کد خبر : 1521122 | 10 اردیبهشت 1397 ساعت 16:15 | 17.1K بازدید | 0 دیدگاه

دادن پنالتی به فروزان بزرگترین اشتباهم بود

تارتار: قهرمان واقعی تیم ما بود

سرمربی پارس جنوبی جم ابراز امیدواری کرد با رفع مشکلات مالی بتواند در فصل آینده نیز با این تیم همکاری کند.

تارتار: قهرمان واقعی تیم ما بود

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تارتار سرمربی پارس جنوبی جم در مورد عملکرد تیمش در لیگ هفدهم گفت: من قبل از هر چیز باید از مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تشکر کنم. بهرحال برگزاری مسابقات آن هم در سال منتهی به جام جهانی کار آسانی نیست اما خدا را شکر لیگ با کمترین اختلال و نقصان برگزار شد.


او ادامه داد: وقتی یک لیگ با این نظم برگزار می شود، قطعاً کیفیت آن نیز قابل قبول خواهد بود. ما با کسب 47 امتیاز پنجم شدیم و این نشان می دهد تیم ها رقابت فشرده های با هم داشتند. به نظرم در مجموع عملکرد پارس جم ایده آل بود و توانستیم بالاتر از هدف گذاری اول فصل مان نتیجه بگیریم.


تارتار با اشاره به نتایج خوب تیمش در نیم فصل اول تصریح کرد: ما سعی کردیم بعد از صعود به لیگ برتر شاکله اصلی تیم مان را حفظ کنیم و بازیکنان در کنار هم به معنای واقعی یک تیم بودند. در نیم فصل اول بسیاری از رقبا برای برد ما به میدان می آمدند اما وقتی با قدرت خوب تیمی پارس جم مواجه می شدند، برنامه های آنها بهم می ریخت. البته تیم ها در نیم فصل اول بی پروا تر بازی می کردند و برای همین بود که کمتر شاهد تساوی در بازی ها بودیم.


سرمربی پارس جم افت تیمش را در نیم فصل دوم طبیعی و قابل پیش بینی دانست و گفت: ما امتیازات خوبی را در دور رفت جمع کردیم  اما کاملا قابل پیش بینی بود که تیم توانایی رقابت با تیم هایی نظیر پرسپولیس و استقلال را ندارد. کل بودجه تیم ما زیر 11 میلیارد تومن بود و دریافتی مان کمتر از 6 میلیارد تومان. در واقع ما به اندازه تیم های لیگ یکی هزینه کردیم و به نظرم این نتیجه که در سال اول حضورمان در لیگ برتر توانستیم رتبه یک رقمی کسب کنیم، بسیار ایده آل است. در واقع قهرمان واقعی لیگ برتر ما بودیم که با ارزان ترین تیم توانستیم چنین نتیجه ای بگیریم.


تارتار در مورد عملکرد خوب تیمش در 15 دقیقه های ابتدایی بازی ها و به ثمر رساندن 8 گل در این بازه زمانی گفت: ما تیم جوانی در اختیار داشتیم و برای همین بنا را بر این می گذاشتیم تا کار را در دقایق ابتدایی تمام کنیم. جسارت و شهامت بازیکنان ما مزید بر علت شد تا این تاکتیک نتیجه بدهد اما به دلیل بی تجربگی آنها گاهی در حفظ نتیجه موفق نبودیم. البته با تجربه ای که داشتم، همیشه بچه ها تاکید داشتم که از حریف عقب نیفتند چون برگرداندن نتیجه کار بسیار سختی است.


او با اشاره به نمایش مطلوب ساختار دفاعی پارس اضافه کرد: ما سومین خط دفاعی برتر لیگ را در اختیار داشتیم و 11 کلین شیت ثبت کردیم. در برنامه های تاکتیکی ما هنگام دفاع، تیم ما 11 مدافع داشت و همه بازیکنان در ساختار دفاعی نقش داشتند. برای همین توانستیم آمار خوبی را در گلهای خورده ثبت کنیم.


سرمربی پارس جم بزرگترین اشتباهش در لیگ هفدهم را دادن پنالتی بازی با پرسپولیس به فروزان دانست و گفت: به عنوان یک پرسپولیسی از همه هواداران تیم محبوبم عذرخواهی می کنم. من به عنوان یک پرسپولیسی نباید آن ضربه پنالتی را به یک استقلالی می دادم. 


تارتار در مورد بهترین بازی تیمش در این فصل به بازی رفت مقابل ذوب آهن اشاره کرد و گفت: شکست دادن ذوب آهن در اصفهان با آن کادر فنی با نتیجه سه بر صفر کار بزرگی بود که بچه های ما به خوبی از پس آن برآمدند و به نظرم نمایش دلپذیری در آن بازی داشتیم. البته این را هم بگویم ما در بازی با سیاه جامگان که با هدایت رضا عنایتی به شهر جم آمدند، خیلی اذیت شدیم. واقعاً بازی سختی را بردیم و به نظرم تیم عنایتی یکی از سرسخت ترین رقبای ما بود.


او در مورد ادامه همکاری اش با پارس جم اظهار داشت: ما نهالی را کاشته ایم و می خواهیم آن را بارور کنیم. دلم می خواهد در این تیم بمانم و ثمره زحمات خودم و بازیکنانم را ببینم اما واقعیت این است که با این مشکلات کار سختی در پیش داریم. البته من از مدیرعامل تیم و اعضاء محترم هیئت مدیره منطقه کمال تشکر را دارم. آنها زحمات زیادی را برای تیم کشیدند و برای تامین منابع مالی و امکانات با جان و دل کار کردند اما باید بپذیریم یک تیم لیگ برتری برای حضور در جمع رتبه های بالایی نیاز به منابع مالی قدرتمندی دارد.


تارتار پیرامون برنامه های فصل آینده اش گفت: تکلیف  خودم هنوز مشخص نیست اما اگر قرار بر ادامه همکاری باشد باید خیلی زود وارد مذاکره با بازیکنان شویم چون 90 درصد بچه های ما قراردادشان به پایان رسیده است. فکر می کنم در هفته پیش رو تکلیف روشن شود و بتوانیم کار را آغاز کنیم.

 

سرمربی پارس در پایان علی قلی زاده، احمد گوهری و یونس دلفی را پدیده های لیگ هفدهم دانست و خاطرنشان کرد: البته بازیکنانی هم مثل صادق محرمی و امید نورافکن بودند که توانستند جایگاه خود را تثبیت کرده و به ستاره های لیگ تبدیل شوند. در تیم ما نیز فرشاد محمدی مهر، علی دشتی و ابراهیم صالحی نیز پدیده هایی بودند که فراتر از انتظار ظاهر شدند و قطعاً در آینده می توانند در این فوتبال حرفهای بیشتری برای گفتن داشته باشند.

دیدگاه‌ها