کد خبر : 1519521 | 03 اردیبهشت 1397 ساعت 12:14 | 51.6K بازدید | 0 دیدگاه

سایپا به دنبال آسیا؛ از لیگ یا جام حذفی 

آرزوهای متفاوت دایی برای استقلال

سایپا با تساوی که در برابر گسترش فولاد به دست آورد حالا برای گرفتن سهمیه لیگ برتر چشم به هفته آخر و البته فینال جام حذفی دارد.

آرزوهای متفاوت دایی برای استقلال

به گزارش" ورزش سه" سایپا تا قبل از بازی دیروز برابر گسترش فولاد تبریز شرایط را برای کسب سهمیه در اختیار داشت اما مساوی این تیم و برد استقلال و ذوب آهن باعث شد تا سایپا نسبت به دو تیم دیگر شانس کمتری برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان داشته باشد هرچند تا همینجا نیز دایی و شاگردانش گام های بلندی را برای حضور در فصل آینده باشگاه های آسیا برداشته اند.

 


حریفی به نام پیکان


سایپا در بازی با گسترش فولاد یکی از موثرترین مهره هایش را در اختیار نداشت. مهدی ترابی ستاره ملی پوش این تیم به دلیل محرومیت در این بازی به میدان نرفت و سایپا به نتیجه ای بهتر از صفر صفر دست پیدا نکرد. دایی برای بازی هفته آخر برابر پیکان این بازیکن را در اختیار داشته و با تمام قوا برای کسب سه امتیاز به میدان می رود. حریف سایپا در این بازی پیکان است که با شکست برابر استقلال خودش را از شانس کسب سهمیه آسیایی عملا محروم کرد. با این وجود مجید جلالی و شاگردانش حریف دشواری برای هفته آخر سایپا هستند آن هم در حالی که سایپا حتی در صورت برد هم باید چشم انتظار نتیجه بازی استقلال و ذوب بماند.

 


چرا استقلال؟


ذوب آهن اکنون با 52 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و با توجه به بازی آخرش برابر نفت تهران می تواند با یک برد حداقلی نیز این جایگاه را حفظ کند. با توجه به اینکه نفت تهران هم قطعا به لیگ یک سقوط کرده و به هیچوجه شرایط مناسبی ندارد این بازی می تواند برای ذوبی که اینروزها در آمادگی خوبی است یک مسابقه نسبتا آسان تلقی شود. با این حساب می توان گفت که ذوب تا حدودی جایگاه دومی اش را در لیگ امسال قطعی کرده مگر اینکه در هفته آخر نفت دست به کار بزرگی زده و این تیم را متوقف کند در این صورت استقلال و سایپا هم می توانند با یک برد از این تیم سبقت بگیرند. اما حریف اصلی سایپا استقلال است و دایی امیدوار است که سپاهان در نقش جهان بتواند این تیم را شکست دهد هرچند استقلال در بازی با پیکان ثابت کرد که حتی ده نفره هم می تواند یک بازی مهم را ببرد. شاگردان شفر اینروزها در اوج آمادگی هستند و متوقف کردن آن ها کار دشواری است. با این وجود سایپا قبل از هرچیز باید برنده بازی حساس با پیکان شود که در زمین حریف برگزار می شود. 

 


جام حذفی و آخرین امید


در صورتی که در هفته آخر شرایط به سود سایپا رقم نخورده و آن ها در نهایت در لیگ چهارم شوند یک راه میانبر دیگر برای رسیدن دایی و شاگردانش به آسیا وجود دارد. استقلال اگر در جام حذفی قهرمان شود آن وقت سهمیه لیگ برتر این تیم برای حضور در آسیا به سایپا می رسد. جالب است استقلالی که سایپایی ها در هفته آخر آرزوی باختش را دارند می تواند در فینال جام حذفی فرشته خوشبختی نارنجی ها باشد.

دیدگاه‌ها