کد خبر : 1519707 | 04 اردیبهشت 1397 ساعت 10:24 | 27.9K بازدید | 0 دیدگاه

پیروزی مشابه ژنرال مقابل سرخ و آبی؛

قلعه سحرآمیز؛ کامبک ایرانی علیه اروپایی ها

تیم فوتبال ذوب آهن به شکل مشابهی در این فصل استقلال و پرسپولیس را در خانه شکست داد.

قلعه سحرآمیز؛ کامبک ایرانی علیه اروپایی ها

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر تیم ذوب آهن با نتیجه دو بر یک مقابل پرسپولیس به برتری رسید. این اولین برد امیر قلعه نویی پس از چند سال ناکامی مقابل پرسپولیس بود. سرمربی پرافتخار لیگ ایران در بازی رفت هم شکست سنگینی با ذوب مقابل پرسپولیس متحمل شده بود که با برد شیرین ورزشگاه فولادشهر انتقام آن باخت را نیز گرفت.

 

در بازی این هفته ابتدا علی علیپور با یک ضربه زیبا دروازه ذوب آهن را باز کرد؛ اما شاگردان قلعه نویی در ادامه تسلط بیشتری روی بازی پیدا کردند و با حملات خود فشار را روی دروازه پرسپولیس افزایش دادند. ثمره این حمله ها دو گلی شد که فخرالدینی و کی روش استنلی وارد دروازه حریف کردند و یک کامبک جذاب را در ورزشگاه خانگی مقابل قهرمان زودهنگام لیگ رقم زدند.

 

اما این اتفاق برای تیم امیر قلعه نویی آشنا بود. آنها قبلا هم در یک بازی بزرگ موفق به انجام چنین کاری شده بودند.

 

1297953

 

کمتر از سه ماه پیش بود که ژنرال یک بازی حساس را مقابل تیم سابق خود یعنی استقلال برگزار کرد. پرافتخارترین مربی تیم استقلال در مقابل تیمی ایستاد که با سرمربی آلمانی خود روزهای خوبی را پشت سر می گذاشت و روند صعودی اش به وضوح مشخص بود. در آن بازی هم استقلال حملات پرتعدادی روی دروازه میزبان خود ترتیب داد و در همان اوایل بازی توسط وریا غفوری به گل رسید. پس از این گل و به ویژه با آغاز نیمه دوم ذوب آهن حملات خود را افزایش داد تا اینکه روی یک ضربه پنالتی، کی روش کار را به تساوی کشاند. در ادامه این بازی هم ذوبی ها روی دروازه استقلال فشار آوردند تا اینکه در واپسین دقایق محمدرضا حسینی ضربه سر 3 امتیازی خود را روانه دروازه آبی ها کرد تا ذوب در نبرد حساس مدعیان نایب قهرمانی برنده شود.

 

بدین ترتیب امیر قلعه نویی در طول یک نیم فصل توانست با تیم ذوب آهن، استقلال و پرسپولیس را به شکلی مشابه اسیر کامبک کند و بازنده به تهران بفرستد؛ آن هم با سلاح هایی یکسان به نام های میلاد فخرالدینی، محمدرضا حسینی و کی روش استنلی. فخرالدینی مقابل استقلال پنالتی گرفت و به پرسپولیس گل زد، حسینی به استقلال گل زد و در مقابل پرسپولیس 2 پاس گل داد. کی روش هم به هردو تیم محبوب پایتخت گل زد تا نامش در کنار کی روشِ بزرگتر، در ذهن هواداران این دو تیم حک شود.

دیدگاه‌ها