کد خبر : 1522456 | 17 اردیبهشت 1397 ساعت 17:21 | 33.5K بازدید | 0 دیدگاه

نقشه شفر برای مهار کیک و اند راش ذوب‌آهن چیست؟

سرمربی استقلال برای مهار تاکتیک ذوب آهن باید برنامه ویژه ای داشته باشد.

نقشه شفر برای مهار کیک و اند راش ذوب‌آهن چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، ذوب آهن با سبک خاصی فوتبال بازی می کند که مهار تاکتیک این تیم نیاز به استفاده از بازیکنان ویژه در ترکیب استقلال دارد.


حملات ذوب آهن بیشتر روی توپ های بلند طراحی می شود و در این سیستم کی روش استندلی نقش مهمی را ایفا می کند چراکه او یا ضربه سر نهایی می زند یا با ضربه سر برای مرتضی تبریزی موقعیت سازی می کند.


طبیعی است برای خنثی کردن این سیستم نقش دو هافبک دفاعی و دو دفاع وسط استقلال بسیار موثر است و شفر باید از بازیکنانی در ترکیب تیممش استفاده کند که بتوانند ضربات سر اول را بزنند.


امروز شفر برای مقابله با سیستم امیر قلعه نویی گفت: بهترین حالت این است که توپی به مهاجمان حریف ندهیم و جلوی رسیدن پاس به مهاجمان آنها گرفته شود. مثلاً اگر به بازی رئال نگاه کنید باید ببینید که آنها چطور پاس آخر را می‌دهند. ما نباید به حریف کرنر بدهیم و همانطور که مثلاً باقری مقابل الهلال خوب بازی کرد اجازه رسیدن توپ به مهاجمان توسط هافبک‌ها را ندهیم. شما دیدید هافبک قدبلند الهلال تمام جنگ‌های هوایی را به فرشید باقری واگذار کرد و فردا هم باید این اجازه را به رقیب ندهیم.


با این شرایط فرشید باقری فردا در پست هافبک دفاعی بازی می کند تا روزبه چشمی در پست دفاع وسط بتواند حملات بلند ذوب آهن را مهار کند.

دیدگاه‌ها