هر پیراهنی که به هواداران می دادند، جریمه می شدند! خودِ سیدجلال نیز حدود 60 میلیون از این بابت متضرر است!

 

1296514

 

12)   قاب پایانی؛ اتوبوس السد بار دیگر با شکست آزادی را ترک کرد و بازهم سوغات ژاوی ارناندس از تهران، یک باخت تلخ بود. پرسپولیسِ برانکو منطقی بازی کرد و با چاشنی کمی شانس، صدرنشینی را از آن خود کرد. برانکو هنگام خروج از ورزشگاه به شدت مورد تشویق طرفداران قرار گرفت تا بار دیگر ثابت شود محبوب ترین چهره آزادی، پروفسور است. اولین سفرِ خبرنگاری- فوتبالی من نیز به پایان رسید و چه خوب که با سرگروهی سرخابی های پایتخت به تبریز برگشتم.

 

1296515

 

نویسنده: محمد همتی

دیدگاه‌ها