کد خبر : 1519636 | 03 اردیبهشت 1397 ساعت 21:12 | 101K بازدید | 0 دیدگاه

کلوپ در گفت و‌گوی ویژه با گاردین

پرزیدنت یورگن نگران شماست!

یورگن کلوپ در مصاحبه با گاردین در خصوص همه چیز صحبت کرد؛ از ریاست جمهوری آلمان تا مذاکره با محمد صلاح.

پرزیدنت یورگن نگران شماست!

 

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه یورگن کلوپ آرام است، اما روشنی چهره او به دلیل اهمیت دیدار حساس برابر رم در لیگ قهرمانان در مرحله نیمه نهایی قابل دیدن است. در هنگام صحبت و ارزیابی چالش جذاب با ایتالیایی ها در آنفیلد، تغییرات در چهره سرمربی لیورپول قابل ملاحظه است اما به هر حال کلوپ نوآوری تاکتیکی و مدیریت الهام بخش خود را در جریان دیدار لیورپول برابر منچسترسیتی طی دیدار هیجان انگیز مرحله قبل و پیروزی 1-5 در مجموع به اثبات رسانده بود.

 

حتی در هنگام برگزاری تمرینات لیورپول نیز اگر با کلوپ در مورد برکزیت، آنجلا مرکل، اتفاقات سیاسی یا زندگی حقیقی صحبت کنیم، برانگیختگی در حالت او قابل مشاهده است و او ادعا می کند که به دلیل توجه به جزئیات، مهارت های ارتباطی و علاقمندی به همدلی و اتحاد، حتی می تواند در انتخابات آلمان نیز موفق باشد.

 

1297917

 

اما در مورد اظهارات کلوپ می توان مدت ها تامل کرد؛ به ویژه هنگامی که کلوپ به مسئله غم انگیز برکزیت اشاره کرده و معتقد است مردم بریتانیا باید فرصت دوباره رأی دادن در مورد آینده خود در داخل یا خارج از اتحادیه اروپا را داشته باشند.

 

مصاحبه با خاطره ای از کلوپ و اعتراف او به اینکه در گذشته علاقمند بوده روزی پزشک شود، آغاز شد و این جاه طلبی ها در نهایت به او فرصتی برای پیشرفت مداوم و یادگیری راه های ارتباط با شخصیت های مختلف، از محمد صلاح گرفته تا دژان لوورن را فراهم کرد.

 

1175723

 

کلوپ گفت: "وقتی جوان تر بودم دوست داشتم پزشک باشم. زمانی که امتحانات خود را به پایان رساندم نیز نتایج بسیار خوب بود اما مردمانی که قرار بود زیر تیغ جراحی من قرار بگیرند خوش شانس بودند که من این رشته را ادامه ندادم."

 

ایده های سرمربی آلمانی غیرقابل باور است و همه آنچه ما انتظار داریم در ذات یک پزشک وجود داشته باشد، در یورگن کلوپ دیده می شود. او ادامه داد: "من سندروم کمک کردن به مردم را دارم. من واقعا نسبت به همه احساس نگرانی داشته و در مورد همه اتفاقات احساس مسئولیت زیادی دارم. "

 

سبک رهبری کلوپ و اینکه او باعث می شود همه احساس کنند در سیستم به آنها نیاز است، ریشه موفقیت این سرمربی آلمانی بوده است. کلوپ در مورد این مورد گفت: "یک فنجان چای می تواند مثال مناسبی باشد، هنگامی که به جایی جدید می روید، علاقمند به انطابق با محیط و زندگی کردن مانند مردمان آن منطقه هستید. به هر حال، من می خواهم به شما در مورد آلمان بگویم که ما علاقمند به پیاده کردن این سبک هستیم. ما خیلی شبیه به نظر می رسیم، اما خیلی متفاوت هستیم. جالب است که پسران من هر 2 در آلمان کار می کنند، اما آنها دیوانه وار عاشق فوتبال هستند، بنابراین آنها به لیورپول سفر می کنند.

 

من شنیده بودم که مردم شهر لیورپول علاقمند به فرهنگ خارج از خود نیستند اما وقتی اینجا زندگی کردم چنین چیزی را مشاهده نکردم. من خیلی وقت ها برای تماشای بازی دیگر تیم ها به شهرهای مختلف سفر می کنم و اگرچه چیز زیادی در مورد فرهنگ انگلیس نمی دانم اما بارها دیده ام که به دلیل استفاده مردم اینجا از زبان بین المللی انگلیسی، افراد زیادی از کشورهای متخلف به این سرزمین سفر می کنند.

 

1294477

 

از نظر من مردم آلمان هم روشنفکرتر از اینجا نیستند زیرا آنجا نیز افرادی با ذهنیت های غلط وجود دارند که علاقمند به ایجاد حصار بین کشور خود و دیگران هستند و حاضرند آن حصار به اندازه دیوار برلین ارتفاع داشته باشد. شرایط اروپا در سالهای اخیر عجیب شده و اگرچه  من علاقمندم برای تماشای مسابقات اسکی به اتریش سفر کنم، اما آنها مهاجران را به مرکل ارجاع می دهند؛ پس رهبری در این وضعیت اتفاق شیرینی نیست زیرا راه حل آسانی برای حل مشکلات وجود ندارد."

 

کلوپ در ادامه در مورد اتفاقات روی داده بعد از برکزیت گفت: "اگرچه شاید من شخص آگاهی در این خصوص نباشم اما به هر حال علاقمند به این مسئله هستم. این موضوعی نیست که مردم بخواهند در یک لحظه تصمیم بگیرند. ما همه تحت تأثیر عواقب این رای گیری قرار می گیریم اما شرایط انتخاب این بود که آیا شما در اروپا باقی بمانید یا به راهی می روید که هیچ کس نمی داند که چه اتفاقاتی در انتظار شماست.

 

وقتی نتیجه 51-49 حاصل می شود،  شما با خود فکر می کنید که 49 درصد که با تغییر شرایط موافق نیستند و 51 درصد نیز بعد از رای گیری از خود می پرسند؛ این چه کاری بود که ما کردیم؟

 

وقتی با مردم صحبت می کنم، می گویند من می خواستم در اروپا بمانم، اما نمی خواهم در مورد این موضوع صحبت کنم. مردم وقتی به تعطیلات می روند می گویند اسپانیا بسیار گران است و این یعنی پوند بی ارزش شده است. تاریخ همیشه نشان داده است که وقتی با همدیگر باشیم می توانیم مشکلات را حل کنیم و از نظر من برکزیت بی معنی است."

 

1293635

 

کلوپ در مورد حضور خارجی ها در انگلیس گفت: "خارجی ها اینجا هستند زیرا واقعا کیفیت بالایی دارند. اما اگر شما 2 بازیکن در یک سطح داشته باشید و یکی انگلیسی بوده و دیگری از کشوری دیگر، من قطعا بازیکن انگلیسی را انتخاب می کنم زیرا آنها تاریخ باشگاه را احساس می کنند. اما ما ستاره های فوق العاده ای از سراسر جهان داریم و آنها این باشگاه را دوست دارند. روبرتو فورمینو قلبی لیورپولی دارد اما من بچه های انگلیسی این گروه را خیلی دوست دارم. تاتنهام و ما تقریبا شاکله تیم ملی انگلیس را تشکیل داده ایم و این اتفاق باعث خوشحالی من می شود."

 

سرمربی آلمانی لیورپول در مورد جذب محمد صلاح گفت: "او در همان بازی اول موفق به گلزنی شد اما دو شانس بزرگ را از دست داد. ما گام به گام در مورد صلاح جلو رفتیم و در فصل جاری همه در مورد استعدادهای گلزنی این بازیکن صحبت می کنند اما فراموش نکنیم بابی فریمینو مانند یک موش کارگر در کنار صلاح بازی کرده و برای او فضا سازی می کند.

 

1297300

 

قبل از اینکه یک بازیکن را جذب کنیم شرایط او را بررسی می کنم. صلاح در همان برخورد اول لبخند بر لب داشت و رفتاری بسیار بالغ تر از سن خود داشت و من از خودم پرسیدم آیا او واقعا 24 ساله است؟ ما 3 ساعت در مورد همه چیز از خانواده اش تا خانواده من صحبت کردیم تا در نهایت قرارداد امضا شد."

 

سرمربی مرسی سایدی ها در مورد دیدار برابر رم گفت: "آنها تیمی جذاب هستند و ما انتظار یک تیم قدرتمند را داریم. رم ستاره هایی مانند ادین ژکو در خط حمله یا ده روسی در میانه میدان را در اختیار دارد و دفاع آنها واقعا باتجربه است. آلیسون سنگربانی فوق العاده است و فراموش نکنیم آنها بارسلونا را شکست دادند. رم در گروه دشوار خود صدرنشین شد و هنوز دروازه این تیم در المپیکو باز نشده است."

 

1297915

 

کلوپ در انتها در مورد آینده خود صحبت کرد: "7 سال قرارداد دارم و این خنده دار است. اگر کسی به من گفت شاید زودتر از پایان قراردادت خواهی مرد من به وی خواهم گفت من در مسیر خانه از دنیا رفتم."

 

اگر کلوپ روزی بخواهد رییس جمهور آلمان شود، او برگزیده خواهد شد زیرا کلوپ مردم را گرد هم جمع کرده، راه را روشن کرده و مردمان را خوشحال خواهد کرد.

 

کلوپ در انتها در مورد دشواری های صدر اعظم آلمان گفت: "آنجلا مرکل 2 هفته در سال تعطیلی دارد که بیشتر از تعطیلات من است. در تعطیلات هر ساله تصاویری از او و همسرش در حین کوهنوردی منتشر می شود اما من واقعا مرکل را دوست دارم و او در کارش فوق العاده است اما شاید شغل وی خیلی دشوار باشد."

 

منبع: گاردین

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها