کد خبر : 1519459 | 03 اردیبهشت 1397 ساعت 09:11 | 25.2K بازدید | 0 دیدگاه

رکوردهای لیگ قهرمانان آسیا

بیرانوند، دامیانوویچ و الدحیل؛ خارق العاده‌های آسیا

ای اف سی از ۵ کلین شیت علیرضا بیرانوند در لیگ قهرمانان آسیا تمجید کرد و رکورد او را در کنار دیگر رکوردهای جالب این مسابقات آورد.

به گزارش "ورزش سه"، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با صدرنشینی دو نماینده ایران و صعود ذوب آهن به مرحله بعدی پایان یافت. اکنون هیچ کشوری در غرب آسیا به اندازه ایران نماینده ندارد و تنها چین، این تعداد تیم در مرحله حذفی را خواهد داشت. حال همگام با ای اف سی نگاهی داریم بر رکوردهای جالب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا:

 

* لیم سونگ یونگ ستاره تیم جونبوک موفق شد آخرین گل مرحله گروهی لیگ قهرمانان و گل شماره ۲۷۱ را به ثمر برساند. این تعداد نسبت به فصل قبل ۳۲ گل کاهش دارد.

 

* الدحیل با پیروزی ۱-۰ برابر الوحده ششمین برد در لیگ قهرمانان آسیا را به ارمغان آورد و توانست با پیروزی در همه مسابقات مرحله گروهی را به اتمام برساند.

 

1297746

 

* علیرضا بیرانوند با کلین شیت در جریان پیروزی ۱-۰ پرسپولیس مقابل السد، شمار کلین شیت هایش را به عدد ۵ رساند. او ۳۸۴ دقیقه دروازه اش را بسته نگه داشت.

 

1297749

 

* دژان دامیانوویچ شمار گل هایش در لیگ قهرمانان آسیا را به عدد ۳۲ رساند. این مهاجم مونته نگرویی مقابل کاشیما آنتلرس گلزنی کرد تا حالا فقط ۴ گل تا برترین گلزن ادوار این مسابقات فاصله داشته باشد.

 

1297748

 

* لوکوموتیو ۵۱ سانتر به روی دروازه ذوب آهن انجام داد اما این سانترها ثمری نداشتند تا بازی با نتیجه ۱-۱ به پایان برسد و نماینده ایران راهی مرحله بعدی شود.

 

1297747

 

* ۵ تیم بدون باخت به مرحله یک هشتم نهایی رسیدند: استقلال، العین، الدوحیل، گوانژو و الاهلی عربستان.

 

* برندان اونیل بازیکن تیم اف سی سیدنی بیش از هر بازیکن دیگری توپ را لمس کرد اما تساوی صفر صفر مقابل شانگهای شنهوا حکم به حذف این تیم داد.

 

* جونبوک موتورز سه بار برد با اختلاف سه گل را تجربه کرد تا در نهایت در مرحله گروهی ۲۲ گله شود؛ ۷ گل بیشتر از تیانجین و اولسان هیوندای.

دیدگاه‌ها