کد خبر : 1519481 | 03 اردیبهشت 1397 ساعت 09:55 | 9.7K بازدید | 0 دیدگاه

مقصودلو: بریدن دستم از هت تریک قهرمانی بیشتر بازتاب داشت!

پدیده شطرنج ایران و دغدغه‌ای به نام سربازی

پدیده شطرنج ایران که قهرمانی اش در مسترز شارجه بازتاب های فراوانی داشت، از خدمت سربازی به عنوان یک دغدغه بزرگ یاد می کند.

پدیده شطرنج ایران و دغدغه‌ای به نام سربازی

به گزارش "ورزش سه"، پرهام مقصودلو که در چند سال اخیر با وجود سن کم توانسته در رده بزرگسالان هم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد، اخیرا در مسترز شارجه طی ۹ مسابقه بدون شکست ماند و با ۷ پیروزی عنوان قهرمانی را کسب کرد. در این رقابت ها برخی از ستاره های شطرنج آسیا و جهان حضور داشتند که از درخشش خیره کننده پدیده ۱۷ ساله ایرانی غافلگیر شدند و به تمجید از او پرداختند.


این ملی پوش شطرنج در ۲ سال اخیر خودش را به عنوان نفر اول ایران مطرح کرده و حالا اهداف بزرگتری مثل قهرمانی در آسیا و سپس مدال طلای جهان را در ذهن خود می پروراند.


در ادامه مشروح صحبت های پرهام مقصودلو را در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


سوپر استادبزرگ ها را شکست دادم


مسابقات مسترز شارجه سطح بسیار بالایی داشت و من با ۷ پیروزی و ۲ تساوی توانستم به عنوان قهرمانی برسم. تفاوت این رقابت ها با مسابقاتی که قبلا در آن به قهرمانی رسیده بودم، این بود که در شارجه تمامی سوپر استادبزرگ های شطرنج جهان را شکست دادم. قهرمانی فعلی آسیا، قهرمان ۲ سال قبل آسیا، قهرمان بریتانیا، قهرمان جوانان جهان و اساتید روسی از جمله حریفان من بودند که آنها را شکست دادم.


نفر دوم گفت هیچ شانسی نداشتم


شاید قبل از مسابقات هیچ کس فکر نمی کرد من چنین عملکردی داشته باشم؛ اما بعد از مسابقات همه تحت تاثیر بازی من قرار گرفته بودند. نفر دوم این مسابقات که از آذربایجان بود، در مصاحبه خودش گفت از عنوانی که کسب کرده، راضی است چون هیچ شانسی برابر من نداشت.


بالا رفتن پرچم ایران در امارات جذاب بود


فکر می کنم یکی از اتفاقاتی که باعث شد قهرمانی من در ایران هم بیشتر دیده شود و مردم و رسانه ها به آن توجه کردند، بالا رفتن پرچم ایران در کشور امارات بود که برای مردم جذاب است. البته این قهرمانی با توجه به سطح مسابقات در تاریخ شطرنج ایران بی سابقه است.


قهرمانی جهان هدف اصلی ام است


هدف بعدی من ابتدا قهرمانی در مسابقات بزرگسالان آسیا است؛ تا اول از همه خودم را به عنوان نفر اول قاره معرفی کنم. بعد از آن مسیر برای من هموار می شود تا بتوانم به زودی در رده بزرگسالان جهان هم قهرمانی کسب کنم. البته من تا چند سال آینده در رده های سنی پایه هم می توانم رقابت کنم؛ اما هدف اصلی ام مربوط به مسابقات بزرگسالان است.

 

1297789


سربازی دغدغه بزرگی برای من شده


من باید یک سال دیگر به خدمت سربازی بروم و این به دغدغه بزرگی برای من تبدیل شده است. من دائما باید در کوران مسابقات باشم؛ وگرنه افت می کنم. الان هم با این عنوان ها برای کشورم افتخارآفرینی و به مردم خدمت می کنم. از مسئولان تقاضا دارم که در بحث خدمت سربازی به من کمک کنند تا این دغدغه از ذهن من پاک شود. اگر این دغدغه را نداشته باشم، تمرکزم بیشتر خواهد بود. در ضمن همین حالا هم برای خروج از کشور باید هزینه زیادی بدهم و ضمانت بگذارم که مشکلات زیادی را برای من ایجاد می کند.


کامنت وزیر ورزش غافلگیرم کرد


وقتی دیدم آقای سلطانی فر در اینستاگرام برای من کامنت گذاشته اند، خیلی خوشحال شدم. وزیر ورزش با این کامنت امیدوار کننده مرا غافلگیر کرد و امیدوارم در آینده به من کمک کند تا بتوانم بیش از این افتخار کسب کنم.


روزانه ۱۵ ساعت شطرنج کار می کنم


بخش اعظمی از زندگی من به شطرنج اختصاص دارد. روزهای معمولی که در خانه هستم، تقریبا ۱۵ ساعت تمرین می کنم. کتاب های مختلف شطرنج را می گیرم و آنها را روی کامپیوتر پیاده می کنم. در ضمن آنلاین شطرنج بازی می کنم. با این حجم تمرین دیگر زمانی برای من باقی نمی ماند. واقعا شطرنج دنیای گسترده ای است.


بریدن دستم از هت تریک قهرمانی بیشتر بازتاب داشت!


من در یک برهه در ۳ مسابقه بین المللی هند، ارمنستان و جام فجر هت تریک کردم؛ اما متاسفانه وقتی دستم با در تن ماهی برید، این خبر بیشتر از آن قهرمانی ها بازتاب داشت! به هر حال امیدوارم قهرمانی در مسترز شارجه برای من سکوی پرتابی باشد تا از این پس بیشتر مردم و رسانه ها از من حمایت کنند.


از فدراسیون توقع بیشتری دارم


از فدراسیون توقع می رود که بیشتر برای تیم ملی و ملی پوشان هزینه کند. شاید بودجه فدراسیون محدود باشد؛ اما آنها می توانند حامیان ورزشی را برای ملی پوشان جذب کنند. از سوی دیگر امیدوارم یک مربی تاپ خارجی برای ما بیاورند. مربی هلندی یک استاد بزرگ باتجربه است؛ اما آوردن یک سوپر استادبزرگ می تواند شطرنج ایران را متحول کند.

دیدگاه‌ها