کد خبر : 1520220 | 06 اردیبهشت 1397 ساعت 20:58 | 91.1K بازدید | 0 دیدگاه

90 دقیقه زمان برای بازگشت به نقشه‌های پروفسور

آخرین فرصت؛ در جستجوی علائم حیاتی منشا!

مهاجم نیجریه ای تیم پرسپولیس در آخرین دیدار لیگ هفدهم فرصت دارد به عنوان مرد اول خط حمله نقش آفرینی کند.

آخرین فرصت؛ در جستجوی علائم حیاتی منشا!

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران فردا با برگزاری هشت دیدار هفته سی ام، رسما به پایان می رسد.


تیم پرسپولیس که مانند سال گذشته در فاصله 3 هفته مانده به پایان فصل عنوان قهرمانی لیگ را از آن خود کرد، فردا آخرین بازی خود را مقابل سپیدرود برگزار می کند تا دومین قهرمانی خود را به طور رسمی جشن بگیرد و برای ادامه رقابت های آسیایی آماده شود.

 

در شرایطی که برانکو ایوانکوویچ پس از قطعی شدن قهرمانی تیمش، در دو بازی  قبلی از همان ترکیب همیشگی استفاده کرده و به جوانان نیمکت نشین فرصت چندانی نداده، فردا این فرصت برای آخرین بار وجود دارد که آنها هم در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان بروند. در خط حمله پرسپولیس هم این وضعیت وجود دارد. البته یک تفاوت مهم بین این پست با سایر نقاط زمین وجود دارد و آن هم مصدومیت علی علیپور است. علیپور که در بازی مقابل ذوب آهن آسیب دید، نمی تواند مقابل سپیدرود به میدان برود و جایگاه او در این دیدار به گادوین منشا می رسد. مهاجم نیجریه ای پرسپولیس که فصلی عجیب را در این تیم پشت سر گذاشته، فردا آخرین فرصت را به طور تشریفاتی در اختیار خواهد داشت تا کمی کادر فنی و هواداران را به عملکرد خود امیدوار کند.

 

منشا در رقابت های فصل گذشته در تیم پیکان 15 گل به ثمر رساند و به عنوان یک مهاجم زهردار به فوتبال ایران معرفی شد. پس از این عملکرد درخشان تیم های مختلفی به دنبال منشا رفتند و در نهایت قهرمان ایران موفق شد او را به خدمت بگیرد.

 

فصل جدید برای گادوین با نیمکت نشینی آغاز شد و در زمان هایی که برانکو از زوج طارمی-علیپور نتیجه نمی گرفت، نوبت به این مهاجم می رسید. کار به جایی رسیده بود که هواداران پرسپولیس در برخی بازی ها به طور مداوم او را تشویق می کردند تا پروفسور را مجاب کنند زودتر این مهاجم نیجریه ای را به زمین بیاورد.

 

جدا از این مسائل، اتفاق دیگری در پرسپولیس افتاد که در نهایت منشای خوش شانس را به ترکیب اصلی فرستاد. محرومیت 4 ماهه مهدی طارمی از حضور در میادین باعث شد زوج خط حمله پرسپولیس به ناچار به علیپور-منشا تغییر پیدا کند. در این مقطع پرسپولیسی ها امیدوار بودند که جای خالی آقای گل تیمشان به راحتی توسط این مهاجم سیه چرده پر شود؛ چرا که عملکرد فصل قبل او در پیکان و حتی نمایش خیره کننده اش در 4 بازی آسیایی مقابل الاهلی و الهلال هم پرسپولیسی ها را به این مسئله امیدوارتر می کرد. منشا اما در ترکیب پرسپولیس روزهای خوبی را سپری نکرد. به جز چند بازی که در گلزنی یا موقعیت سازی برای علیپور آمار خوبی از خود به جا گذاشت، در سایر دیدارها گادوین از موقعیت طلایی به دست آمده استفاده چندانی نکرد. حتی در بازی های لیگ قهرمانان هم تنها یک گل به ثمر رساند تا نشان دهد بر خلاف اوایل فصل، تفاوت چندانی در عملکرد او در لیگ و آسیا دیده نمی شود.

 

هفته ها از پس هم گذشت و کار به جایی رسید که برانکو حتی در این وضعیت و کمبود مهره ای که در خط حمله تیمش داشت، مهاجم نیجریه ای را نیمکت نشین کرد. سرمربی، دیگر سیامک نعمتی -که ذاتا یک هافبک بود- را به گادوینِ شدیدا افت کرده ترجیح می داد. آمار و ارقام هم درباره منشا دیگر پالس های مثبتی نشان نمی دهند. 7 بازی اخیر او در پرسپولیس نه تنها گلی به همراه نداشته، بلکه فقط یک شوت در چارچوب از این مهاجم به ثبت رسیده است.

 

حالا در شرایطی که گفته می شود علی علیپور برای دیدار مقابل الجزیره امارات در لیگ قهرمانان آسیا مشکلی ندارد، یک 90 دقیقه زمان برای مرد نیجریه ای وجود دارد تا با درخشش احتمالی، حتی به اندازه ای اندک نگاه برانکو را نسبت به خودش تغییر دهد و مجددا تصویر یک امید گلزنی را از او در ذهن هواداران پرسپولیس به جا بگذارد.

دیدگاه‌ها