کد خبر : 1518920 | 01 اردیبهشت 1397 ساعت 11:57 | 48K بازدید | 0 دیدگاه

تاریخ های تکراری به سراغ برانکو آمدند؛

تکرار 95 در 97؛ پرسپولیس یک ماه در محاصره دژاوو

تیم فوتبال پرسپولیس دو بازی مهم در سال جاری دارد که در روزهایی خاطره انگیز برگزار می شود.

تکرار 95 در 97؛ پرسپولیس یک ماه در محاصره دژاوو

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال پرسپولیس در ابتدای سال 97 روزهای مهمی را پشت سر گذاشت. سرخپوشان پس از اینکه مقابل سایپا شکست خوردند، در بازی مقابل پدیده مشهد توانستند با کسب سه امتیاز قهرمانی خود در لیگ را مسجل کنند و مانند فصل پیش، 3 هفته مانده به اتمام لیگ خیال خود را راحت کردند.

 

دیگر ماموریت مهم سرخ ها در نخستین ماه سال، صعود از گروه لیگ قهرمانان آسیا بود. پرسپولیس در اواسط فروردین ماه در ازبکستان میهمان نسف قارشی بود و در آن بازی با یک تساوی صعود خود را قطعی کردند. نکته دیگری که برای پرسپولیس در آسیا مهم بود، صدرنشینی و صعود به عنوان سرگروه بود. السد قطر که در جدول از شاگردان برانکو بالاتر ایستاده بود، رقیب مستقیم آنها در بازی آخر مرحله گروهی بود و این بهترین فرصت برای پرسپولیسی ها به شمار می رفت تا ضمن گرفتن انتقام شکست بازی رفت، اختلاف امتیاز با السد را جبران و به عنوان تیم نخست از گروه صعود کنند.

 

سرانجام با تک گل مرتضی پورعلی گنجی که وارد دروازه السد شد، این اتفاق مهم برای پرسپولیس افتاد و آنها بالاتر از رقیب قطری به دور حذفی لیگ قهرمانان راه پیدا کردند. نتایج هفته پایانی گروه A رقابت ها هم مشخص کرد که تیم الجزیره امارات حریف پرسپولیس در دور یک هشتم نهایی خواهد بود.

 

اما یک نکته جالب در خصوص تاریخ دو بازی مهم پرسپولیس در این مقطع از سال 97 وجود دارد. هم بازی برگشت مقابل السد -که منجر به سرگروهی سرخپوشان شد و خیلی حساس بود- و هم دیدار برگشت دور یک هشتم نهایی مقابل الجزیره، که روز صعود یا حذف پرسپولیس خواهد بود، در روزهایی برگزار شده و می شوند که قبلا در سال 95 هم این روزها برای سرخپوشان حساسیت ویژه ای داشته است. البته خاص بودن این دو روز در آن سال به خاطر بازی های لیگ بود و امسال به خاطر لیگ قهرمانان است.

 

پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ در لیگ پانزدهم، روز 27 فروردین سال 95 در هشتادودومین دربی پایتخت به مصاف استقلال رفت و در روزهایی که شرایط بالای جدول بسیار نزدیک و حساس بود، توانست با نتیجه پرگل 4 بر 2 رقیب سنتی خود را شکست دهد و یکی از خاطره انگیز ترین دربی های تاریخ را رقم بزند. حالا سرخپوشان در 27 فروردین سال 97 هم یک بازی حساس را این بار در آسیا پشت سر گذاشتند و با پیروزی مقابل السد به عنوان سرگروه راهی دور حذفی شدند.

 

1297216

 

همچنین دیدار مهم برگشت مقابل الجزیره امارات در مرحله یک هشتم نهایی روز 24 اردیبهشت ماه در ورزشگاه آزادی انجام می شود که این روز هم در سال 95 برای پرسپولیسی ها اهمیت فوق العاده ای داشت. شاگردان برانکو پس از اینکه از رتبه شانزدهم جدول رفته رفته خود را بالا کشیدند و در بازی های مهمی از جمله همان دربی که در بالا اشاره شد به برتری رسیدند، به یکی از دو بخت اصلی قهرمانی در هفته پایانی تبدیل شده بودند. در روز 24 اردیبهشت ماه سال 95 تیم پرسپولیس در چارچوب هفته آخر لیگ در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی به مصاف راه آهن رفت و به یک پیروزی پرگل نیاز داشت تا مقام قهرمانی لیگ را به دست آورد؛ اما مقاومت راه آهنی ها و شکست خفیف 2 بر یک آنها مقابل تیم جذاب برانکو، استقلال خوزستان شگفت انگیز را در آن روز برای اولین بار قهرمان ایران کرد. بدین ترتیب 24 اردیبهشت آن سال یک پیروزی تلخ را به تاریخ باشگاه پرسپولیس اضافه کرد.

 

1297226

 

حالا پس از تکرار خاطره خوش 27 فروردین پس از 2 سال، باید منتظر ماند و دید خاطره 24 اردیبهشت در فاصله 2 سال پس از آن برد تلخ، چگونه برای سرخپوشان رقم می خورد؛ البته این بار صحبت از قهرمانی لیگ نیست و بحث حذف یا صعود به دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در میان است.

دیدگاه‌ها