کد خبر : 1519770 | 04 اردیبهشت 1397 ساعت 14:34 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

180 دقیقه تا کیف

رم و رویای تسخیر آنفیلد با اوزه بیو

اوزه بیو دی فرانچسکو، مربی رم بسیار سریع حرف می‌زند. او فرصت چندانی ندارد، چرا که تیمش به تازگی پس از برد در خانه اسپال به زمین تمرینی تریگوریا برگشته و باید به سرعت به مصاف لیورپول برود.

رم و رویای تسخیر آنفیلد با اوزه بیو

به گزارش "ورزش سه"، آنها تنها یک روز در رم ماندند و سپس به بندر لیورپول پرواز کردند تا در دیدار نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان به مصاف این تیم بروند.


دی فرانچسکو می‌گوید: ‌«این فصل رشد بسیاری برای ما به همراه داشته است. در سال‌های اخیر، رم نتوانسته بود در مراحل پایانی مسابقات مهم حضور جدی داشته باشد. ما همچنان برای حضور در جمع چهار تیم برتر در سری آ می‌جنگیم، در حالی که لیورپول به احتمال زیاد در لیگ قهرمانان فصل بعد حضور دارد.»

 

 

1295012

 

 

رم در ابتدای این هفته سوم بود و تنها یک امتیاز بیشتر از اینتر، تیم پنجم جدول بیشتر داشت. بازی مقابل لیورپول هشتمین بازی آنها در ۲۵ روز اخیر خواهد بود. آنها در این مدت نه تنها دو بار برابر بارسلونا بازی کرده‌اند که شهرآورد رم مقابل لاتزیو را هم برگزار کرده‌اند، تیمی که می‌خواست از رم پیشی بگیرد و جایگاه آنها را در جدول از آن خود کند.

دی فرانچسکو می‌گوید: ‌«فوتبال باید لذتبخش و شادی‌آور باشد. این چیزی است که همیشه به بازیکنان می‌گویم. اولین نکته این است که تلاش کنیم از فوتبال لذت ببریم و سخت بکوشیم. آنها باید لذت ببرند. فوتبال در درجه اول یک بازی است.»


دی فرانچسکو این را از دوران بازی‌اش یاد گرفته است. او عضو تیم رم در سال ۲۰۰۱ بود که فاتح اسکودتو شد که سومین اسکودتو تاریخ باشگاه است. او بیش از همه به یاد می‌آورد که با همبازی‌هایش بیشترین زمان را در بیرون میدان می‌گذراند و با آنها به بازی‌های دیگر می‌پرداخت.

 

 

1294930

 

 


او البته می‌گوید آن تیم به تیم فعلی خیلی شباهت ندارد: «چون آن زمان دوران کاملا متفاوتی بود. حالا بازیکنان خیلی حرفه‌ای‌تر شده‌اند و باید هم همینطور باشند اما در آن هنگام روحیه خانوادگی بیشتری بر تیم حاکم بود. این روحیه کمی از دست رفته است، چرا که رسانه‌های اجتماعی، فناوری و روش‌های جدید کار آمده‌اند. اگر بتوان آن روحیه را دوباره حاکم کرد که عالی می‌شود. ما تلاش می‌کنیم اوضاع را به همین ترتیب کنیم.»

 


دی فرانچسکو درباره بازی با بارسلونا و تغییر سیستم می‌گوید: ‌‌«تصمیم گرفتم سیستم تیم را تغییر دهم، چون مقابل برخی تیم‌ها که ویژگی‌های مشخصی دارند، بازی با سه دفاع باعث می‌شود تیم از نظر فیزیکی قوی‌تر بازی کند. قدرت شما اندکی بیشتر می‌شود. گاهی، به ویژه در اروپا، نیاز به این بازی فیزیکی دارید.»

 

 

1261905

 

 


مقابل بارسلونا، سه هافبک قدرتمند، یعنی راجا نایینگولان، کوین استروتمن و دانیله دروسی عالی کار کردند. آیا دی فرانچسکو مقابل لیورپول هم همین کار را خواهد کرد؟ او ترجیح می‌دهد زیاد به این سوال نپردازد. دی فرانچسکو در تابستان مربی رم شد و فرصت آن را نیافت که با محمد صلاح کار کند. اگر او از این بابت هم ناراحت باشد، آن را علنی بیان نمی‌کند. دی فرانچسکو می‌گوید: «صلاح انسانی بزرگ و یک بازیکن فوق‌العاده و سختکوش است.»


 از او سوال شد که آیا از مدافعانش پرسیده که باید مقابل صلاح چه تاکتیکی به کار ببندد و او هم می‌گوید: «نیازی نیست آنها به من بگویند‌. کیفیت صلاح کاملا آشکار است. فراموش نکنیم که در ایتالیا هم تیم‌هایم مقابل او به میدان رفته‌اند اما اینکه بازیکنان ما او را عالی می‌شناسند می‌تواند مزیتی برای ما باشد.» صلاح در این فصل ۴۱ گل به ثمر رسانده است اما پاس‌های گل او در فصل پیش بود که کمک کرد ادین ژکو ۳۹ گل به ثمر برساند. این بازیکن اهل بوسنی در این فصل تنها ۲۰ گل زده است و دی‌فرانچسکو می‌گوید: «او بازی‌های خوبی انجام داده و در میان آنها بازی‌هایی هم بوده که در آنها خیلی خوب نبوده است. البته بازی‌های خوب او، خیلی خوب بوده است.»


 منبع: سایت گاردین

دیدگاه‌ها