کد خبر : 1520180 | 06 اردیبهشت 1397 ساعت 16:01 | 17.1K بازدید | 0 دیدگاه

24 ساعت تا تاریخ‌سازی کاپیتان در آزادی

سیدجلال؛ رهبر سمفونی رهبری، افتخار و جام

کاپیتان ملی‌پوش و باتجربه پرسپولیس تنها 24 ساعت تا تاریخ‌سازی در فوتبال ایران فاصله دارد.

سیدجلال؛ رهبر سمفونی رهبری، افتخار و جام

به گزارش "ورزش سه"، سیدجلال حسینی روز جمعه برای ششمین بار جشن قهرمانی در لیگ برتر را برگزار خواهد کرد و جشن می‌گیرد تا از این حیث به بازیکنی بی‌همتا در فوتبال ایران تبدیل شود.


سیدجلال حسینی اولین قهرمانی خود را در اولین تجربه مربیگری علی دایی در سایپا به همراهی او جشن گرفت. کاپیتان کنونی پرسپولیس در ادامه و در شرایطی که علی پروین مشتاق حضورش در جمع سرخپوشان بود با یک اتفاق عجیب و با توجه به تشابه اسمی سرنوشتش تغییر کرد و راهی سپاهان و دیار زاینده رود شد. هرچند این حضور در اصفهان و در ترکیب زردپوشان با توجه به روزگار در اوج سپاهانی‌ها سهم عمده‌ای در افتخار کنونی او داشته و به همراه این تیم سه عنوان قهرمانی را به کارنامه‌اش اضافه کرد.


رهبر خط دفاعی تیم ملی و پرسپولیس که در دو فصل اخیر با حضور خود آنها را به قطعه‌ای دست نیافتنی تبدیل کرده، دو عنوان قهرمانی نیز در این تیم با پیراهن شماره 4 این تیم کسب کرد تا روز جمعه با بالا بردن کاپ قهرمانی فصل هفدهم فوتبال ایران با کسب شش عنوان قهرمانی، رسما پرافتخارترین بازیکن لیگ شود. بازیکنی که تاکنون پیراهن 6 تیم باشگاهی را برتن کرده و همواره جزو ارکان اصلی دفاعی و استحکام آن بوده است.
ملوان برای بازیکنان گیلانی فوتبال در دو منطقه رشت و انزلی معنا پیدا می‌کند و حضور در هر کدام از دو تیم ملوان یا داماش و سپیدرود به معنای کعبه آمال گیلانی‌ها محسوب می‌شود. سیدجلال اما در سال 80 و در شرایطی که  20 سال داشت پیراهن ملوان را از آن خود کرد و سه فصل و 84 بازی در جمع قوهای سفید به نام خود کرد. 

 


سایپا و اولین قهرمانی با دایی


سایپا در سال 83 او را از انزلی خارج کرد تا پیراهن شماره 4 و نارنجی خود را برای او پرو کند. جایی که آغاز سلسله‌ قهرمانی‌های سیدجلال محسوب شد. او با نارنجی‌پوشان در سومین فصل همکاری‌اش به عنوان قهرمانی دست یافت و در پایان آن فصل هم مسیر تازه‌ای را در پیش گرفت. سیدجلال که عنوان برترین دفاع لیگ را از آن خود کرده بود، در 25 سالگی راهی اصفهان شد تا رویای دیگری را دنبال کند.

 


سپاهان؛ تکرار تکرار و تکرار قهرمانی


تیم متمول سپاهان با ستاره‌های خود سلطه‌اش بر لیگ برتر را آغاز کرده بود و سیدجلال نیز به چهره اصلی خط دفاعی زردپوشان تبدیل شد. او در کنار هادی عقیلی و محسن بنگر که جزو برترین مدافعان آن زمان محسوب می‌شدند با هدایت امیر قلعه نویی که بعد از جدایی از استقلال به دنبال اعاده حیثیت بود به دومین قهرمانی خود دست یافت. فصل بعد هم برای سیدجلال رویایی پیش رفت و او ضمن کسب دوباره‌ی عنوان قهرمانی به عنوان برترین مدافع لیگ نیز انتخاب شد. جدایی امیر قلعه‌نویی و دیگر ستاره‌های سپاهان هم مانع از این نشد که سیدجلال حسینی سومین عنوان قهرمانی پیاپی خود را اینبار با هدایت زلاتکو کرانچار جشن نگیرد.

 

 


پرسپولیس؛ تلاش نافرجام و بازگشت مقتدارانه


سیدجلال بعد از دل کندن از اصفهان راهی تهران شد تا پیراهن پرسپولیس را برتن کند اما اتفاقات عجیب مدیریتی از تیمی که علی دایی برای قهرمانی ساخته بود، تنها یک نائب قهرمانی نصیب آنها کرد. مشکلات مدیریتی در پایان فصل همچنان ادامه داشت تا او تصمیم به حضور در لیگ قطر بگیرد. پوشیدن پیراهن الاهلی قطر و در ادامه بازگشت به تهران و در گیر و دار حضور در پرسپولیس و شایعاتی که وجود داشت در نهایت او را راهی نفت تهران کرد. تیمی که توانست یکی از برترین خطوط دفاعی را شکل دهد و عملکرد فوق العاده این بازیکن خصوصا در دیدار دور برگشت که مانع از قهرمانی پرسپولیس شد بار دیگر خواسته‌ی هواداران مبنی بر بازگشتش به پرسپولیس را در پی داشت تا از فلاکت دفاعی که باعث از دست دادن قهرمانی روی تفاضل گل شده بود، خارج شوند. سیدجلال در شرایطی که عنوان برترین مدافع سال را بار دیگر به خود اختصاص داده بود، در فصل شانزدهم بار دیگر به پرسپولیس بازگشت و اینبار بازوبند کاپیتانی را هم از آن خود کرد تا برای دستیابی به ششمین قهرمانی تیمش را رهبری کند. هدفی که در نهایت به آن رسیدند و جشن قهرمانی خود را با دریافت کمترین گل برگزار کردند.

 


و اینک سیدجلال؛ آقای رکورد و تسخیرنشدنی فوتبال ایران

 

مدافع شماره 4 پرسپولیس که در آستانه تجربه دومین جام جهانی دوران فوتبالی‌اش قرار دارد، همانند فصل گذشته توانایی خود را در رهبری دفاعی به نمایش گذاشت. کافی است به دیدارهایی که او به دلیل مصدومیت و محرومیت حضور نداشته توجه کرد تا نقش پررنگ او بیش از همیشه نمایان شود. سیدجلال اکنون خود را مهیای جشن قهرمانی دیگری می‌کند تا با دستیابی به شش قهرمانی لیگ برتر در تاریخ 17 ساله‌ی آن، تبدیل به پرافتخارترین بازیکن فوتبال ایران شود. اکنون تصویر سیدجلال حسینی به پس زمینه یک سوم مراسم‌های قهرمانی فوتبال ایران تبدیل شده و مدل جام گرفتن او برای خیلی‌ از بازیکنان بی‌تجربه در این زمینه، یک سرمشق است! فریادها، تکل‌ها و دوندگی‌ها و رهبری‌اش  نت‌هایی بودند که سمفونی دومین قهرمانی پیاپی پرسپولیس و ششمین مدال قهرمانی‌اش را ساختند...

دیدگاه‌ها