کد خبر : 1519765 | 04 اردیبهشت 1397 ساعت 14:10 | 50.6K بازدید | 0 دیدگاه

فینالی که باعث خودکشی کاپیتان رم شد!

برای رمی ها بازی امشب برابر لیورپول از یک منظر خاص اهمیتی دو چندان دارد.

فینالی که باعث خودکشی کاپیتان رم شد!

به گزارش "ورزش سه"، امشب در آنفیلد، بازی رفت لیورپول و رم از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان برگزار خواهد شد. دیداری که یادآور فینال سال 1984 در ورزشگاه الیمپیکوی رم است. لیورپول آن بازی را در ضربات پنالتی به سود خود خاتمه داد تا برای چهارمین بار فاتح جام باشگاه های اروپا شود.

قرمزها بین سال های 1977 تا 1984 چهار بار این عنوان را تصاحب کردند و یک سال بعد بازهم به فینال رسیدند و در نهایت به یوونتوس باختند. فینالی که فاجعه هیسل در آن رخ داد.

 

 

1297994

 

 

رمی ها 34 سال بعد از آن فینال دردناک، حالا بهترین فرصت را برای انتقام گیری دارند. نکته قابل توجه اینکه در سال 1994 و در سالگرد آن فینال تلخ، آگوستینو دی بارتولومی، کاپیتان رم در بازی نهایی، خودکشی کرد. او در ساحل مقابل خانه اش با شلیک گلوله به سرش با دنیا وداع گفت.

 

او که سالها دچار افسردگی شده بود، روزی را برای خودکشی انتخاب کرد که شاید تلخ ترین خاطره فوتبالی او محسوب می شد و بسیاری معتقدند که یکی از مهمترین دلایل افسردگی او همان بازی بود. در کنار او کاغذی به چشم می خورد که روی آن نوشته شده بود:« احساس می کنم که داخل یک سوراخ محبوس شده ام.»

دی بارتولومی در بازی فینال یکی از پنالتی ها را به گل تبدیل کرده بود و با گل او در نیمه نهایی به داندی یونایتد بود که رم به فینال راه یافت.

 

دیدگاه‌ها