کد خبر : 1522278 | 16 اردیبهشت 1397 ساعت 19:15 | 17.6K بازدید | 0 دیدگاه

با پیروزی مقابل الجزیره کار بزرگی انجام شده است

پروین: پرسپولیس باید با ابهت قهرمان به میدان بیاید

اسطوره سرخ پوشان معتقد است دارا بودن روحیه قهرمانی مهمترین ابزار پرسپولیسی ها در بازی برابر الجزیره است.

پروین: پرسپولیس باید با ابهت قهرمان به میدان بیاید

به گزارش "ورزش سه"، علی پروین پیش از این بارها به همراه پرسپولیس در رقابت های مختلف آسیایی حضور یافته است. او که در سال‌های گذشته با سرخ پوشان توانسته به عنوان سومی جام باشگاه های آسیا و قهرمانی جام در جام آسیا دست پیدا کند می گوید سرخ پوشان نباید ذره ای از روحیه قهرمانی خود را برای این بازی از دست بدهند.


پیش از حضور پرسپولیسی ها در بازی برابر الجزیره امارات، با علی پروین به گپ و گفتی کوتاه پرداختیم.


*بازی پرسپولیس و الجزیره را چطور می‌بینید؟


**به نظر من یکی از جذاب‌ترین و بهترین بازی‌های پرسپولیس در فصل اخیر می‌تواند باشد. هر چند در بازی‌های این چنینی داشتن روحیه قهرمانی خیلی مهم است و یک تیم باید از تمام استعداد خود استفاده کند. پرسپولیس هم باید از این ابزار کارآمد در بازی مقابل الجزیره بهره ببرد و به عنوان قهرمان لیگ ایران پا به زمین بگذارد. در این صورت خودش را برتر از حریف می‌داند و موفق به کسب برد برابر حریف اماراتی می‌شود. در هر صورت من امیدوار هستم که پرسپولیس با دست پر از زمین خارج شود و هواداران خود را بیش از پیش خوشحال کند.


*به نظر شما آیا پرسپولیس توانایی و پتانسیل قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد؟


**به هر حال ما علاوه بر پرسپولیس، تمام نماینده‌های ایران را دوست داریم و برای هر کدام از آن‌ها که در مسابقات بین‌المللی به میدان می‌روند آرزوی موفقیت داریم. ما به عنوان طرفدار پرسپولیس هر تورنمنت را به امید کسب قهرمانی شروع می‌کنیم اما واقعیتی بزرگ را نمی‌توان انکار کرد. کشورهای امارات، قطر و عربستان و کشورهای شرق آسیا با هزینه‌های گزافی در بازی‌های آسیایی حاضر می‌شوند و این هزینه، امکانات خوبی در اختیار آن‌ها قرار می‎دهد. درست است که آن‌ها از لحاظ فوتبالی به ما نمی‌رسند، اما هزینه‌ای که انجام داده‌اند تکنولوژی وارد فوتبال خود کرده و با بهره‌گیری از افراد کارآمد این خلا را به خوبی جبران نموده‌اند. پرسپولیس اگر بتواند مقابل الجزیره به برتری برسد و به مرحله بعدی صعود کند، کار بزرگی انجام داده است. حالا ان‌شاالله تیم ما به مرحله بعد برسد اما این واقعیت و بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی، کار را برای پرسپولیس و برانکو سخت‌تر از قبل می‌کند.


* 6،7 بازی آخر تیم پرسپولیس طراوت لازم برای حضور در لیگ برتر را نداشت و مانند بازی‌های ابتدایی عمل نکرد. مشکلات حاشیه‌ای تیم، قهرمانی زودهنگام و ... کدام یک از این عوامل را باعث افت پرسپولیس می‌دانید؟


**به هر حال همه این موارد هست و یک سری مسائل باعث شد که پرسپولیس از فرم ایده‌آل خود خارج شود. قهرمانی زودهنگام روحیه را درون تیم از بین برد و انگیزه لازم برای شکستن رکوردها بین بازیکنان وجود نداشت. یک زمانی تیم در کوران رقابت است و این حقیقت را درک می‌کند که برای قهرمان شدن باید همه مسابقات را با پیروزی پشت سر بگذارد. ولی وقتی یک تیم به این مهم دست پیدا می‌کند، دیگر انگیزه‌ای برای ادامه مسابقات ندارد. همان طور که دیدید پرسپولیس تنها به یک امتیاز برای قهرمانی احتیاج داشت که سه هفته طول کشید به این عنوان دست پیدا کند. چون مطمئن بود این یک امتیاز را بالاخره می‌گیرد و تیم دیگری در صدر جدول به آن‌ها نمی‌رسد. به نظر من ای کاش پرسپولیسی‌ها در بازی‌های آخر هم به مانند اول و یا میانه فصل بازی می‌کردند و بسیاری از رکوردها را جا به جا می‌کردند. البته به برانکو هم باید حق داد؛ ایشان مربی بزرگی هستند که افتخارات زیادی را به دست آوردند و امسال هم با دبل کردن در قهرمانی به دنبال اثبات خود بود و به همین دلیل  فشار زیادی به بازیکنان خود وارد نکرد.


*چند روز قبل در مراسم افتتاحیه یکی از بزرگترین مراکز خرید ایران دیده شدید.


**بله. برادران انصاری به خصوص علی انصاری از دوستان قدیمی من هستند و هزینه‌های زیادی در فوتبال ایران بدون چشم‌داشت انجام دادند. حضور افرادی مثل انصاری نشان می‌دهد که مردم هم می‌توانند وارد فوتبال بشوند و برای ورزش این مملکت و جوانان ایرانی هزینه کنند. برادران انصاری با راه اندازی مجموعه ایران مال بیست هزار نفر را به طور مستقیم و یکصدهزار نفر را به طور غیر مستقیم مشغول به کار کردند و در این وضعیت اجتماعی و اقتصادی ایران، کارآفرینی بزرگی انجام داده‌اند و با تبدیل کردن آن به مهم‌ترین مرکز اقتصادی آسیا، پرچم ایران را در قاره کهن بالا می‌برند. آن‌ها در این مجموعه چند هزار متر فضا را به فضای ورزشی اختصاص داده‌اند که این جای خوشحالی برای جوانان دارد. به هر حال من به علت دوستی با علی انصاری در آن مراسم حاضر شدم و می‌خواستم نشان دهم احترام زیادی برای کسانی که پرچم ایران را بالا می‌برند و به آن ارزش می‌دهند، قائل هستم.

دیدگاه‌ها