کد خبر : 1520190 | 06 اردیبهشت 1397 ساعت 17:17 | 26.2K بازدید | 0 دیدگاه

محمودیان: از سال آینده به مدال فکر می‌کنم

انتظار دختران وزنه‌بردار به پایان رسید(عکس)

نخستین دختر ایرانی در مسابقات آسیایی نوجوانان و جوانان روی تخته وزنه برداری رفت.

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات قهرمانی نوجوانان وجوانان وزنه برداری آسیا که در ازبکستان در حال برگزاری است، امروز برای نمایندگان ایران آغاز شد.


دقایقی قبل برای نخستین بار یک دختر ایرانی در این رقابت ها روی تخته رفت تا طلسم 70 ساله برای زنان وزنه بردار کشورمان به پایان برسد.


این اولین بار بود که از آغاز فعالیت وزنه برداری در ایران یک دختر وزنه بردار در مسابقات بین المللی با پوشش اسلامی روی تخته رفت و وزنه را بالای سر برد.


پارمیدا محمودیان در دسته 58 کیلوگرم و در گروه A با رفتن روی تخته تاریخ ساز شد و در در یک ضرب هر 3 حرکت خود را با موفقیت ثبت کرد. او به ترتیب 40، 45 و 48 کیلوگرم را بالای سر برد.

 

1298384


این دختر وزنه بردار در حرکت دوضرب نیز وزنه 54 کیلوگرمی را بالای سر برد تا با همین وزنه ها به کارش پایان بدهد.


با اینکه محمودیان به عنوان نفر آخر دسته A این وزن معرفی شد؛ اما همین حضور او آن هم با حرکاتی موفق نقطه عطفی در وزنه برداری زنان محسوب می شود.

 

1298382


پارمیدا محمودیان پس از وزنه زدن درباره این اتفاق تاریخی گفت: خیلی خوشحالم که به عنوان اولین وزنه بردار زن در مسابقات بین المللی روی تخته رفتم. همه چیز عالی بود و خدا را شکر وزنه های خودم را با موفقیت ثبت کردم. انشاالله در سال های آینده بتوانم با قدرت بیشتری حاضر شوم و روی سکو بروم.

 

1298383

دیدگاه‌ها