کد خبر : 1519171 | 02 اردیبهشت 1397 ساعت 12:03 | 20.8K بازدید | 0 دیدگاه

میزبانی ۳ شهر، جابجایی با موتور و اینترنت ضعیف میزبانی اندونزی را به چالش می کشد

گزارش؛ عجیب‌ترین المپیک آسیایی تاریخ!

شرایط میزبانی اندونزی باعث شده تا ورزشکاران انتظار یکی از عجیب ترین دوره های بازی های آسیایی را بکشند.

گزارش؛ عجیب‌ترین المپیک آسیایی تاریخ! 

به گزارش "ورزش سه"، هجدمین دوره بازی های آسیایی قرار است از ۲۷ مردادماه در کشور اندونزی برگزار شود. این رقابت ها که هر ۴ سال یک بار رویداد بزرگی برای کشورهای قاره کهن به حساب می آید، شرایط متفاوتی نسبت به دوره های قبلی دارد. 


برخی از شرایطی که اندونزی برای میزبانی به مسئولان کمیته ملی المپیک ایران اعلام کرده، باعث شده تا چالش های جدیدی در راه آماده سازی و اعزام ورزشکاران کشورمان به وجود بیاید. 

 


جاکارتا، میزبان اکثر ورزشکاران


 برخلاف روال عادی میزبانی از رویدادهایی چون بازی‌های آسیایی و المپیک، این دوره از رقابت ها در سال ٢٠١٨ با توجه به محدودیت‌های اندونزی در ٣ شهر برگزار می‌شود. جاکارتا میزبان افتتاحیه و اختتامیه و اکثر رشته‌های ورزشی مثل کشتی، وزنه‌برداری، تیروکمان، دوومیدانی و... است. در این شهر فاصله محل برگزاری مسابقات تا دهکده بازی ها کمتر از یک ساعت و در خیلی از رشته ها کمتر از نیم ساعت است که یک اتفاق عادی به حساب می آید. با این حال میزبان نتوانسته تمامی رقابت ها را در شهر جاکارتا برگزار کند. 

 

1297470

 


فوتبالیست ها در حومه جاکارتا


برخی از رشته های دیگر در حومه جاکارتا برگزار می شود که به گفته مسئولان کاروان ایران ورزشکاران این رشته ها نیز در همان منطقه استقرار پیدا می کنند و به جاکارتا رفت و آمد نخواهند داشت. در حومه جاکارتا رقابت‌های فوتبال، قایقرانی اسلالوم، پاراگلایدینگ و دوچرخه‌سواری کوهستان برگزار می‌شود. مهمترین مسابقات مربوط به فوتبال است که استادیوم در نظر گرفته شده برای این رشته در حومه جاکارتا است و اعضای تیم امید احتمالا در همین منطقه استقرار پیدا می کنند. 

 

1297471

 


پالمبانگ، میزبان چند رشته محدود


مسابقات برخی از رشته‌ها مثل تیراندازی، سه‌گانه، رویینگ، صخره نوردی، اسکیت، تنیس و... نیز در شهر پالمبانگ که یک ساعت به صورت هوایی با جاکارتا فاصله دارد، برگزار خواهد شد. در واقع ورزشکارانی که باید مسابقات خود را در شهر پالمبانگ برگزار کنند، اصلا به جاکارتا نمی روند و مستقیما از تهران راهی شهر پالمبانگ می شوند تا در دهکده بازی ها در این شهر استقرار پیدا کنند. 

 

1297469

 


جابجایی خبرنگاران با موتور! 


با توجه به ترافیک شهر جاکارتا یکی از معضلات پیش روی مسئولان برگزاری بازی‌های آسیایی جابه‌جایی ورزشکاران و البته خبرنگاران است. برای حمل‌ونقل تیم‌های ورزشی اتوبوس‌هایی در نظر گرفته شده که از خط ویژه حرکت می‌کنند. با این حال به گفته عبداللهی، مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک در صورت عدم تعطیلی همه مدارس جاکارتا خبرنگاران باید با موتورهایی که از سوی میزبان در نظر گرفته شده، به سالن مسابقات رفت‌وآمد کنند! 

 


اینترنت ضعیف اندونزی


در بازدیدی که نمایندگان ایرانی از محل برگزاری بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اخیرا داشته اند، مشکل اینترنت ضعیف این کشور تایید شده است. این موضوع یکی از دغدغه های نمایندگان رسانه های آسیایی است که برای پوشش اخبار به اندونزی سفر خواهند کرد. البته مسئولان کمیته ملی المپیک ایران برای حل این مشکل تدابیری اندیشیده اند. احتمالا برای خبرنگاران و حتی تیم ها سیم کارت هایی تهیه می شود که از اینترنت پرسرعت آنها استفاده کنند و ایرانی ها درگیر اینترنت ضعیف ورزشگاه های جاکارتا و سایر استادیوم های برگزاری این مسابقات نشوند. 

 


استارت ۴ رشته پیش از افتتاحیه


یکی از اتفاقات دیگری که مسئولان کمیته ملی المپیک باید برای آن برنامه ریزی مناسبی داشته باشند، شروع مسابقات برخی از رشته ها قبل از افتتاح رسمی بازی های آسیایی ۲۰۱۸ است. مسابقات رشته هندبال ۲۲ مردادماه اولین رقابت هایی است که در جاکارتا استارت می خورد. همچنین مسابقات رشته فوتبال ۲۳ مردادماه آغاز خواهد شد و بسکتبال ۵ نفره هم در همان روز مسابقاتش کلید می خورد. واترپلو دیگر رشته ای است که مسابقاتش قبل از افتتاحیه یعنی ۲۵ مردادماه آغاز می شود. سایر رشته ها هم بعد از افتتاحیه رسمی که ۲۷ مردادماه در جاکارتا برگزار می شود، مسابقات خود را آغاز خواهند کرد. در جدول های زیر تاریخ شروع و پایان تمام رشته های ورزشی آمده است.

 

1297476

1297475

1297474

1297473

1297472

دیدگاه‌ها