کد خبر : 1519884 | 05 اردیبهشت 1397 ساعت 08:45 | 37K بازدید | 0 دیدگاه

همه در خدمت رونالدو

تنها ضلع باقی‌مانده از مثلث دست نیافتنی رئال

کریستیانو رونالدو، گرت بیل و کریم بنزما روزگاری مثلثی دست نیافتنی بودند؛ اما از آن BBC معروف فقط یکی از حضور در بازی امشب مقابل بایرن‌مونیخ مطمئن است.

تنها ضلع باقی‌مانده از مثلث دست نیافتنی رئال

به گزارش "ورزش سه" ، رونالدو رئال را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسانده با آماری که حتی با استانداردهای او، خیره کننده است؛ او در 12 بازی اخیرش 22 گل زده و در 11 دیدار آخر اروپایی خود حداقل یک گل زده. جروم بواتنگ مدافع بایرن می‌گوید: «محال است که یک نفره بتوانی رونالدو را مهار کنی، ما فقط می‌توانیم در قالب تیم، او را متوقف کنیم. یک مهاجم نمی‌تواند از او کامل‌تر باشد، پای چپ، پای راست، سر، همه چیز را تحت کنترل دارد و مقابل دروازه حریفان مثل یک ماشین است.»


همزمان با درخشش خارق‌العاده رونالدو، دو همبازی‌اش شانس زیادی برای بازی در ترکیب اصلی ندارند. افت بیل اول اتفاق افتاد. او اوایل سال 2018 بعد از بازگشت از مصدومیت، در هر دو بازی مقابل پاری‌سن‌ژرمن و دیدار رفت برابر یووه روی نیمکت بود. در نیمه اول بازی برگشت مقابل غول تورینی در ترکیب اصلی بود اما کاش نبود چون آنقدر بد بازی کرد که بین دو نیمه تعویض شد. بنزما هم با آنکه بازیکن مورد علاقه زین‌الدین زیدان برای بازی در کنار رونالدو بود به خاطر سختکوشی و موقعیت‌سازی‌اش اما آمار ضعیف گلزنی، 4 گل در 24 بازی، جایگاه او را نیز به خطر انداخت.


افت بیل و بنزما با دوران طلایی رونالدو همراه شده و این شاید کاملا اتفاقی نباشد. اینکه رونالدو در تیم رئال بدرخشد چیز تازه‌ای نیست اما حالا که فوق‌ستاره پرتغالی به اواخر دوران فوتبالش نزدیک می‌شود، شاید هم‌تیمی‌ها مجبور شده‌اند روی ارائه خدمات به او تمرکز کنند. زیدان در بزرگترین بازی‌های این فصل 2-4-4 را ترجیح داده، لوکاس واسکس و مارکو آسنسیو در کناره‌ها به بازی گرفته شده‌اند به خاطر نظم دفاعی‌شان و تمایل به ارسال سانتر به درون محوطه جریمه. بیل به اندازه کافی دقیق و وظیفه شناس نیست و نقطه قوت بنزما بازی ترکیبی‌اش بود، وقتی از این مسوولیت کنار گذاشته شد، کارایی‌اش پایین آمد. زیدان می‌گوید: «فکر نمی‌کنم کسی ناراحت باشد. هر دو دوست دارند گل بزنند اما همه سخت کار می‌کنند و این چیزی است که همیشه دوست داشتم در تیمم اتفاق بیفتد؛ بازیکنانی روی فرم که در خدمت تیم هستند و به خودشان فکر نمی‌کنند.»


حتی اگر ایسکو انتخاب شود، خط حمله رئال برای این بازی سخت اروپایی خیلی معمولی به نظر می‌رسد. زیدان چند روز پیش گفت: «نگران نیستم. درست است که در دو بازی آخر فرصت‌های گلزنی را از دست دادیم اما چهارشنبه یک بازی خارج از خانه داریم. تلاش می‌کنیم گل بزنیم، باید مثبت فکر کنیم و بدانیم در فوتبال همه چیز ممکن است و مهم نیست چه کسی در زمین بازی می‌کند.»

دیدگاه‌ها