کد خبر : 1521189 | 11 اردیبهشت 1397 ساعت 12:15 | 111.5K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره بارسا در یک قدمی کفش طلا؛

لیونل مسی؛ خیز بلند برای گذر از صلاح و دیگران

با مصدومیت چیرو ایموبیله و احتمال محرومیت محمد صلاح، حالا لیونل مسی بخت اول دریافت جایزه توپ طلا خواهد بود.

لیونل مسی؛ خیز بلند برای گذر از صلاح و دیگران

 

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه به جز سری آ، تکلیف قهرمانی در 4 لیگ معتبر اروپا مشخص شده است اما رقابت برای کفش طلا همچنین داغ است و ستاره های بزرگی در تلاش برای دریافت این جایزه هستند.

 

هت تریک این هفته لئو مسی برابر لاکرونیا باعث شد این ستاره آرژانتینی به صدر برسد و شرایط دیگر رقبا نیز به شکلی است که شانس مسی از دیگران برای فتح این عنوان بیشتر است. در ادامه شرایط نامزدهای اصلی دریافت جایزه کفش طلا را مرور خواهیم کرد.

 

لیونل مسی- 32 گل

 

لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا از بخت فراوانی برای دریافت جایزه کفش طلا برخوردار است. شماره 10 بلوگرانا با هت تریک برابر لاکرونیا علاوه بر قطعی کردن قهرمانی بارسا در لالیگا، با 32 گل حالا در صدر جدول کورس کفش طلا قرار گرفته است.

 

1299244

 

باقی ماندن 4 بازی تا پایان لالیگا، یکی از دیگر از مزیت های شرایط مسی نسبت به دیگر رقباست. رئال مادرید، ویارئال، لوانته و سوسیداد 4 حریف آتی بارسا در هفته های باقی مانده لالیگا هستند و ستاره آرژانتینی شانس زیادی برای افزایش تعداد گل های خود خواهد داشت.

 

لیونل مسی در سودای دریافت پنجمین کفش طلای خود است تا از این حیث بالاتر از کریستیانو رونالدو رکورددار شود. ستاره آرژانتینی بلوگرانا در حال حاضر با دریافت 4 کفش طلا در دوران پرافتخار ورزشی خود در کنار رونالدو در رتبه اول قرار داشته و در تلاش برای کسب این عنوان به صورت انحصاری است.

 

محمد صلاح- 31 گل

 

ستاره مصری لیورپول که در فصل جاری عملکرد فوق العاده ای از خود ارائه داده است، در حال حاضر با 31 گل در رتبه دوم کورس دریافت جایزه کفش طلا قرار دارد. صلاح در دیدار این هفته لیورپول برابر استوک سیتی موقعیت های مناسبی را برای گلزنی از دست داد تا بعد از هفته ها در ثبت نام خود در بین گلزنان مرسی سایدی ها ناکام بماند.

 

1298840

 

بر خلاف لیونل مسی، صلاح تنها در 2 بازی دیگر در لیگ برتر شانس گلزنی دارد که یکی برابر چلسی و دیگری مقابل برایتون در هفته آخر لیگ برتر خواهد بود.

 

همچنین با توجه به ضربه این مهاجم  مصری به صورت مدافع استوک سیتی در دیدار ابتدای هفته، ممکن است محرومیت هایی برای او در نظر گرفته شود که در صورت رخ دادن این اتفاق فصل و رویای کفش طلا برای صلاح به پایان خواهد رسید.

 

چیرو ایموبیله- 29 گل

 

ستاره ایتالیایی لاتزیو در حال سپری کردن فصلی فوق العاده است و درخشش او ممکن است باعث راهیابی بیانکوچلستی به لیگ قهرمانان برای فصل بعد شود.

 

1247279

 

ایموبیله که در دیدار این هفته تیمش برابر تورینو موفق به گلزنی نشد، در حال حاضر 3 گل با صدر جدول و لیونل مسی فاصله دارد اما خبر ناراحت کننده برای او و لاتزیو، مصدومیت بد موقع وی است.

 

دیروز باشگاه لاتزیو اعلام کرد که ایموبیله حدود 10 الی 15 روز از میادین دور خواهد بود و ممکن است ادامه فصل  و 3 بازی بعدی را از دست بدهد. با این حساب احتمالا ایموبیله دیگر شانسی برای رسیدن به لیونل مسی و کسب کفش طلای این فصل نخواهد داشت.

 

رابرت لواندوفسکی- 28 گل

 

ستاره لهستانی بایرن مونیخ این فصل نیز همانند فصول گذشته عملکرد درخشانی در ترکیب بایرن مونیخ داشته و 2 برابر نفر دوم جدول آقای گلی بوندسلیگا گلزنی کرده است.

 

1285254

 

البته یوپ هاینکس این هفته تصمیم گرفت به دلیل دیدار حساس بایرن برابر رئال مادرید، به لواندوفسکی برابر فرانکفورت استراحت بدهد تا کار این مهاجم باتجربه برای رسیدن به صدر جدول دشوارتر هم بشود.

 

با توجه به اینکه تنها 2 هفته تا پایان بوندسلیگا باقی مانده، به نظر می رسد لواندوفسکی شانس زیادی برای رسیدن به لمو نسی ندارد، مگر اینکه در بازی های پایانی شاهد درخششی فوق العاده از سوی او باشیم.

 

ادینسون کاوانی- 27 گل

 

ستاره اروگوئه ای پاری سن ژرمن در دیدار این هفته تیمش برابر کنگام موفق به 2 گل شد تا بالاتر از زلاتان، بهترین گلزن تاریخ پی اس جی در لاشامپیونا لقب بگیرد. کاوانی در حال حاضر با زدن 27 گل آقای گلی خود در  لیگ فرانسه را قطعی کرده اما جبران 5 گل فاصله در این مدت زمان کوتاه با لیونل مسی دشوار خواهد بود.

 

1279407

 

کاوانی تنها 3 هفته دیگر برای تبدیل شدن به برترین گلزن فصل اروپا و رقابت با دیگر نامزدها زمان دارد و باید امیدوار باشد فاصله قابل توجه سطح کیفی پاری سن ژرمن با دیگر رقبا باعث شود وی در هفته های پایانی جشنواره گل به راه اندازد.

دیدگاه‌ها