کد خبر : 1519641 | 04 اردیبهشت 1397 ساعت 01:25 | 168.5K بازدید | 0 دیدگاه

داوری‌های مشکوک و بحث برانگیز لیگ یک؛

گزارش برنامه نود شرط‌بندی، بازیکن پولی و ...

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته راجع به داوری‌های مشکوک لیگ یک، ورود بازیکنان پولی به فوتبال و شرط بندی مسابقات صحبت کرد.

گزارش برنامه نود شرط‌بندی، بازیکن پولی و ...

به گزارش "ورزش سه"، برنامه نود دوشنبه شب(دهم اردیبهشت ماه) از ساعت 22:50 آغاز شد که بازی‌های هفته پایانی لیگ برتر مورد بررسی قرار گرفت و آیتم‌هایی به جشن قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفدهم اختصاص داشت، اما مهم‌ترین بحث این هفته نود پیرامون بازی‌های جنجالی هفته پایانی لیگ یک و صعود نساجی و ناکامی خونه به خونه در راهیابی به لیگ برتر بود که در گفت‌وگو با مسؤولان این دو باشگاه پیرامون آن مسائلی عنوان شد که مشروح این اتفاقات را در زیر می‌خوانید:

 

نظرسنجی


مخاطبان برنامه نود می‌توانند در پاسخ به سوال «بهترین مربی فصل لیگ برتر فوتبال ایران؟»، یکی از گزینه‌های «برانکو ایوانکوویچ»، «مهدی تارتار»، «مجید جلالی»، «علی دایی»، «وینفرد شفر» و «امیر قلعه‌نویی» را انتخاب کنند.

 

1297926

 

آنچه در برنامه نود امشب (97/01/03) می‌بینید:


- انتظار عاشقانه مردم قائمشهر برای بازگشت به سطح اول فوتبال ایران.
- رقابت فشرده برای رتبه دوم و کسب سهمیه آسیایی در لیگ برتر.
- ادامه ماجراهای شگفت انگیز صبای قم.

 

* استقلال تهران 3 پیکان 2


نکات بازی


پیکان با گل کردن 4 ضربه کاشته در این فصل، موفق‌ترین تیم از این نظر بوده است.
هر چهار گل آخر تیام را فرشید اسماعیلی پایه گذاری کرده است.
21 پاس متوالی از هر 11 بازیکن استقلال قبل از گل دوم این تیم.
سید حسین حسینی برای نخستین بار در ورزشگاه آزادی بیش از دو گل دریافت کرد.
استقلال تنها تیمی که کارت قرمز نگرفته بود، 10 نفره شد.
پنجمین پیروزی پیاپی خانگی استقلال برابر پیکان.
استقلال بهترین تیم بازی‌های خانگی لیگ هفدهم.


- کنفرانس مربیان


مجید جلالی: متاسفانه روی یک ضربه ایستگاهی و کرنر گل خوردیم؛ بعد از آن تمرکز از دست دادیم و گل دوم را هم دریافت کردیم که بازی سخت شد؛ نتیجه رابه تساوی کشاندیم ولی این آخر اشتباه فاحش خودمان بود که نتیجه را دادیم، اما با این حال از این بچه‌ها واقعا راضی هستم.
وینفرد شفر: مشکلی که داشتیم پاس‌های بلند تیم‌های پیکان بود که روی یکی از این صحنه‌ها نیز آرمین سهرابیان خطایی مرتکب شد و پیکان گلی با چاشنی شانس زد؛ در نیمه دوم شخصیت تیمی خودمان را نشان دادیم؛ از اینکه با 10 بازیکن توانستیم به پیروزی برسیم، بسیار خوشحال هستم.

 

 

امیدواری استقلال به نایب قهرمانی با شلیک ابراهیمی

 


* ذوب‌آهن 2 پرسپولیس 1


نکات بازی


علی علیپور با 19 گل، بهترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر.
 گل آخر ذوب‌آهن در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا با پاس‌های محمدرضا حسینی بوده است.
پیروزی امیر قلعه‌نویی برابر پرسپولیس پس از 6 سال.
ذوب‌آهن بهترین تیم نیم‌فصل دوم.
نخستین پیروزی قلعه‌نویی برابر برانکو.

 

محسن مسلمان: مسئله‌ای نیست که تکذیب کنم؛ فصل تمام شد و قرارداد من هم تمام است؛ با هیچ تیمی صحبت نکردم؛ اولویت اول و آخرم پرسپولیس است؛ آقای برانکو گفتند همه بازیکنان تمدید قرارداد کنند، حتی من.


- کنفرانس امیر قلعه‌نویی: پرسپولیس کلا یک شوت زد که همان هم گل شد؛ در طول بازی دو توپ به سمت دروازه ما آمد که یکی گل شد و یکی هم منشا زد؛ کی‌روش استنلی هم در نیمه اول موقعیت صد در صد گل را استفاده نکرد.

 

 

برد ذوب آهن در مقابل قهرمان برای نایب قهرمانی

 


* سایپا 0 گسترش فولاد 0


نکات بازی


توقف روند پنج پیروزی پیاپی خانگی سایپا.
تمام تقابل‌های سایپا و گسترش فولاد در زمین سایپا مساوی شده است.


- کنفرانس فیروز کریمی: زمین خیس، داور تحت تاثیر مسابقه، تیم نیازمند به پیروزی، تیمی که باید فوتبال پاک ارائه می‌داد و ... موجب شد چنین مسابقه‌ای شاهد باشیم؛ در کل ما امانت‌دار بودیم.

 

کارشناسی داوری با محمد فنایی


- ذوب‌آهن و پرسپولیس


محمدرضا حسینی بخاطر خطا روی کمال کامیابی‌نیا باید اخطار می‌گرفت و به دلیل دریافت کارت زرد دوم، اخراج می‌شد.
محمدرضا حسینی یک بار دیگر هم به علت خطا روی پای انصاری باید با کارت زرد جریمه می‌شد ولی برای دومین بار کارت زرد دوم خود را نگرفت و داور اشتباه کرد.
بعد از ضربه نوراللهی، توپ به دست نژادمهدی که باز بود برخورد کرد و باید یک خطا چسبیده به محوطه جریمه به سود پرسپولیس اعلام می‌شد.


- استقلال و پیکان


سجاد مشکل‌پور به دلیل تکل خطرناک روی پای تیام باید کارت زرد می‌گرفت.
تیام به علت ضربه پا به صورت بازیکن پیکان بعد از خطای او، به درستی با کارت زرد جریمه شد.
مدافع پیکان خطایی روی شجاعیان مرتکب نشد.
فراز امامعلی قبل از گل دوم پیکان خطایی با دست روی منتظری مرتکب نشد و تصمیم داور در دستور به ادامه بازی درست بود.
اخطار دوم و کارت قرمز به داریوش شجاعیان به درستی داده شد چراکه این بازیکن از ضد حمله تیم پیکان جلوگیری کرد.
امید ابراهیمی در محوطه جریمه پیکان تمارض کرد و بخاطر این حرکت باید کارت زرد می‌گرفت.


- سایپا و گسترش فولاد


دخسوس روی مهاجم پیکان خطا کرد و به درستی پنالتی به سود سایپا اعلام شد که اخطار هم دروازه‌بان گسترش فولاد کفایت می‌کرد.

 

ترین‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر


- حرکات تکنیکی: کرار جاسم، محمد نصرتی، احمد نوراللهی، علی دشتی، محمدرضا خانزاده، آرمان رمضانی، سینا خادم‌پور، علی حمودی و روح‌الله سیف‌اللهی.
- تیرک دروازه: آرمان رمضانی(مقابل گسترش فولاد).
- کار تیمی: پارس جنوبی(برابر نفت تهران).
- موقعیت از دست رفته: محمد ابراهیمی(مقابل صنعت نفت).
- پاس گل: امین قاسمی‌نژاد(برابر سیاه جامگان).
- مهار برتر: حامد لک(مقابل سپیدرود).
- گل برتر: آرمان قاسمی(برابر استقلال تهران).

 

ترین‌های بازیکنان در هفته بیست و بیست و نهم


امید ابراهیمی: پاس؛ روح‌الله سیف‌اللهی: شوت؛ ابراهیم صالحی: بیشترین پاس کلیدی؛ وحید شیخ‌ویسی: نجات دروازه؛ علیرضا زندوی: قطع پاس؛ ابوالفضل علایی: دفع توپ؛ محمدرضا حسینی: دریبل موفق؛ فرشاد محمدی‌مهر: تکل موفق؛ آرمان رمضانی: نبرد هوایی موفق و مهدی کیانی: خطای متحمل شده.

 

 

ترین های هفته بیست و نهم لیگ برتر

 

 

* آیتم جذابی از قائمشهر و علاقه شدید مردم این شهر به تیمی که امیدوار به لیگ برتری شدن آن هستند، پخش شد که در این بخش گفت‌وگویی هم با میثم بائو انجام گرفته بود.

 

 

شهر خسته‌ی قائمشهر ، پر شور و با عشق

 

 

* آنالیزی به دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و پرسپولیس که با برتری 2 بر یک تیم اصفهانی به پایان رسید، عملکرد بازیکنان تاثیرگذار دو تیم و اشتباهاتی که در زمان گل‌ها دو تیم مرتکب شدند، اختصاص داشت.

 

 

آنالیز بازی ذوب آهن - پرسپولیس

 

 

پایان روزهای صبای آسیایی در گفت‌وگو با 3 بازیکن سابق


سعید بیگی: الان که یاد آن خاطرات صباباتری تهران می‌افتم، برایم سخت می‌گذرد؛ مسابقات آسیایی، گل زدن در بازی‌های آسیایی، امکانات عالی و ... همه از بین رفت؛ نمی‌دانم از خاطرات بازی‌های لیگ بگویم یا دیدارهای آسیایی؛ خیلی‌ها آرزوی حضور در صباباتری داشتند؛ روزی که این تیم به قم انتقال پیدا کرد، راه پاس را رفت؛ بعد یک دفعه دیدم علی آقا دایی سر تمرین آمد؛ از آن روز که علی دایی به تیم ما آمد، اسم صباباتری، شخصیت تیم و ... عوض شد.
سعید دقیقی: ورزشگاه صباشهر همیشه پُر از تماشاگر بود؛ تیم صباباتری برای مردم این منطقه عشق و علاقه ایجاد کرد ولی این تیم و ورزشگاه صباشهر از بین رفت؛ استان‌های قم و همدان دوست داشتند تیمی در لیگ برتر داشته باشند؛ وقتی به پاس همدان رفتم، تفاوت بستر تیم‌ها را دیدم که چقدر پایین‌تر بود.
محسن بیات: از سال 85 که تیم به قم رفت، چک‌های صبا را به مبلغ 500-400 میلیون تومان طلبکار هستم؛ اول فصل هم قرار بود به صبا بروم و آقای کشوری به من زنگ زد تا به صبا بروم؛ با چهار بازیکن به هیأت فوتبال استان قم رفتم تا قرارداد ببندیم ولی آنجا همه فقط می‌خندیدند!؛ وقتی به پشت پرده رفتیم، به ما گفتند نمی‌توانیم قراردادها را ثبت کنیم و به همین خاطر قراردادهای ما باید سفید امضاء شود، اما با بازیکنان قمی قراردادهای 150 میلیون تومانی بسته بودند؛ مطمئن هستم پول‌های زیادی در سه سال آخر صبا از طرف بازیکنان جابه‌جا شد؛ با چشم خودم دیدم علنا 100 میلیون تومان از سوی بازیکن در صبا جابه‌جا شد؛ در برنامه نود چند بازیکن گفتند که به مسؤولان قمی پول دادند؛ واقعا این اتفاق در صبا افتاد؛ ابتدای فصل امسال همه ما و قدیمی‌ها را دور زدند و بازیکنان قمی را در بازی گذاشتند؛ به من گفتند قرارداد سفید امضاء کن چون نمی‌توانیم قراردادت را ثبت کنیم؛ در این سال‌ها چند نفر دلال، بازیکن را به باشگاه صبا می‌بردند و با آنها قرارداد بسته می‌شد که بلافاصله پس از عقد قرارداد، آن بازیکن در فلکه میثم که پایین باشگاه صبا بود، یک چک به آن دلال می‌داد و می‌رفت.

 

 

صبای قم از حضور در آسیا تا نابودی

 

 

* مصاحبه‌هایی ضبط شده از محمد و مهدی پاکدل، پیمانلو، قدیمی، روحانیون، امید ابوالحسنی، حمید پاکیزه و ... که بازیکنان فعلی و سابق صبا به همراه حمید کحالی، تدارکات سابق صبا پخش شد که تمام آنها به حضور بازیکنان پولی در این تیم شهادت دادند و عنوان کردند فردی به نام وحید نائینی از بازیکنان پول می‌گرفته است.

 

 

صحبت های عجیب و تکان دهنده بهرامی رئیس هیئت فوتبال قم

 

 

بررسی بازیکن های پولی صبای قم و فساد مالی

 

 


* محسن بیاتی‌نیا، سرمربی راه‌آهن و پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگویی ضبط شده راجع به مشکلات گسترده‌ای که در فوتبال ایران و به ویژه حضور بازیکنان پولی در تیم‌ها اتفاق می‌افتد، صحبت کرد.

 

 

صحبتهای محسن بیاتی نیا درباره فساد مالی در فوتبال ایران

 

 

توضیح غیاثی راجع به یک پنالتی مشکوک!


رضا غیاثی، سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود درباره شایعه‌ای که پیرامون تغییر داور یک بازی به علت اینکه مسؤولان یکی از تیم‌ها گفته بود داور اعلام شده از سوی کمیته داوران در دقیقه 37 برای یک تیم پنالتی می‌گیرد، اظهار کرد: این جریان برخلاف آنچه مطرح شده برای قدیم نیست و برای حال حاضر است.


او ادامه داد: ما روزهای بعد از مسابقات به اتفاق آقایان اصفهانیان و عسگری به بازی‌های لیگ برتر و لیگ یک نظارت می‌کنیم که داوری‌ها چطور بوده است؛ یک روز مسؤولان یکی از تیم‌ها آمد و گفت در فلان دقیقه بازی دو تیم لیگ یکی چنین اتفاقی می‌افتد و پنالتی رخ می‌دهد که ما هم برای احتیاط، در فاصله دو روز به مسابقه، آن داور را عوض کردیم ولی باز هم در دقیقه 37 آن اتفاق افتاد و پنالتی گرفته شد که البته بعد از بازبینی صحنه به عقیده گروه سه نفره ما آن پنالتی به درستی اعلام شده بود.

غیاثی تاکید کرد: وظیفه کمیته داوران صیانت از آبروی داوران است؛ البته همان موقع هم به آن آقایان گفتیم داور که نمی‌تواند صحنه‌های بازی را پیش‌بینی کند یا به وجود بیاورد؛ امکان دارد در دقیقه 37 اصلا توپ آن طرف زمین باشد؛ بعد فهمیدیم که منظور آقایان، بازیکنان تیم‌ها بود و نه داوران؛ به آن افراد گفتیم به کمیته اخلاق فدراسیون مراجعه کنند و حرف‌های خودشان را بگویند.


سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال راجع به دیداری که این اتفاقات در آن رخ داده است، گفت: اسم تیم‌ها را نمی‌گویم چون کمیته اخلاق هنوز نظری در این باره نداده است؛ البته تاکید می‌کنم و هنوز می‌گویم داوری‌ها سالم است، در شرایطی که به اسم داور پول گرفته‌اند و در حالی که روح داوران خبردار نیست.


او یادآور شد: امسال یک داور به کمیته اخلاق نرفته و احضار نشده که نشان می‌دهد داوران با شرایط فعلی می‌سازند و با وجود مشکلات، به کارشان ادامه می‌دهند.

 

 

صحبتهای غیاثی در مورد تبانی و پنالتی عمدی توسط داور

 

 

وعده کمیته اخلاق برای رسیدگی به فساد فوتبال ایران


عبدالله سمامی، عضو کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود راجع به حواشی باشگاه صبا اظهار کرد: کمیته اخلاق در زمینه مختلف این موضوعات ورود کرده و به تمام این مسائل رسیدگی می‌کند.


او ادامه داد: عنوان کردن این مسائل پیامدهایی دارد و باید در چارچوب خاص خود بیان شود؛ موضوعات قضایی به حرمت جایگاه افراد توجه دارد؛ کمیته اخلاق هم در خصوص بحث شرط بندی‌ها ورود کرده و نظارت خاصی روی این موضوع دارد.


سمامی اضافه کرد: علاوه بر آن روی حواشی لیگ یک و حساسیت برخی بازی‌ها بررسی‌هایی صورت می‌گیرد و نمایندگان ما در مسابقات حضور پیدا می‌کنند تا نظارت مستقیم داشته باشند؛ کارشناسان ما در موضوعات تبانی و اینگونه مسائل بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و نتیجه لازم را اعلام می‌کنند.

 

* بخش دوم گزارش جذاب از قائمشهر و دیدار نساجی برابر فجرسپاسی شیراز پخش شد.

 

 

برد شیرین نساجی و سودای صعود به لیگ برتر

 

 

رد صحبت‌های غیاثی توسط سیف‌الله‌پور


ایزد سیف‌الله‌پور، سرپرست تیم بادران در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود راجع به اظهارات غیاثی، سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال اظهار کرد: ای‌کاش آقای غیاثی ماجرا را درست تعریف می‌کردند؛ کلا بعد از بازی ما و پرسپولیس در جام حذفی، داوری‌ها برای ما تغییر کرد؛ قبل از دیدار ما و خونه به خونه بابل، اتفاقاتی افتاد و مدیر عامل یکی از باشگاه‌ها به همراه دو خبرنگار به کمیته داوران رفتند و حرف‌هایی به مسؤولان آنجا زدند.


او ادامه داد: منظور آقای غیاثی، داور بازی ما و خونه به خونه بابل بود که برخلاف حرف آقای غیاثی، داور آن مسابقه نیز تغییر نکرد و موعود بنیادی‌فر ماند؛ این حرف قشنگ نیست که بگوییم قرار بود در دقیقه 37 پنالتی برای فلان تیم گرفته شود؛ در آن بازی دو پنالتی صد در صد برای ما گرفته نشد ولی یک پنالتی 40-30 درصدی برای خونه به خونه اعلام شد.


سیف‌الله‌پور تصریح کرد: لیست داوران یک هفته قبل از بازی‌ها مشخص می‌شود و داور دیدار بادران و خونه به خونه هم اصلا تغییر نکرد؛ در آن بازی دو پنالتی صد در صد برای ما اعلام نشد؛ باز هم می‌گویم صحبت های غیاثی کذب بود و داور تغییر نکرد.

 

افشاریان: رهبری‌فرد را به یاسوج می‌آورم!


خداداد افشاریان، داور بازنشسته فوتبال ایران در گفت‌وگوی تلفنی برنامه نود صحبت‌های خود را با انتقاد از فردوسی‌پور به دلیل عدم دعوتش به این برنامه آغاز کرد و افزود: آقای فردوسی‌پور! نخستین بار بود به شما زنگ می‌زدم که به برنامه نود بیایم چون می‌خواستم حضورا راجع به حواشی توضیحات بهتری بدهم.


وی راجع به قضاوتی که در دیدار پلی‌آف سپاهان نوین و استیل‌آذین داشت و شائبه‌هایی که راجع به داوری آن مسابقه به وجود آمده است، اظهار کرد: بازی‌ای که قضاوت کردم، شاید دهمین مسابقه پلی‌آف بنده بود؛ حالا آقایان مدعی هستند که به داور بازی پول دادیم؛ مگر داور حتما باید پنالتی بگیرد؟؛ داور به راحتی می‌تواند با اخراج کردن یا ... بازی را در بیاورد.


افشاریان ادامه داد: فیلم بازی سپاهان نوین و استیل آذین را ببینید و اگر حتی یک اوت اشتباه اعلام شده، آن را بگویید.


داور بازنشسته فوتبال ایران تاکید کرد: یک اتفاقی افتاده ولی آقای رهبری‌فرد از من عذرخواهی کرده است ولی بنده فردا در یاسوج شخصا شکایت می‌کنم؛ آقای رهبری‌فرد را چند بار به یاسوج می‌آورم، به خانه خودم دعوت می‌کنم و ... تا در افکار عمومی بحثی که راجع به من افتاده از بین برود.


وی ابراز کرد: می‌گویند 100 میلیون تومان را گرفته بودم ولی بعد پس داده‌ام؛ اصلا حرف‌های عجیب و غریبی می‌زنند؛ خواهش می‌کنم این پرونده را مختومه نکنید؛ آقایان هدایتی، پروین و ... عزیز هستند و اسامی زیادی در این پرونده برای آنها آمده است.

 

 

صحبتهای سیف‌الله پور و افشاریان درباره پنالتی عمدی بازی بادران

 

 

محمودی: حق ما را چه کسی می‌دهد؟


ابراهیم محمودی، سرپرست خونه به خونه بابل در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: هفته قبل آیتم نفت مسجدسلیمان و این هفته راجع به نساجی مازندران بخشی در برنامه نود پخش شد و ما این وسط مظلوم واقع شدیم؛ واقعا مظلوم‌ترین تیم لیگ یک خونه به خونه است در حالی که تیم ما بخش خصوصی هم است.


وی ادامه داد: تمام داوری‌های این چند هفته اخیر را ببینید؛ حق تیم ما را چه کسی باید بدهد؟؛ مالک باشگاه ما در یک هفته اخیر سختی‌های زیادی کشیده است؛ در یک ماه اخیر حرف‌های زیادی راجع به اتفاقات لیگ یک مطرح شده است که باید به آنها رسیدگی شود.


محمودی راجع به پنالتی بحث‌برانگیزی که برای آنها برابر بادران گرفته شده بود، عنوان کرد: فکر می‌کنم تیم خونه به خونه در نیم‌فصل دوم کلا 5-4 گل خورده که بیشتر آنها از روی ضربات ایستگاهی بوده است؛ ما چندین موقعیت برابر بادران داشتیم؛ 90 دقیقه بازی ما مقابل بادران و دیگر مسابقات را آنالیز کنید که چطور بازی کردیم.


* گزارشی از عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران طی یک هفته اخیر پخش شد.

 

 

بررسی عملکرد لژیونرها(97/02/03)

 

 

* پارس جنوبی جم 3 نفت تهران 0


نکات بازی


نخستین برد خانگی پارس جنوبی در نیم‌فصل دوم.
پنجمین شکست پیاپی نفت تهران.


- کنفرانس مربیان


هومن افاضلی: باید در این بازی ریسکی کار می‌کردیم چون شرایط مسابقه طوری بود که مساوی هم به ما کمک نمی‌کرد و نتایج این هفته نیز حرفم را تایید می‌کند؛ متاسفانه هر توپی هم می‌آید همان اول وارد گل می‌شود و کار را خراب می‌کند؛ تیمی که از اول در استرس است و شرایط باشگاهی خوبی ندارد، بهتر از این نمی‌شود.
مهدی تارتار: بازی کاملا یک طرفه بود و اگر توپ‌هایمان به گل می‌رفت، با اختلاف گل بیشتری می‌بردیم؛ از سقوط نفت ناراحت هستم ولی از برد تیم و اینکه بازیکنانمان شائبه‌ها را برطرف کردند تا عدالت فوتبال اجرا شود، خوشحال هستم.


* سپیدرود 0 فولاد 0


نکات بازی

فولاد خوزستان، رکورددار تساوی بدون گل در لیگ هفدهم.
چهارمین کلین‌شیت پیاپی خانگی سپیدرود.


- کنفرانس مربیان


علی کریمی: یکی از اصلی‌ترین امیدهایم بعد از سرمربیگری در سپیدرود، حمایت هواداران بود که واقعا هم سنگ تمام گذاشتند؛ خدا را شکر کارمان به اما و اگر نکشید و در لیگ برتر ماندیم.
سید سیروس پورموسوی: سپیدرود انتحاری بازی می‌کرد و اجازه کار به ما نمی‌داد؛ در نیمه دوم بهتر کار کردیم و موقعیت‌هایی داشتیم که استفاده نکردیم، اما سپیدرودی‌ها با تمام وجودشان بازی کردند.


* استقلال خوزستان 3 سپاهان 2


نکات بازی


ساسان انصاری 6 بازی، 4 گل و یک پاس گل.
نخستین پیروزی استقلال خوزستان برابر سپاهان در تاریخ لیگ برتر.
سپاهان کسب یک پیروزی در 13 مسابقه اخیر خارج از خانه.


- کنفرانس مربیان


منصور ابراهیم‌زاده: اشتباهاتی کردیم که جبران ناپذیر بود؛ در طول مسابقه آن چیزی که به وجود آمد، سه موقعیت خوب برای آنها بود که گل شد؛ ما هم فرصت‌هایی داشتیم که از آن استفاده نکردیم.
عبدالله ویسی: از سپاهان سه امتیاز گرفتن با سه گل کار سختی است اما با حمایت تمام مردم خوزستان به این مهم رسیدیم و از این بابت خوشحال هستیم.


* تراکتورسازی 1 صنعت نفت آبادان 1


نکات بازی


کمالوند بدون پیروزی مقابل تراکتورسازی.
صنعت نفت بدون برد برابر تراکتورسازی.
تساوی صنعت نفت در پنج بازی اخیر خارج از خانه.
تقابل دو تیم برای چهارمین بازی متوالی مساوی شد.


- کنفرانس مربیان


فراز کمالوند: با توجه به شرایط لغزندگی زمین، مسابقه خوبی بود و نتیجه منصفانه‌ای اتفاق افتاد.
ارطغرول ساغلام: دوره سختی با کادرم در تراکتورسازی داشتیم؛ در دوره‌ای که شرایط اقتصادی کاملا علیه ما بود و هواداران کاملا از تیم قهر کرده یا کاملا علیه تیم بودند؛ اگر تراکتورسازی سال آینده می‌خواهد در لیگ برتر سربلند باشد، باید همه از تیم حمایت کنند.


* سیاه جامگان 1 پدیده 2


نکات بازی


نخستین گل سیاه جامگان در ورزشگاه امام رضا را شاکری زد.
هفتمین شکست پیاپی سیاه جامگان.
پدیده بدون باخت برابر سیاه جامگان.


- کنفرانس مربیان


داوود مهابادی: هر دو تیم فوتبال هجومی بازی کردند؛ در نیمه دوم نمایش بهتری داشتیم ولی عملکرد دروازه‌بان حریف و بی‌دقتی مهاجمان ما اجازه گلزنی نداد.
محمدرضا مهاجری: به بازیکنانم که کار بزرگی کردند، خسته نباشید می‌گویم؛ با مصیبت و سختی تیم را نگه داشتیم و برخی افراد هم زحمات زیادی کشیدند که باید دست آنها را بوسید.

 

کارشناسی داوری


- استقلال خوزستان و سپاهان


کتف مهاجم سپاهان در آفساید بود و داور تصمیم درستی گرفت.
عادل کلاه‌کج به دلیل خطای شدید باید کارت قرمز مستقیم دریافت می‌کرد که این اتفاق نیفتاد.
ابراهیم عالمه روی یونس دلفی خطا کرد و باید یک پنالتی به سود استقلال خوزستان گرفته می‌شد.


- تراکتورسازی و صنعت نفت


کرار جاسم باید کارت زرد دوم را به خاطر خطا روی کیانی می‌گرفت و اخراج می‌شد که داور این کار را نکرد.
کرار یک بار دیگر هم به دلیل خطا روی پای کیانی باید کارت زرد می‌گرفت.
مهدی‌زاده، مدافع تراکتورسازی به علت خطای شدید روی پای سزار باید اخراج می‌شد که این اتفاق نیفتاد.


- سیاه جامگان و پدیده


مدافع سیاه جامگان با دست و پا روی کمندانی خطا کرد و اعلام پنالتی به سود پدیده درست بود.


- بادران تهران و خونه به خونه


مدافع بادران با پای راست خود، ران پای چپ مهاجم خونه به خونه را زد و پنالتی به درستی اعلام شد.
دروازه‌بان خونه به خونه روی مهاجم بادران خطا کرد و باید یک پنالتی به سود بادران اعلام می‌شد.


- ملوان انزلی و نفت مسجدسلیمان


بازیکن ملوان عمدا با دست توپ را زد و پنالتی به درستی برای نفت مسجدسلیمان گرفته شد.

 

* علی کریمی، سرمربی سپیدرود رشت در گفت‌وگویی ضبط شده عنوان کرد: از روز اولی که با مالک باشگاه سپیدرود حرف زدیم، مبنای کار را روی صداقت گذاشتیم ولی مالک فقط عاشق برگزار کردن جلساتی بود که هیچ خروجی هم نداشت؛ او می‌گوید که مالک باشگاه سپیدرود سه، چهار ساعت وقت آنها را می‌گرفته و بعد با مشاورانش حرف می‌زد تا کاری که می‌خواهد را انجام دهد؛ کریمی تاکید کرد که از نظر مالی خیلی اذیت شدند و تا این لحظه معلوم نیست چکی برای آنها نوشته‌اند یا خیر و علاوه بر آن بازیکنان تیم به دنبال گرفتن مطالبات خود هستند.

 

 

صحبت های علی کریمی درباره مشکلات مدیریتی باشگاه سپبدرود

 


* گزارشی از دیدار پُر حاشیه و حساس لیگ دسته اول بین تیم‌های بادران تهران و نفت مسجدسلیمان پخش شد که رییس هیأت مدیره و مدیر عامل باشگاه بادران عنوان کردند عوامل باشگاه نفت مسجدسلیمان آنها را تهدید به مرگ کردند!


* آیتمی به مسابقه مهم لیگ یک بین تیم‌های اکسین البرز و خونه به خونه بابل اختصاص داشت.

 

کارشناسی داوری


- بادران و نفت مسجدسلیمان


پنالتی نفت مسجدسلیمان به اشتباه گرفته شد و مهاجم این تیم به دلیل تمارض واضح باید کارت زرد دریافت می‌کرد.


- اکسین و خونه به خونه


پنالتی در محوطه جریمه اکسین اتفاق نیفتاد و تصمیم داور به ادامه بازی درست بود.

 

بنیادی‌فر: پاکتر از جامعه داوری نیست


موعود بنیادی‌فر، داور فوتبال ایران در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود راجع به حواشی که در مورد قضاوت او در دیدار بادران و خونه به خونه بابل به وجود آمده است، اظهار کرد: خواهشم از افرادی که چنین اظهاراتی مطرح می‌کنند، این است که به درستی اظهار نظر داشته باشند؛ خودتان صحنه را دیدید که اشتباه نداشتم.


او ادامه داد: پاکتر از جامعه داوری وجود ندارد؛ دوستان کمی سعه صدر داشته باشند و حرف‌های درستی مطرح کنند.

 

غلامی: پرینت تماس‌ها و حسابم را بگیرید


پوریا غلامی، بازیکن ملوان که مرتکب پنالتی جنجالی برابر نفت مسجدسلیمان شده بود، در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود پیرامون این موضوع اظهار کرد: نمی‌دانم این داستان‌ها از کجا آمده است؛ در آن مسابقه بنده بهترین بازیکن تیممان بودم و گل هم من زدم.


او ادامه داد: تیم ما در آن دیدار شانس صعود داشت، چرا باید چنین کاری انجام دهم؟؛ تماس‌ها و پرینت‌های حساب بانکی بنده است، می‌توانید چک کنید که شرط بندی کردم یا خیر؛ ما جوان و به دنبال پیشرفت در فوتبال هستیم؛ با چه جراتی این حرف‌ها را می‌زنند؟ از فردی که این حرف‌ها را زده حتما شکایت خواهم کرد.


غلامی عنوان کرد: برای دیدار با خونه به خونه بابل که تیم شهرم است، یک هفته تلفن همراهم را خاموش کردم تا شائبه تبانی و این بحث‌ها به وجود نیاید؛ دقیقه 93 بازی با نفت مسجد سلیمان، آقای دست‌نشان فریاد زد که یک مدافع در دیوار دفاعی کم است که من سریع دویدم و آن اتفاق افتاد.


* مهدی هژبری، سردبیر روزنامه خبر ورزشی راجع به ادعایی که در خصوص شرط بندی و داوری مشکوک در لیگ یک داشت، در گفت‌وگویی تلفنی اظهار کرد: مسئله‌ای که گفتم ربطی به بحث داوری نداشت و موضوع شرط بندی بود؛ گزارش‌های مردمی از تخلفات مسابقات به روزنامه ما می‌رسد؛ بحث غلامی، بازیکن ملوان در این باره مطرح نیست؛ قبل از دیدار ملوان و نفت مسجدسلیمان به روزنامه ما گزارش شده بود که چه اتفاقی قرار است بیفتد و اسمی از آقای غلامی مطرح نبود.

 

نتیجه نظرسنجی


بیش از 2 میلیون و 364 هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود شرکت کردند که حدود 53 درصد از آنها به برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس به‌عنوان برترین مربی لیگ هفدهم رای دادند.


برنامه نود این هفته ساعت 02:15 بامداد روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت ماه خاتمه یافت.

دیدگاه‌ها