کد خبر : 1518962 | 01 اردیبهشت 1397 ساعت 13:18 | 9.7K بازدید | 0 دیدگاه

ترکان: سرمایه‌های کشتی ایران همین نفرات هستند

ارزیابی انتخابی کشتی آزاد از نگاه مدیر تیم ملی

مدیر تیم های ملی کشتی آزاد گفت: نفراتی که انتخاب شده اند، برای مرحله بعد مجدداً گزینش خواهند شد.

ارزیابی انتخابی کشتی آزاد از نگاه مدیر تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، مهمترین رویدادی که در روزهای اخیر جامعه کشتی را به خود معطوف کرد، مسابقات انتخابی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد بود که مرحله اول این رقابتها پنج شنبه و جمعه گذشته در سالن قدیمی شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.


مجید ترکان، مدیر تیم های ملی کشتی آزاد بزرگسالان و امید در رابطه با این رقابت ها به رادیو ورزش گفت: به نظر من سرمایه های کشتی ما همین نفراتی بودند که در رقابتهای انتخابی حضور داشتند و باید روی نقاط ضعف و قوت آنها کار کرد. سطح مسابقات به نوعی بود که از نظر فنی متوجه شدیم، کشتی گیرانمان در چه حدی قرار دارند و نقاط ضعف را به خوبی دیدیم. نفراتی که انتخاب شده اند، برای مرحله بعد مجدداً گزینش خواهند شد.


وی، در پاسخ به این سوال که در این رقابت‌ها از نظر سنی یک مقدار اختلاف سن وجود داشت؛ آیا لازم نبود سقف سنی قرار بدهیم، اظهار داشت: این صحبت صحیح است؛ اما کشتی ما در حال پوست اندازی است و کشتی گیران قدیمی کنار می روند و ورزشکاران جدیدی جای آنها را می گیرند. ما برای پشتوانه سازی چنین تصمیمی گرفتیم. کشتی گیران با تجربه کشور مانند رضا یزدانی، محکی برای جوانان هستند.3 نفر از جوانان ما در رقابتهای انتخابی مهارت خود را به نمایش گذاشتند. در کشتی ما خلایی وجود داشت که این خلاء در حال پر شدن است؛ یعنی یک مقدار پوست اندازی انجام شده است. ما انتظار نداریم کشتی یک دفعه جهش پیدا کند.


ترکان، نیز در پاسخ به این پرسش که مدیران تیم های ملی در خصوص انتخاب مربیان و سرمربیان چه نقشی دارند، عنوان کرد: زمانیکه بنده وارد فدراسیون شدم، سرمربیان تیم و اعضای کادر تیم انتخاب شده بودند. وظیفه برنامه ریزی، سازماندهی و هماهنگی برای دستیابی به اهداف فدراسیون برعهده مدیر فنی قرار دارد.

دیدگاه‌ها