کد خبر : 1522834 | 19 اردیبهشت 1397 ساعت 10:07 | 13.7K بازدید | 0 دیدگاه

برای امیر قلعه نوعی؛ 2 نیمه متفاوت!

در گذشته کنفرانس های مطبوعاتی پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر قابل حدس بود؛ اما حالا او 2 نیمه متفاوت دارد.

برای امیر قلعه نوعی؛ 2 نیمه متفاوت!

به گزارش "ورزش سه"، قلعه نوعی دیروز و بعد از پیروزی برابر استقلال مدعی شد رشید مظاهری تیمش را نجات داده و به بازی خوب حریف نیز اشاراتی داشت.جمله ای متفاوت با گذشته ، زمانی که او  هدایت استقلال را بر عهده داشت، کلید واژه هایی تکراری عموم دقایق مصاحبه های ژنرال پرافتخار آبی پوشان را تشکیل می داد.

 

امیر تحت هر شرایطی، چه هنگام پیروزی های پرگل و چه در مقطع شکست های غیرمنتظره، بدون منطق نمایش تیمش را برتر از حریف می دانست، از عبارت "بازی 2 نیمه متفاوت داشت" استفاده می کرد که در نهایت منظور وی این بود که در بین نیمه و با هوش تاکتیکی او همه چیز در نیمه دوم تغییر کرده، معمولا شخص یا گروهی از عوامل بیرونی را عامل ناکامی می دانست و سالهای سال با تکیه بر کلمات "دست های پشت پرده"، اشاره به گروهی داشت که قصد دارند او و آرمان های مقدسش را زمین بزنند.

 

 

اما ژنرال در عنفوان 50 سالگی، نه در سبک مربیگری و تاکتیکی بلکه در بعد اجتماعی دستخوش تغییرات شگرفی شده است. ژنرال دیگر لزومی نمی بیند به مدیر و رئیس و برنامه نود و خبرنگاران قلم فروش و چشم آبی های پول بیت المال خور اشاره ای کند و مصاحبه های آتشین، دیگر در بین برنامه های یک فصل او جایی ندارد.


هافبک خلاق و باهوش استقلال در دهه 60 و 70 که تایمینگ بی شک شاخصه اصلی سبک بازی او بود، حالا دیگر بهتر از همیشه می داند که چه زمانی را برای ابراز عقایدش انتخاب کند.

 

قلعه نوعی در یک سال اخیر سمت مردم قرار گرفته و بارها به بحران های اجتماعی اشاره داشته است، با هواداران پرسپولیس و استقلال رابطه بسیار خوبی پیدا کرده و مدام به نکات مثبت اشاره می کند، حتی کدورت خود با عادل فردوسی پور و مهدی رحمتی را نیز کنار گذاشته و علیرغم داشتن فضا برای ایجاد تنش با کارلوس کی روش در مورد حضور بازیکنان ملی پوش به ذوب آهن، دیگری دلیلی برای از دست دادن بخش زیادی از زمان خود برای درگیری های لفظی نمی بیند.

 

چه طرفدار امیر قلعه نوعی باشیم و چه اندیشه های او را سنتی بدانیم، تیم او علیرغم همه مشکلات تنها تیمی بوده که در 2 جدال برابر استقلال متحول شده شفر، عملکرد خوبی داشته و مهم تر از همه راه پیروز شدن بر رقیب را به خوبی می دانسته است.

 

حضور در رتبه های بالای جدول در سالهای اخیر نشان داده امیر اردشیر به خوبی و بهتر از همه، راه نتیجه گرفتن در لیگ برتر را می داند و عملکرد او در چند سال گذشته نیز برچسب عدم توانایی بر پیروزی مقابل رقبای آسیایی را نیز به کلی از کارنامه قلعه نوعی پاک کرده است.

 

حالا ژنرال فوتبال ایران، دوست داشتنی تر از همیشه بخش زیادی از اقبال عمومی فوتبال ایران را همراه با خود می بیند و زندگی ورزشی او همانند مصاحبه هایش در گذشته، 2 نیمه کاملا متفاوت داشته است.

 

آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها