کد خبر : 1518146 | 28 فروردين 1397 ساعت 16:32 | 20.7K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس برای آسیا تمرکز بیشتری می خواهد

سپهر حیدری: شجاع بازیگوش است

پرسپولیس بعد از قهرمانی در لیگ برتر حالا با برتری مقابل السد به مرحله بعدی لیگ قهرمانان صعود کرد و این شانس را دارد که امسال به دوگانه دست یابد.

سپهر حیدری: شجاع بازیگوش است

به گزارش" ورزش سه" پرسپولیس در هفته بیست و هفتم با برتری مقابل پدیده به مقام قهرمانی مجدد در لیگ برتر رسید. این تیم در لیگ قهرمانان آسیا نیز با شکست السد و با سیزده امتیاز به عنوان صدرنشین گروه C مسابقات به مرحله بعدی صعود کرد و حالا این شانس را دارد که باردیگر به مرحله یک چهارم نهایی برسد. سپهرحیدری مدافع سابق پرسپولیس که گل قهرمانی این تیم را در لیگ هفتم به ثمر رساند یکی از پیشکسوتان محبوب این باشگاه است. او بعد از اینکه فوتبال را کنار گذاشت بی سرو صدا به دنبال کسب مدارک مربیگری بود و همچنین مربیگری را در آکادمی فوتبال آغاز کرد. او قرار است در تابستان امسال مدرک A مربیگری را بگیرد و قصد دارد با مربیگری در لیگ برتر کارش را آغاز کند. او دراین ارتباط گفت:« من اینروزها در راه کیش و تهران هستم و آرام آرام برنامه هایم برای فصل جدید را آغاز می کنم.» او افزود:« من مدرک B را گرفته ام و تابستان مدرک A  خواهم گرفت. در این مدت یک کلاس زیرنظر مربی آلمانی و چند دوره کوتاه مدت هم دیده ام. یکی دو پیشنهاد برای کار در لیگ برتر دارم و امیدوارم بتوانم کارم را در کنار یک مربی بزرگ شروع کنم.»


او افزود:« من همانطور که مربیان بزرگ می گویند کارم را از آکادمی شروع کردم. من در دوآکادمی کودکان و زیر 23 ساله ها کار کرده ام. برای کار کردن هم به عنوان دستیار در لیگ برتر و به عنوان سرمربی در لیگ یک کار خواهم کرد.»


پرسپولیس مرا یاد قدیم می اندازد


مدافع و کاپیتان سابق پرسپولیس درباره این تیم هم گفت:« من هنوز با بعضی از همبازیانم مثل کریم باقری که در پرسپولیس هستند در ارتباطم. ضمن این که مگر می شود آدم پرسپولیسی باشد و اخبار این تیم را دنبال نکند. من تا چندی قبل حتی به عنوان کارشناس بازی های پرسپولیس به تلویزیون می آمدم اما از زمانی که فرزندم به دنیا آمده است بیشتر در جزیره کیش هستم و کمی از فضا دور شده ام.»


حیدری درباره پرسپولیس در این فصل گفت:« اما در این مدت هم حواسم به پرسپولیس بوده است. پرسپولیس بازهم خیلی مقتدرانه قهرمان شد. این تیم من را به یاد قدیم می اندازد و مثل پرسپولیس دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد است که همه تیم ها را شکست می داد. » او در ادامه گفت:« اما آنچه ی مقدار توقع هواداران را بالا برد این بود که همه دوست داشتند پرسپولیس بازی های آخر را هم مثل همه فصل با صلابت برگزار کند. البته برانکو دستش بسته است و این تیم نمی توانسته بازیکن بگیرد. به نظرم این پرسپولیس با این شرایط بازیکن متعصب می خواهد که به عشق هواداران و پرسپولیس بازی کرده و حتی قراردادش را تمدید کند.» او اضافه کرد:« به همه و به خصوص کادرفنی که تیم پرقدرتی ساختند تبریک می گویم. استارت این قهرمانی ها به نظر من زمانی خورد که برانکو تازه آمده بود و هوادارها پشت تیم ایستادند و امروز تیم در ایران و حتی آسیا آقایی می کند.»


بازی در آسیا تمرکز بالا می خواهد


سپهر حیدری بازیکن سابق پرسپولیس در ادامه با اشاره به بازی دیروز این تیم برابر السد گفت:« پرسپولیس بازی برابر السد را برد اما این تیم اگر می خواهد امسال برای قهرمانی مبارزه کند باید تمرکز بسیار بالایی داشته باشد چرا که در آسیا یک تک بازی تمام زحمات یک تیم را به هدر می دهد.» او افزود:« در پرسپولیس موضوعی که آدم را نگران می کند همین است چرا که دیروز هم کمی شانس وجود داشت که این تیم توانست سه امتیاز را بگیرد چرا که بازی می توانست مساوی هم بشود. به نظر من قهرمانی در لیگ نباید پرسپولیس را فریب بدهد. همین اتفاق سال گذشته و در بازی با الهلال هم رخ داد. واقعیت این است که تیم ها در آسیا با تمام قوا می آیند و حتی گاهی هم داور هم با این تیم ها است و پرسپولیس باید در برخی بازی ها با حریف دوازده نفره بازی کند. در این شرایط تیم باید بتواند از تک بازی ها برنده بیرون بیاید و این نیازمند یک تمرکز بسیار بالا است. به نظرم پرسپولیس می تواند قهرمان آسیا شود اگر با تمرکزی بمراتب بالاتر از بازی با السد بازی کند.»


شجاع عجول است

 

مدافع سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران درباره عملکرد خط دفاعی پرسپولیس و دوبازیکن اصلی اش سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده در این فصل گفت:« من سابقه بازی در کنار هردوبازیکن را دارم. با سیدجلال در تیم ملی و با شجاع با مس کرمان همبازی بودم. زمانی که در مس بودم شجاع بازیکن جوان با بازیگوشی های خاص خودش بود. اوالان تجربه بالاتری دارد. شجااع بازیکن خوبی از نظر پرش ، سرعت، تکنیک و سرزدن است اما عیبش این است که عجول است. او در برخی از نبردها به خاطر همین عجله دریبل می خورد. به نظرم او باید مشکل عجله وشتاب بیش از حدش را حل کند تا بهتر و بهتر شود چرا که فکر می کنم یکی از دلایلی که کارلوس کی روش هم شجاع را دعوت نمی کند همین عجله او باشد. به نظرم حیف است چرا که این عجله بقیه کارهای او را خراب می کند. او در سپاهان هم همین ایراد را داشت ضمن اینکه گاهی هم مهاجمان حریف را دست کم می گیرد. هرچند خطرناکترین مهاجمان برای مدافعان همان گمنام ترین مهاجمان است. به نظرم شجاع اگر این نقیصه را برطرف کند مدافع کامل و بزرگی می شود.»
او درباره سیدجلال حسینی هم گفت:« سیدجلال علیرغم سن و سالش به دلیل تمرکز بالایی که دارد عملکردش بسیار خوب بوده است. سیدجلال زندگی سالمی دارد و به خاطر درخشش در تیم ملی و پرسپولیس به او تبریک می گویم.» او اضافه کرد:« البته در موفقیت دفاعی پرسپولیس دیگر بازیکنان این تیم تاثیرگذار بوده اند چرا که پرسی که علیپور در جلو می کند باعث می شود تیم حریف نتواند خوب بازی سازی کند.»


همه پسرم را می شناسند


سپهر حیدری اینروزها یک مشغولیت جذاب دارد  و آن دیااکو پسر سه ماهه اش است. حیدری درباره پسرش گفت:« با آنکه دیااکو سه ماهه است اما احساسم می گوید او استعداد فوتبال دارد و انشالله یک روزی می تواند برای پرسپولیس بازی کند. او با این سن کمش هربار ازتلویزیون فوتبال پخش می شود با دقت نگاه می کند و همانطور که گفتم احساس می کنم استعداد فوتبالی دارد.»
او افزود:« امیدوارم دیااکو بازیکن بزرگی شده و یک روز گل قهرمانی پرسپولیس را بزند.»

دیدگاه‌ها