کد خبر : 1519508 | 03 اردیبهشت 1397 ساعت 11:19 | 9.7K بازدید | 0 دیدگاه

نه با سکوت مشکل حل می‌شود، نه می توانیم زمان را متوقف کنیم!

خادم: وقتی کشتی تعلیق شد، می‌خواهند کمک کنند؟

رییس فدراسیون کشتی گفت: اینکه به فدراسیون برگشتم دلیل نمی‌شود از مواضعم عقب‌نشینی کرده باشم یا مشکلی حل شده باشد.

خادم: وقتی کشتی تعلیق شد، می‌خواهند کمک کنند؟

به گزارش "ورزش سه"، بعد از حدود ۴۰ روز بلاتکلیفی رسول خادم با اصرار اهالی کشتی و اعضای مجمع به فدراسیون بازگشت تا بار دیگر سکان این رشته مدال آور را برعهده بگیرد.


البته رییس فدراسیون کشتی بعد از بازگشت هم روی مواضع قبلی ایستاده و از نگرانی هایی که برای آینده گوش شکسته ها دارد، می گوید.


رسول خادم که در روزهای اخیر حضور فعالی در مسابقات انتخابی تیم ملی داشت، در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی درباره مسائل مختلف به صحبت پرداخت.

 

  • از مردم و جامعه کشتی تشکر می کنم


در ابتدا جا دارد از مردم عزیزی که در دوره جدایی بنده از فدراسیون، محبت کردند و پیگیر بازگشتم بودند، تشکر می‌کنم. همچنین جا دارد از جامعه کشتی کشور و مجمع فدراسیون که اگر خواست و محبت آنها نبود این بازگشت اتفاق نمی افتاد، صمیمانه تشکر کنم.

 

  • کشتی گیران اعزامی را کادرفنی مشخص می کند


ما بازی‌های آسیایی جاکارتا و مسابقات جهانی کشتی را با دو ماه با فاصله نسبت به یکدیگر پیش رو داریم که زمان مناسب تری نسبت به دوران  گذشته است و می‌توانیم تیم‌های  ملی را آماده حضور در این رویدادها کنیم. انتخابی مرحله نخست تیم‌های ملی برگزار شد و مرحله نهایی انتخابی نیز با حضور تمامی کشتی‌گیران واجد شرایط 21 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. نفراتی که از انتخابی مرحله اول مجوز دریافت کرده‌اند به همراه چهره‌های شاخص کشتی همگی باید در مرحله نهایی انتخابی به روی تشک بروند.اما کادرهای فنی تیم‌ ‌ملی این اختیار را دارند در صورتی که تشخیص دهند نتایج کشتی‌گیران آنها را اقناع نکرده، نسبت به برگزاری رقابت انتخابی درون اردویی یا اعزام کشتی‌گیران مدنظرشان به مسابقات بین‌المللی اقدام کنند تا ترکیب تیم‌ ‌ملی را به دست بیاورند. در شرایطی تیم‌ های ملی عازم بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی می‌شوند که در هر وزن نیاز به دو نماینده داریم، اما ممکن است بر اساس تصمیم کادر فنی در یک وزن یک کشتی‌گیر را به هر دو رویداد اعزام کنیم.

 

  • نمی توانیم زمان را متوقف کنیم!


نگرانی من خیلی بیشتر از قبل است. اینکه به فدراسیون برگشتم دلیل نمی‌شود از مواضعم عقب‌نشینی کرده باشم یا مشکلی حل شده باشد. وقتی اعضای مجمع دو بار استعفای من را نپذیرفتند باید در کنار خواست این عزیزان بایستم. مسائلی را مطرح کردم که به منافع ملی ما گره خورده است؛ اما هیچ پاسخی از سوی شورای امنیت ملی برای حمایت از قهرمانان ملی که به خاطر عدم رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی ممکن است با محرومیت مواجه شوند، دریافت نکرده‌ایم. این سکوت نه به نفع قهرمانان ملی، نه ورزش و نه فضای کشور خواهد بود. نه با سکوت ما این مشکل حل خواهد شد و نه می‌توانیم زمان را متوقف کنیم به زودی با جریانی که تلاش می‌کنند با افزایش محرومیت‌ها مانع موفقیت ما در میادین بین‌المللی شود، مواجه خواهیم بود.

 

  • اسراییل به IOC اعتراض کرده است


همان طور که بارها متذکر شده ام رییس کمیته‌ بین‌المللی المپیک از پیگیری جدی این موضوع اخیرا خبر داد و اعلام کرد رژیم صهیونیستی برای دفاع از حقوق ورزشکارانش و این که چرا یکسری کشورها مانع موفقیت ورزشکاران این رژیم می‌شوند، خواستار پیگیری IOC شده است. ما هم به دنبال این موضوع از شورای عالی امنیت ملی تقاضا کردیم که به دستگاه دیپلماسی کشور تکلیف کند که از حقوق ورزشکاران ما در این موضوع دفاع کند.

 

  • وقتی کشتی تعلیق شد، می خواهند کمک کنند؟!


طبیعتا کمیته ملی المپیک ما به عنوان مرجع ورزش ایران باید در این جلسه حضور داشته باشد؛ این کار خیلی بالاتر از توان کمیته المپیک است. باید حتما نمایندگانی از وزارت امور خارجه و مراجع امنیتی در این جلسه حضور داشته باشند. در تمام دنیا به صورت تیمی چنین مسائلی را حل می کنند. ۳۵ سال است که ورزشکاران ما در راستای نظام سیاسی کشور این کار را انجام دادند و با محرومیت های سنگینی مواجه شدند. اگر الان قرار باشد دستگاه دیپلماسی و رجال سیاسی سکوت کنند و بی تفاوت از کنار قهرمان های ملی رد شوند؛ وقتی کشتی تعلیق شد و یک قهرمان چند سال محروم شد، می خواهند به ما کمک کنند؟ چه کمکی می خواهند به ما کنند؟ من صراحتا می گویم قهرمان های ملی ما خیلی دقیق رصد می کنند، وقتی خودشان زحمت می کشند، آیا از سوی دستگاههای دیپلماسی حمایت می شوند؟ این موضوع هر چقدر دیرتر شود و ما به مسابقات جهانی نزدیک می شویم، تمهیداتی که لازم است در چنین مسابقاتی برای قهرمان های ما در نظر گرفته شود؛ درصد کمتری پیدا می کند.

 

  • وزارتخانه مجبور است مرا تحمل کند

 

وزارت ورزش مجبور است یک مدت دیگر بنده را تحمل کند. اجازه دهید من بیشتر از این راجع به این مساله صحبت نکنم. من فقط امیدوارم دستگاه ورزش کشور نه تنها برای کشتی، بلکه برای تمامی رشته ها تلاش خود را بیشتر کند تا در رویدادهای پیش رو موفق تر عمل کنیم.

 

  • کشتی ایران هنوز زنده است


من اعتقاد ندارم که کشتی به مرحله ای رسیده که فقط ۲،‌۳ ستاره دارد. شاید ورزش قهرمانی برای تمامی کشورها و برای تمامی رشته ها فراز و نشیب داشته باشد. من معتقدم کشتی پتانسیل فرهنگی و فنی خود را دارد و با برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد، سعی می کنیم نتایج بهتری کسب کنیم. حالا شاید بنده و هر مدیری در مقطعی نتوانند نتیجه دلخواه را بگیرند؛ اما نباید فکر کنیم کشتی ایران تمام شده است. دیروز اندیمشک بودم و فهمیدم از سالن کشتی این شهر در سال های اخیر ۳۰۰ مدال داخلی و خارجی بیرون آمده است. این نشان می دهد که کشتی هنوز زنده است.

 

  • به جز ۲۰ میلیارد بقیه بودجه با ارتباطات خودم تامین می شود


هزینه هایی که در یک جدول منتشر شد، کارنامه مالی 4 ساله فدراسیون بود. ورود نقدی به فدراسیون بخشی توسط وزارت ورزش، بخشی کمیته ملی المپیک و بخشی از سوی اسپانسرها تأمین می‌شود. حجم مسابقات بین‌المللی که در ایران برگزار می‌شود هزینه‌های سنگین خودش را دارد از طرفی حجم مسابقات داخلی ملی ما چندین برابر شده است.  خیلی از هزینه‌ها را مجبوریم از طریق ارتباطاتی که با سازمان‌ها داریم تأمین کنیم. طبیعتاً‌ فدراسیون نمی‌تواند این هزینه‌ها را نقدی پرداخت کند؛ اما تلاش می‌کند با ارتباطاتی که دارد دستگاه‌های عمومی و خصوصی را مجاب به هزینه کردن برای کشتی از منابع خودشان کند. گزارشی که ارائه شد هزینه برنامه‌ای بود در واقع حدود 20 میلیارد تومان به صورت نقدی در حساب فدراسیون پول آمده است که صرف هزینه‌های جاری شده است؛ اما سایر هزینه‌ها را با ارتباطات خود تأمین کرد‌ه‌ایم.

 

  • از فدراسیون نرفته بودم که برگردم


وقتی رفتم، واقعا نرفتم که برگردم و در حال‌ حاضر هم که بازگشتم نیامده‌ام که بار دیگر فدراسیون را رها کنم. حضور ما در جایگاه مدیریتی تا زمانی مثمرثمر است که بتوانیم کار کنیم و به وظایفمان عمل کنیم. یکسری موانع در کار اجرایی وجود دارد که طبیعی است، اما بر طرف کردن یکسری موانع وظیفه دستگاه مسئول و رجال سیاسی است که باید در این راه کمک کنند. اگر آنقدر موانع وجود داشته باشد که نتوانیم کار کنیم بنابراین نیازی به حضور ما نیست، چه الان و چه چهار سال دیگر. تلاش می‌کنیم با کمک مردم و علاقمندان به کشتی این موانع را برداریم تا به موفقیت برسیم، اما موانعی که لازم است رجال سیاسی و مسئولان پیش قدم شوند باید به کمک ما بیایند تا آنها را بر طرف کنیم.

دیدگاه‌ها