کد خبر : 1519704 | 04 اردیبهشت 1397 ساعت 10:11 | 28.8K بازدید | 0 دیدگاه

معادله های عجیب لیگ یک

استقلالی‌ها و مازنی‌ها علیه یکدیگر

3 تیم بالانشین لیگ دسته اول در هفته پایانی رقابت جذابی برای رسیدن به لیگ برتر خواهند داشت.

استقلالی‌ها و مازنی‌ها علیه یکدیگر

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه با پایان رقابت های هفته سی و سوم لیگ دسته اول هنوز روی کاغذ، بادران تهران و فجرسپاسی شیراز هم شانس صعود به لیگ برتر دارند اما مشخص است که رقابت اصلی در این خصوص میان نفت مسجدسلیمان، خونه به خونه بابل و نساجی مازندران خواهد بود. جایی که نفت با 64 امتیاز صدرنشین است و دوتیم مازندرانی با 61 امتیاز در تعقیب آن قرار دارند.  البته تاکنون خونه به خونه با تفاضل گل بهتر در رده دوم قرار گرفته است.


در این شرایط بازی های هفته پایانی تکلیف دو تیم صعود کننده به لیگ برتر را مشخص می کند؛ در هفته سی و چهارم نفت مسجدسلیمان مقابل مس رفسنجان قرار می گیرد که با کسب یک تساوی نیز نه تنها صعودش را به لیگ برتر قطعی می کند که جشن قهرمانی نیز می گیرد. از این رو خونه به خونه در هفته سی و چهارم باید مقابل برق جدید شیراز بازی کند و نساجی به مصاف راه آهن خواهد رفت. 


معادلات لیگ دسته اول برای جواز حضور در لیگ برتر، هفته پایانی را بسیار جذاب تر می کند؛ به طوری که اگر 3 مدعی اصلی بازی های خود را ببرند، آن وقت مسجدسلیمان به لیگ برتر برمی گردد و از بین خونه به خونه و نساجی هرکدام تفاضل گل بهتری داشته باشد صعود می کند.(در حال حاضر تفاضل خونه به خونه 21 و تفاضل نساجی 17 است). به همین خاطر خونه به خونه و نساجی برای اینکه سرنوشت را به قضا و قدر نکشند، مجبورند گل های زیادی به ثمر برسانند که ممکن این موضوع کمی سخت باشد.


در این مثلث جذاب برای صعود، حضور دو تیم مازندران جذابیت های خاص خود را دارد. اگر اتفاق خاصی رخ نداد، استان مازندران حداقل یک سهمیه در لیگ برتر هجدهم خواهد داشت و حتی در صورت شکست نفت مسجدسلیمان ممکن است این سهمیه به عدد دو هم برسد. از سوی دیگر دوتیم هم امتیاز مازندران برای صعود به لیگ برتر هر کاری انجام خواهند داد.


همچنین حضور دو مربی استقلالی در کورس صعود هم می تواند جذابیت های خودش را داشته باشد. محمود فکری و جواد نکونام دو شماره 6 سابق استقلال که حالا در قامت سرمربیان نفت مسجدسلیمان و نساجی تیم هایشان در آستانه صعود به لیگ برتر قرار گرفته است که از بین آنها نیز حداقل یکی و شاید هردو بتوانند با صعود به لیگ برتر جشن بگیرند.
به عبارت بهتر در هفته پایانی لیگ یک همه نگاه ها به تقابل استقلالی ها و مازندرانی ها است تا مشخص شود کدام دو تیم جواز حضور در لیگ هجدهم را به دست خواهند آورد.

دیدگاه‌ها