کد خبر : 1520588 | 08 اردیبهشت 1397 ساعت 11:48 | 104.2K بازدید | 0 دیدگاه

گفت و گوی "ورزش سه" با دخترانی که سدشکن شدند

هشتگ پارمیدا؛ هشتگ وزنه برداری

دختران وزنه برداری ایران با رفتن روی تخته در ازبکستان نام خود را در تاریخ این رشته ثبت کردند.

هشتگ پارمیدا؛ هشتگ وزنه برداری

به گزارش "ورزش سه"، اولین تیم تاریخ وزنه برداری دختران ایران این روزها در ازبکستان حضور دارد. این تیم ۴ نفره با هدایت ریحانه، نایب رییس فدراسیون وزنه برداری در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا شرکت کرده و طبیعی است که در گام اول رکوردهای بالایی را ثبت نکند.


با این حال شکستن طلسم ۷۰ ساله برای دختران وزنه بردار اتفاق مهمی است که از این پس باعث خواهد شد تا زنان هم مثل مردان در این رشته با فولاد سرد دست و پنجه نرم کرده و به فکر مدال آوری در جهان و المپیک باشند. 


اعضای ۴ نفره تیم ملی وزنه برداری نوجوانان دختران ایران متشکل از پارمیدا محمودیان در  دسته۵۸ کیلوگرم، الناز باجلانی در دسته ۶۳ کیلوگرم، مهدیه کلالی در دسته ۶۹ کیلوگرم و سیده نرگس میرزکی در دسته ۷۵+ کیلوگرم هستند که در گفت و گویی با "ورزش سه" در محل برگزاری مسابقات شرکت کردند. 

 

 

محمودیان: رفتن روی تخته برایم ترسناک بود؛ اما...


پارمیدا محمودیان که حالا دیگر نامش به عنوان اولین بانوی وزنه بردار ایرانی در مسابقات بین المللی در تاریخ ثبت شده، در دسته ۵۸ کیلوگرم روی تخته رفت و با عنوان ششمی به کار خود پایان داد. حضور این دختر وزنه بردار روی تخته بازتاب گسترده ای داشت و حتی باعث شد «هشتگ پارمیدا» در فضای مجازی برای حمایت از این تیم شکل بگیرد. او درباره اولین تجربه اش در مسابقات آسیایی به "ورزش سه" می گوید: «با اینکه به عنوان اولین نفر روی تخته رفتم، حس خیلی خوبی داشتم. حریفان خیلی قدری داشتم و سطح آنها بالا بود. شاید از بیرون که نگاه می کردم، رفتن روی صحنه برایم ترسناک بود؛ اما اولین بار که وزنه زدم، حس خیلی شیرینی بود. هیجان زیادی داشتم و خدا را شکر که وزنه هایم را به درستی بالای سر بردم.»
وی درباره اینکه به عنوان اولین بانوی محجبه ایرانی روی تخته رفته، می افزاید: «لباس های خوبی برای ما طراحی شده بود و اصلا برای وزنه زدن اذیت نشدم.»

 

1298787

 

 

باجلانی: زنان هم می توانند در وزنه برداری موفق باشند


الناز باجلانی دومین نماینده ایران در بخش دختران بود که در دسته ۶۳ کیلوگرم روی تخته رفت و تا اینجا بهترین عملکرد را با عنوان پنجمی داشته است. او هم درباره تجربه شیرین خود به "ورزش سه" می گوید: «از اینکه برای اولین بار روی تخته رفتم و عضو اولین تیم دختران ایران بودم، احساس غرور و افتخار می کنم. این مساله که ما توانستیم با پوشش اسلامی تایید شده توسط مسئولان وزنه بزنیم، باعث خوشحالی مان شد.»
وی در واکنش به اینکه برخی معتقدند وزنه برداری یک رشته مردانه است، می افزاید: «درست است که وزنه برداری ورزش سنگینی است؛ اما این دلیلی نمی شود که زنان نتوانند در آن موفق باشند. مطمئن باشید که زنان ایرانی هم می توانند در آینده موفقیت های زیادی را کسب کنند.»

 

1298785

 

 

کلالی: سال های آینده به مدال فکر می کنم


مهدیه کلالی در دسته کیلوگرم صبح امروز روی تخته رفت و در دسته B وزنه زد. این دختر وزنه بردار نوجوان درباره احساسش به "ورزش سه" گفت: «خیلی خوشحالم جزیی از اولین تیم تاریخ وزنه برداری زنان ایران هستم. اصلا استرس نداشتم و توانستم رکوردهای تمرینی ام را در مسابقات آسیایی تکرار کنم. تجربه خیلی خوبی را پشت سر گذاشتم و نوع پوشش من هم تفاوت من با سایر نفرات را نشان می داد. مطمئن باشید که حجاب هیچ مانعی برای ما نیست و با همین پوشش قول می دهم در سال های آینده برای کشورم مدال بگیرم.»

 

1298784

 

 

میرزکی: ما نشان دادیم دختران هم می توانند


نرگس میرزکی، نماینده وزن ۷۵+ آخرین وزنه برداری است که از تیم دختران در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا روز دوشنبه روی تخته خواهد رفت. او درباره حضورش در ازبکستان و مسابقه ای که در پیش دارد، به "ورزش سه" می گوید: «حس خوبی است که به عنوان اولین نمایندگان دختر ایران در ازبکستان وزنه می زنیم. ما افتخار می کنیم که با حجاب تمرین می کنیم و مسابقه می دهیم. من در آینده تلاشم را بیشتر خواهم کرد و از سال بعدی می خواهم روی سکو بایستم. اینکه برخی می گویند زنان نمی توانند وزنه بردار باشند و موفق شوند، درست نیست. ما ۴ نفر ۴ ماه است که تمرین می کنیم و به اینجا رسیدیم. مطمئنا بقیه دختران هم می توانند بیایند و موفق باشند.»

 

1298786

دیدگاه‌ها