کد خبر : 1520796 | 09 اردیبهشت 1397 ساعت 12:25 | 57.8K بازدید | 1 دیدگاه

صلاحیتی که بعد از 4 سال تایید شد

سرمربیگری تیم المپیک به کرانچار رسید

زلاتکو کرانچار سرمربی 61 ساله اهل کرواسی هدایت تیم‌ملی المپیک ایران را برعهده خواهد گرفت.

سرمربیگری تیم المپیک به کرانچار رسید

به گزارش ورزش سه و بنابه گفته حمید استیلی مدیرفنی تیم المپیک کرانچار که سابقه هدایت تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در فوتبال ایران را دارد و پیش از این سرمربی تیم‌ملی کرواسی نیز بوده است با نظر کمیته فنی هدایت تیم‌ملی المپیک را زیرنظر می گیرد.


انتخاب کرانچار از آنجا جالب توجه است که وی 4 سال پیش گزینه اصلی سرمربیگری تیم المپیک بود اما وزارت ورزش این تصمیم را وتو کرد چراکه به عقیده اعضای یک کمیته مشورتی این سرمربی شرایط مناسبی برای پذیرش این کار سخت را ندارد. کرانچار که یک مربی خوش اخلاق و کارآزموده محسوب می شود در فوتبال به موضوعی شهرت دارد که البته چندان هم قابل نوشتن نیست. 


او در آخرین تجربه خود، با سپاهان نتایج مناسبی کسب نکرده و قبل از آن هم از تیم دیناموزاگرب اخراج شده است. با این حال در بین نامزدهای هدایت تیم المپیک کرانچار گزینه‌ای نسبتا خوب (و نه عالی) محسوب می‌شود. 


این مربی در زمان سرمربیگری در سپاهان در سال 2014 جدل لفظی جدی و طولانی مدتی با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی داشت و باید دید این دو مربی چگونه قرار است با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند. سرمربی تیم‌ملی ایران که در گفت‌وگویی جواد نکونام را شایسته‌ترین فرد این پست معرفی کرده بود، حالا باید با این انتخاب جدید کنار بیاید. 


کرانچار در جامعه فوتبال ایران فردی پذیرفته و خوش اخلاق و البته صاحب شایستگی‌های فنی محسوب می‌شود و امیدواریم طلسم 40 ساله صعود به المپیک توسط او شکسته شود. در عین حال نسبت به توانایی‌های فیزیکی و البته انرژی این مربی تردیدهایی وجود دارد که امیدواریم در طول زمان نادرستی آنها مشخص شود. 


به گفته حمید استیلی که جانشین محمد خاکپور در سمت مدیریت تیم المپیک شده(خاکپور بعدا جانشین کرانچار و سرمربی تیم امید شد) این سرمربی به زودی کار خود را با انتخاب بازیکنان مدنظر و برنامه‌ریزی برای اردوهای تیم المپیک آغاز خواهد کرد.

دیدگاه‌ها