کد خبر : 1519439 | 03 اردیبهشت 1397 ساعت 08:58 | 44K بازدید | 2 دیدگاه

فوتبال ورزشی ساده اما در عین حال دشوار است

تقوی: استقلال حالا "من یونایتد" ایران است

استقلال در روزی که با فراز و نشیب ها همین طور اتفاقات غیرقابل پیش بینی روبرو شد توانست به هر شکلی که بود برنده بازی با پیکان شود.

تقوی: استقلال حالا "من یونایتد" ایران است

به گزارش "ورزش سه"، در کورس نایب قهرمانی و کسب سهمیه چند دیدار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود که یکی از این بازی ها رویارویی استقلال و پیکان در ورزشگاه آزادی بود، جدالی پر از اتفاقات جالب توجه که در نهایت با برتری پرگل استقلال ده نفره مقابل شاگردان مجید جلالی توام شد تا آبی ها همچنان سایه به سایه ذوب آهن و بالاتر از سایپا چشم به جایگاه دوم جدول داشته باشند.


محمد تقوی پیشکسوت استقلال و کارشناس این روزهای فوتبال ایران پیرامون نمایش استقلال برابر پیکان گفت:« سر آلکس سرمربى افسانه اى منچستر یونایتد همیشه به بازیکنانش مى گفت به رغم هر نتیجه اى طورى بازى نکنید که من به عنوان مربى روى نیمکت حوصله ام سربرود. هیجان و میل به بازى تهاجمى یکى از ویژگى هاى منحصر بفرد یونایتد در زمان فرگوسن بود و حالا همان خصوصیات تیم رویایی من یونایتند را در یک تیم باشگاهی ایرانی می بینیم جایی که استقلال حالا یونایتد ایران است».


او ادامه داد:« استقلال مقابل پیکان نشان داد تیمى است که نمى خواهد ببازد، هیجان و میل به پیروزى در این تیم موج مى زد و همین امر برگ برنده آنها در دقایق پایانی بود. صرف نظر از موضوعات فنى حضور تعداد زیاد بازیکنان استقلال درزمان حمله که در مواقعی به هشت نفر مى رسید، نشان مى داد استقلال بدون ترس به این باور رسیده که مى تواند دروازه هرتیمى را باز کند».


پیشکسوت سابق استقلال در ادامه با تمجید از روحیه تیمی حاکم بر آبی ها تصریح کرد:« استقلال با این ویژگى به خوبى پس از گل اول  حریف پیش افتاد. اما اوج کار این تیم پس از گل تساوى پیکان بود. استقلال به رغم ده نفره شدن نمى خواست ببازد و امیدابراهیمى مهره اصلى این برترى بود. به قول یوهان کرویف فوتبال ساده است اما ساده بازى کردن بسیار سخت است. پاس و حرکت اصول ابتدایى فوتبال است و ابراهیمى در صحنه گل با پاس به فرشید اسماعیلى و حرکت به محوطه جریمه پیکان  که حرکت ساده اى در فوتبال محسوب مى شود استقلال را به پیروزى رساند. اما در این صحنه نباید از جایگیرى عالى وهوشمندانه اسماعیلى در کانال خط دفاعى پیکان غافل شد  که با پاس دیدنى خود ابراهیمى را صاحب توپ کرد».


محمد تقوی در پایان گفت:« این استقلال و روحیه جنگجویی که در آن موج می زند قطعا زمینه موفقیت های بیشتری خواهد بود که در هفته ها و بازی های حساس آتی طرفداران این تیم با آن دقایق خوشی را سپری و تجربه خواهند کرد گرچه در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست و هر لحظه ممکن است سرنوشت تیم با یک اتفاق تغییر کند».

دیدگاه‌ها