کد خبر : 1519712 | 04 اردیبهشت 1397 ساعت 10:50 | 91.7K بازدید | 0 دیدگاه

تن پوش سبز یا دستبند طلایی

قلعه‌نویی در دوراهی سپاهان- ذوب‌آهن

پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر با کوچ دوباره به نصف جهان روی نیمکت ذوب آهن احیا شد تا این روزها در دوراهی سرنوشت ساز برای انتخاب تیم فصل آتی خود قرار بگیرد.

قلعه‌نویی در دوراهی سپاهان- ذوب‌آهن

به گزارش "ورزش سه"، بعد از چند فصل پرحاشیه در لیگ برتر روی نیمکت تیم هایی همچون استقلال و تراکتورسازی در تابستان زمینه کوچ امیر قلعه نویی به اصفهان فراهم شد تا این بار او روی نیمکت ذوب آهن هدایت دومین تیم سرشناس نصف جهان را نیز به کارنامه مربیگری اش اضافه کند.


تصمیمی که دو نیمه متفاوت داشت ، نیمه اول توام با نتایج ناامیدکننده بود تا بدترین روزهای ممکن را برای این مربی پرافتخار لیگ برتر رقم بزند. نیمه دوم اما توام بود با برگشتن ورق تا دوباره روزهای رویایی با ذوب آهن به ثبت برسد و این تیم از انتهای جدول به صدر برسد.اتفاقی که منجر به احیا شدن امیر (به عنوان مردی کاربلد که رموز موفقیت در فوتبال باشگاهی ایران را به بهتر از هرکسی بلد است) شد تا بر تعداد مشتریان او افزوده شود.


قرارداد فعلی امیر تا چند هفته دیگر با ذوب آهن به پایان می رسد تا در روزهایی که پیشنهاد تمدید قرارداد از باشگاه فعلی دریافت شد، امروز پیرو مذاکرات مقدماتی نشستی سرنوشت ساز با مدیران ذوب آهن مذاکرات را جدی تر پیگیری کند. او برای تصمیم گیری در دو راهی سرنوشت ساز قرار گرفته است؛ دو راهی که انتخاب هر یک از این راه ها ماندن در نصف جهان را برای او قطعی خواهد کرد چون ذوب آهن و سپاهان دوئل جالب توجهی برای همکاری با قلعه نویی در لیگ هجدهم را در دستور کار قرار داده اند.


ژنرال موفق قلعه آهنی لیگ، از مدت ها قبل نامش به عنوان اصلی ترین گزینه سپاهان برای نشستن دوباره روی نیمکت رهبری محبوب ترین تیم نصف جهان بر سر زبان ها افتاد، حتی در این راه پالس های اولیه نیز ارسال شد تا جایی که در مذاکرات غیرمستقیم با تیمی که دو بار آن را به عنوان قهرمانی لیگ رساند، اعلام کرد که اولویت اول و دومش برای فصل آتی ماندن در ذوب آهن است؛ دلیل آن نیز به همان روحیات اخلاقی برمی گشت که همواره از قلعه نویی شنیده می شود یعنی اهمیت دادن به مرام و معرفت قبل از حرفه ای گری.


پاسخ قلعه نویی به پیشنهاد جدی سپاهانی ها این گونه بود که چون دور از مرام و معرفت است بعد از یک فصل رویایی و احیای دوباره روی نیمکت ذوب بخواهد در این مقطع تیمش را تنها بگذارد اولویت اول و دومش ماندن در ذوب است مگر این که سران باشگاه تمایلی به اجرای برنامه های او و برآورده کردن خواسته ها نداشته باشند آن وقت به پیشنهادات دیگر فکر می کند.او که خود در واکنش به شایعات پیرامون بازگشت به سپاهان اعلام کرده هیچ مربی نیست که دلش نخواهد هدایت تیم محبوب نصف جهان را در دست نگیرد با علم به این موضوع که سران سپاهان بنا دارند فصل آتی تیم قدرتمندی روانه مسابقات کنند تا به سال های کابوس وار اخیر پایان داده شود مسلما بدش نمی آید در این پروسه نقش پررنگی مثل مقطع نخست حضورش در جمع زردپوشان داشته باشد اما نکته ای که او را مردد کرده همان مرام و معرفت های مرسوم در فوتبال ایران است که می تواند مانع جدایی او از ذوب آهن بعد از یکسال شود.


با این تفاسیر باید منتظر گذشت زمان ماند و دید بعد از اردیبهشت سرنوشت ساز که قلعه نویی با ذوبی ها در هفته پایانی لیگ برتر برای نایب قهرمانی و کسب سهمیه آسیا می جنگد همین طور در پلی آف لیگ قهرمانان در دو بازی به مصاف استقلال تیم سابقش می رود تا شانس خود برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر قاره را امتحان کند، این مربی موفق و کاربلد چه تصمیمی در خصوص آینده اش اتخاذ خواهد کرد، تصمیمی که یا تن پوشی سبز برای او در پی خواهد داشت یا دستبندی طلایی و زردرنگ.

 

سیامک قلیچ‌خانی

دیدگاه‌ها