کد خبر : 1520649 | 08 اردیبهشت 1397 ساعت 16:50 | 7.3K بازدید | 0 دیدگاه

نبرد سهمیه و بقا؛ هفته خاص بوندس‌لیگا

در حالی که سه هفته به پایان فصل 2018-2017 باقی مانده، سرنوشت تیم‌های زیادی در دو سر جدول بوندس‌لیگا در بازی‌های این هفته مشخص می‌شود.

نبرد سهمیه و بقا؛ هفته خاص بوندس‌لیگا

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که از مدت‌ها قبل تکلیف قهرمانی بایرن‌مونیخ روشن شده، نگاه‌ها به کسب سهمیه لیگ قهرمانان است جایی که شالکه رده دومی میزبان بوروسیامونشن گلادباخ است. آبی‌های سلطنتی با پیروزی به لیگ قهرمانان بر می‌گردند اما با تساوی و حتی باخت هم می‌توانند به هدف خود برسند اگر نتایج دیگر به نفعشان رقم بخورد.


شالکه فصل فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کند و در 9 بازی آخرش تنها یک باخت داشته و برای همین 56 امتیازی است با 2 امتیاز اختلاف نسبت به رقیبش در شهرآورد رور، یعنی بوروسیادورتموند. مربی 32 ساله شالکه، دومنیکو تدسکو، در نخستین فصل کار در بوندس‌لیگا عملکردی عالی داشته و امید را به میان هوادارانی که از ناکامی‌های متوالی دلسرد شده بودند، بازگردانده.

 

 

1296108


دورتموند هم با پیروزی در زمین وردربرمن از قرارگرفتن در جمع 4 تیم برتر فصل و صعود به لیگ قهرمانان مطمئن می‌شود. چهار تیم اول لیگ آلمان به لیگ قهرمانان می‌روند و دو تیم بعدی به لیگ اروپا. در آن سر جدول، هامبورگ، قهرمان سابق بوندس‌لیگا و تنها تیمی که از شکل‌گیری بوندس‌لیگا در سال 1963 هرگز در دسته دوم بازی نکرده، با 25 امتیاز در رده هفدهم است. هامبورگ، میهمان ولفسبورگ، قهرمان سال 2009 بوندس‌لیگا است که با 30 امتیاز به دنبال بقا است. ماینتس و فرایبورگ هم 30 امتیازی هستند و می‌توان گفت به طور مشترک در جایگاه پلی‌آف سقوط-بقا هستند جایی که تیم سوم از پایین جدول بوندس‌لیگا با تیم سوم بوندس‌لیگای 2 برای حضور در دسته اول به مصاف هم می‌روند.


شکست به منزله سقوط هامبورگ است اگر ماینتس و فرایبورگ به ترتیب بازی‌های خودشان برابر لایپزیگ و کلن را ببرند. کلن ته جدولی هم ممکن است از سقوط مطمئن شود، این تیم باید ببرد و امیدوار باشد نتایج دیگر به نفعش باشد تا این هفته سقوط نکند.

 

منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها