کد خبر : 1519543 | 03 اردیبهشت 1397 ساعت 13:48 | 234.5K بازدید | 4 دیدگاه

خشم شدید ال تکسینگوری از مدیریت باشگاه

شوک به بارسلونا؛ تهدید والورده به استعفا

نه قهرمانی لالیگا و نه فتح باشکوه کوپا دل ری؛ هیچکدام نتوانسته اند کابوس حذف از لیگ قهرمانان را از ذهن مدیران بارسلونا پاک کنند.

شوک به بارسلونا؛ تهدید والورده به استعفا

به گزارش "ورزش سه"، پس از پیروزی درخشان 5-0 بر سویا و فتح کوپا دل ری، هوای بارسلونا کاملا آفتابی به نظر می رسد؛ به خصوص اینکه با کسب تنها یک امتیاز از بازی های باقیمانده، قهرمانی لالیگا نیز مسجل خواهد شد. در چنین شرایطی اوضاع در بارسلونا باید کاملا مساعد باشد ولی همه چیز ممکن است با تصمیمی که والورده به زودی اتخاذ خواهد کرد، از بین برود.

والورده تابستان گذشته جانشین انریکه  شد و قرارداد او تا ژوئن 2019 اعتبار دارد و هیچ برنامه ای از سوی مدیران باشگاه برای تمدید آن در نظر گرفته نشده است. در این میان، زمزمه هایی مبنی بر عدم تمایل برای ادامه حضور والورده در بارسلونا شنیده می شود.

 

 

1297283

 

 

صبح روز بازی فینال کوپا دل ری بود که موندودپورتیوو خبری منتشر کرد مبنی بر احتمال برکناری والورده در صورت ناکامی برابر سویا که این نشان می داد، فاصله ای آشکار بین والورده و مدیریت باشگاه ایجاد شده است.

 

همه چیز پس از شکست 3-0 برابر رم در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان شروع شد و دیوار بی اعتمادی ها بین دو طرف بلندتر شد. مدیریت بارسلونا بر این اعتقاد است که والورده نتوانست تیم را پیش از بازی برگشت با رم به خوبی مدیریت کند و در حالی که برتری 4-1 بازی رفت، تقریبا حکم به صعود بارسا می داد، شکست عجیب 3-0 الیمپیکو همه پیش بینی ها را باطل کرد و بلوگرانا برای سومین سال متوالی از صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان بازماند.

 

در باشگاه بارسلونا، والورده را مقصر اصلی این فاجعه بزرگ می دانند و در این بین ادامه کار پپ سگورا و روبرت فرناندز، دو عضو ارشد کادر مدیریت بخش فوتبال بارسلونا نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

 

 

1290216

 

 

شاید پیروزی 5-0 بر سویا پاسخ محکمی از سوی والورده به منتقدان بود اما هنوز هم در بین مدیران باشگاه این اعتقاد وجود دارد که او سرمربی ایده آلی برای بارسلونا نیست و این عده فراموش کرده اند که والورده در چه شرایطی بارسا را تحویل گرفت.

تیمی که نیمار را از دست داده بود و در سوپرکاپ اسپانیا برابر رئال دو بار تحقیر شد، تا اینجای لالیگا حتی یک شکست را هم تجربه نکرده و در آستانه یک دبل بزرگ است(هشتمین در تاریخ باشگاه) با این حال شکست برابر رم و حذف بزرگ از لیگ قهرمانان، بر این دبل سایه بزرگی انداخته است.

 

طبق ادعای آاس، ارنستو والورده پس از قهرمانی تیمش در کوپا دل ری و در محفلی خصوص گفته است که به صورت جدی به ترک بارسا فکر می کند و به دلیل اختلاف نظر با بخش بزرگ و مهمی از کادر مدیریت باشگاه، دیگر انگیزه ای برای ادامه کار ندارد و به زودی تصمیم نهایی خود را به اطلاع خواهد رساند.

 

 

1297402

 

 

شاید جدایی والورده با استقبال خوبی هم از سوی باشگاه مواجه شود ولی شکی نیست که انتخاب سرمربی جدید با ایده هایی متفاوت، باعث بروز اختلافاتی در مجموعه بارسلونا خواهد شد به خصوص اینکه والورده مورد حمایت کامل ستاره های تیم نیز قرار دارد. اتفاقی مشابه سه سال پیش که آنچلوتی با وجود حمایت علنی ستاره های رئال از کار برکنار شد و سپس رئال با بنیتس در مسیر قهقرایی قرار گرفت.

 

استعفای سرمربی مجبوب بازیکنان آن هم پس از دبل کردن در اسپانیا بدون شک می تواند منشا بحرانی جدید در بارسلونا باشد؛ بحرانی که بیشتر از همه مورد استقبال پایتخت نشینان قرار خواهد گرفت. بسیاری معتقدند که ارزش کار بارسا در این فصل با سرنوشت رئال در لیگ قهرمانان گره خورده است. اگر رئال در این فصل نیز قهرمان اروپا شود، دبل بارسا زیر سایه قرار خواهد گرفت و جدایی والورده نیز توجیه پذیرتر خواهد شد؛ در غیر این صورت باید دید مدیران بارسا شهامت پذیرش استعفای سرمربی محبوب را خواهند داشت یا خیر.

 

منبع: آاس

 

دیدگاه‌ها