کد خبر : 1520124 | 06 اردیبهشت 1397 ساعت 11:39 | 17.1K بازدید | 0 دیدگاه

چرا پورموسوی گزینه هدایت تیم ملی امید است؟

سید سیروس پورموسوی سرمربی فولاد خوزستان به عنوان یکی از گزینه های اصلی هدایت تیم ملی امید از سوی مسئولان معرفی شده است.

چرا پورموسوی گزینه هدایت تیم ملی امید است؟

به گزارش ورزش سه، سرمربی کنونی فولادخوزستان که پس از دوسال موفق شد تیمش را در جمع ٧ تیم برتر لیگ نگه دارد به عنوان یکی از گزینه های اصلی تیم ملی امید معرفی شده است اما دلیل این انتخاب چیست؟

 

شاید نگاهی به زندگی فوتبالی وی بتواند پاسخی بر این سوال باشد:

 

*سیدسیروس پورموسوی فوتبالش را از زمین های خاکی طالقانی(16 هکتاری معروف) شروع کرد، زمینی که بازیکنان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده است.

 

*پورموسوی ابتدای دوران فوتبالش دروازه بان بود و حتی مقطعی کوتاه خبرنگاری و داوری می کرد. پس از این اتفاق پورموسوی به مربی گری روی آورد و در سال 1374 همراه با تیم منتخب جوانان خوزستان قهرمان ایران شد، تیمی که براتوند سرمربی آن بود.

 

*پس از این موفقیت دوران مربی گری وی کلید خورد و به تیم کارون اهواز پیوست و با تیم جوانان کارون قهرمان باشگاه های ایران شد. سید سیروس از همان ابتدا به عنوان مربی بازیکن ساز معروف شد. بازیکنانی چون حسین کعبی، ایمان مبعلی، حسن هوری، براتپوری، ناجی بداوی، مصفی قنبری، جهانمهر، لطیف جنامی، عادل کلاه کج، احسان شیرمردی، هویزن، کاظم جنامی، سامان موسوی و... را به فوتبال معرفی کرد. 

 

*پس از آن مقطعی به استقلال اهواز پیوست و بعد از اینکه اصغر باقریان به عنوان مدیرعامل فولاد خوزستان انتخاب شد به عنوان سرمربی به تیم جوانان فولاد رفت و بعد از آن به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شد. پس از این اتفاق مقطعی کوتاه به عنوان دستیار وینگو بگوویج و بعد از تغییر و تحولات به پرسپولیس اهواز رفت و بعد از این تیم به فولاد بازگشت.

 

1298340

 

*سید سیروس پورموسوی سپس در لیگ برتر استان سرمربی گری کرد و همراه با تیم ملی حفاری قهرمان شد، نکته جالب حضور فرشاد بختیاری زاده به عنوان دروازه بان در این تیم بود، بختیاری زاده اکنون مربی دروازه بانان فولاد خوزستان است. پس از این دوری بلند مدتی از فولاد داشت و سپس با کمک و درایت سیف الله دهکردی عضو کمیته فنی باشگاه فولاد در رده پایه شد.
 


*پس از این و هم زمان با آمدن استقلال خوزستان به همراه مجید باقری نیا به عنوان کمک مربی در این تیم حاضر شد و پس از اینکه مجید باقری نیا از استقلال خوزستان رفت و عبدالله ویسی به این تیم آمد، سید سیروس پور موسوی بازهم به عنوان کمک مربی اول در این تیم حضور داشت و در سومین سال توانست همراه این تیم قهرمان شود.

 

*پورموسوی فصل قبل نیز با بازی دادن به بازیکنانی چون محمد شریفی، یونس دلفی، ابوالفضل محمد حسنی، وحیدنامداری، علیرضا دغاغله خود را به عنوان پدیده به فوتبال ایران معرفی کرد. او این فصل در فولاد نیز به بازیکنان جوانی چون هیثم هاشمی، مجتبی نجاریان، رضا دهقان، مهرداد هدایتیان میدان داد و نشان داد که استفاده از بازیکنان با استعداد را به خوبی بلد است.

 

1298339

 

*حضور پررنگ در تیم های پایه و معرفی استعدادهای بزرگی به فوتبال ایران شاید اصلی ترین دلیل حضور پورموسوی به عنوان یکی از گزینه های اصلی تیم امید است، البته قرارداد او با فولاد خوزستان شاید مانع اصلی این پیوند بشود.

 

*شنیده می شود گزینه نهایی سرمربی گری تیم امید خارجی است و فدراسیون به مانند تیم ملی بزرگسالان به یک مربی خارجی اعتماد کند.

دیدگاه‌ها