کد خبر : 1519726 | 04 اردیبهشت 1397 ساعت 12:42 | 12.8K بازدید | 0 دیدگاه

اردوی بسکتبال با غیبت پرتعداد ملی پوشان استارت خورد

تیم ملی در تهران؛ ستاره ها در آمریکا و بلژیک!

اردوی تیم ملی بسکتبال در غیاب برخی از بازیکنان مطرح و باتجربه آغاز شد.

تیم ملی در تهران؛ ستاره ها در آمریکا و بلژیک!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که بهمن ماه سال ۹۶ مسعود قاسمی، سرپرست تیم ملی بسکتبال اعلام کرده بود قرار است اردوهای تیم ملی در سال جدید بعد از تعطیلات نوروز آغاز شود؛ تا همین چند روز قبل خبری از تیم ملی بزرگسالان توسط فدراسیون منتشر نشده بود. 


بالاخره در نخستین روز اردیبهشت ماه لیست ۲۲ نفره از سوی مهران شاهین طبع اعلام شد. در خبری که فدراسیون هم منتشر کرده بود، ۴ اردیبهشت ماه زمان آغاز تمرینات تیم ملی در سال جدید مشخص شده بود.


در این لیست ۲۲ نفره تمامی بازیکنان مطرح و ستاره های تیم ملی بسکتبال هم حضور داشتند؛ اما از همان ابتدا مشخص بود اکثر ملی پوشان باتجربه در این مقطع نمی توانند در اردوی تیم ملی حاضر شوند. 


حامد حدادی، آرن داوودی و اوشین ساهاکیان بازیکنان باتجربه ای هستند که در سفر آمریکا به سر می برند و احتمالا به فدراسیون هم اطلاع داده بودند که در این اردوی یک هفته ای نمی توانند حاضر شوند. 


از سوی دیگر چند بازیکن اصلی تیم ملی توسط فدراسیون دانشگاهی برای مسابقات بین دانشگاهی جهان جذب شدند و امروز راهی بلژیک خواهند شد. صمد نیکخواه بهرامی، روزبه ارغوان، نوید نیکتاش و آرمان زنگنه ۴ بازیکنی بودند که قرار بود با این تیم به بلژیک بروند؛ اما روزبه ارغوان به دلیل صادر نشدن روادید این تیم را همراهی نکرده و در تمرین تیم ملی بسکتبال حاضر شده است. 


غیبت حدود ۶ بازیکن اصلی تیم ملی در نخستین اردوی ملی پوشان در سال ۹۷ که نزدیک به ۲۰ روز دیرتر از برنامه ریزی قبلی فدراسیون آغاز شده؛ کمی عجیب به نظر می رسد. 


در صورتی که مشخص بود این تعداد بازیکن نمی توانند در اردوی یک هفته ای تیم ملی حضور داشته باشند؛ چرا کادرفنی نام آنها را در میان دعوت شدگان قرار داده است؟ 


مسعود قاسمی، سرپرست تیم ملی بسکتبال با تایید غیبت ۵،۶ بازیکن در اردوی تیم ملی در این باره به "ورزش سه" گفت: این اتفاق اجتناب ناپذیر بود. به هر حال تیم ملی دانشجویان هم به عنوان نماینده ایران در این مسابقات حاضر می شود و به خاطر منافع ملی با حضور ۳ بازیکن در بلژیک موافقت شد. همه غایبان این اردو انشاالله از مرحله بعدی اردو به تیم ملی اضافه می شوند.


وی در پاسخ به این سوال که اردوی بعدی چه زمانی برگزار خواهد شد؛ افزود: دقیقا زمانش را نمی دانم. البته شاهین طبع برنامه های دقیق خود را برای مسابقات و اردوهای تدارکاتی در اختیار فدراسیون قرار داده است. 


اتفاق عجیب تر از زمان حضور شاهین طبع به عنوان سرمربی تیم ملی هم محدودیتی است که کادرفنی برای حضور اهالی رسانه در تمرینات تیم ملی قائل می شود. فعلا هیچ زمانی برای حضور خبرنگاران و عکاسان در تمرینات تیم ملی تعیین نشده و قرار است تمرینات پشت درهای بسته برگزار شود.

دیدگاه‌ها