کد خبر : 1518550 | 30 فروردين 1397 ساعت 09:50 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

با اولین دوره لیگ ملت‌های والیبال آشنا شوید

فوتبال و والیبال؛ همزمان در نبرد جهانی

نخستین دوره «لیگ ملت های والیبال» با حضور 32 تیم در دو گروه مردان و زنان برگزار می شود و از هر گروه پنج تیم به همراه میزبان به مرحله نهایی صعود می کنند.

فوتبال و والیبال؛ همزمان در نبرد جهانی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، لیگ جهانی والیبال در سال 1990 به عنوان بخشی از یک برنامهه بازاریابی در این رشته ورزشی راه‌اندازی شد تا نشان متمایزی از فعالیت‌های فدراسیون جهانی در اواخر قرن بیستم باشد اما فدراسیون جهانی والیبال برای برگزاری بیست و نهمین دوره این رقابت ها (سال 2018) تغییرات عمده ای لحاظ کرده است که تغییر نام به «لیگ ملت های والیبال» از جمله آنان است.


شورای دپارتمان لیگ جهانی مهرماه سال 96 در نشست یک روزه خود در پاریس و همزمان با جشن هفتادمین سالروز تاسیس فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) این تصمیم را گرفت.


بر این اساس لیگ ملت های والیبال از سال 2018 در دو گروه زنان و مردان با حضور 16 تیم تحت یک نام برگزار می شود که 12 تیم از جمله ایران تا هفت سال آینده ثابت هستند و چهار تیم نیز متغیر خواهند بود.


همچنین مرحله مقدماتی لیگ ملت های والیبال سال 2018 در مدت پنج هفته برگزار می شود، 12 تیم اصلی حداقل یک هفته میزبانی در مرحله مقدماتی این رقابت ها دارند و جمهوری اسلامی ایران در هفته پنجم دور مقدماتی مردان میزبان است.


در لیگ ملت های والیبال سال 2018 هر تیم حداقل 15 بازی انجام می دهد که در مجموع 130 مسابقه (120 مسابقه دور مقدماتی و 10 مسابقه مرحله نهایی) برگزار خواهد شد.


پنج تیم برتر دور مقدماتی به مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال صعود می کنند که به همراه تیم فرانسه در گروه مردان و چین در گروه زنان، شش تیم مرحله نهایی این رقابت ها خواهند بود.


توجه به تماشاگران از نکات اصلی لیگ ملت های والیبال است و با توجه به قراردادهای پخش رسانه ای فدراسیون جهانی، این رقابت ها های با کیفتی بالا پخش می شود. همچنین قرار است مسابقات از زاویه های مختلف برای تماشاگران پخش شود.


در گروه زنان لیگ ملت های والیبال تیم های برزیل، ایتالیا، آمریکا، چین، صربستان، کره جنوبی، هلند، تایلند، آلمان، ترکیه، ژاپن و روسیه 12 تیم اصلی هستند و آرژانتین، جمهوری دومینیکن، بلژیک و لهستان نیز چهار تیم متغیر هستند که سهمیه حضور در سال 2018 به دست آوردند.


مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال در گروه زنان از 13 تا 17 تیرماه به میزبانی شهر نانجینگ کشور چین برگزار می شود.

 

  •  گروه مردان


تیم های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن 12 تیم اصلی و ثابت برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت های والیبال هستند و تیم های استرالیا، کره جنوبی، کانادا و بلغارستان در سال 2018 سهمیه به دست آوردند.


مرحله مقدماتی این رقابت ها از چهارم خردادماه شروع می شود و تا سوم تیرماه در پنج هفته پیگیری می شود.


هفته نخست لیگ ملت های والیبال سال 2018 طی روزهای چهارم، پنجم و ششم خردادماه 97 برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در این هفته در کشور فرانسه به مصاف تیم های ژاپن، استرالیا و فرانسه خواهد رفت. هفته دوم در روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم خردادماه 97 برگزار می شود و تیم ملی والیبال ایران باید در آرژانتین با تیم‌های کانادا، ایتالیا و آرژانتین دیدار کند.


هفته سوم لیگ ملت های والیبال نیز طی روزهای هجدهم، نوزدهم و بیستم خردادماه 97 برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در روسیه به مصاف تیم‌های چین، برزیل و روسیه می رود. هفته چهارم در روزهای 25 ، 26 و 27 خردادماه برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در آمریکا به مصاف تیم‌های لهستان، صربستان و میزبان خواهد رفت.


هفته پنجم و پایانی در روزهای اول، دوم و سوم تیرماه 97 برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در تهران به مصاف تیم‌های آلمان، بلغارستان و کره جنوبی می رود.


بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، شهر «لیل» فرانسه میزبان مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال در گروه است که این رقابت ها از 13 تا 17 تیرماه برگزار می شود.


ورزشگاه «پیر موری» که ورزشگاهی بسیار مدرن و فوق پیشرفته و در سال ۲۰۱۲ افتتاح شده است، میزبان این رقابت ها خواهد بود.


نکته جالب درباره برگزاری این رقابت ها که در سال های اخیر توجه ورزش دوستان ایرانی را شدیدا به خود جلب کرد، همزمانی بخش اعظمی از مسابقات با رقابت های جام جهانی فوتبال است. این موضوع شاید باعث شود عملکرد والیبالیست ها مثل سال های قبلی مورد توجه قرار نگیرد.


البته مردم انتظار دارند همزمان با درخشش شاگردان کارلوس کی روش در روسیه، شاگردان کولاکوویچ هم در نقاط مختلف جهان بتوانند برای ایران افتخارآفرین شوند.

دیدگاه‌ها