کد خبر : 1523442 | 22 اردیبهشت 1397 ساعت 12:59 | 16.8K بازدید | 0 دیدگاه

قیمت این باشگاه چقدر است؛

تمام نقاط مبهم واگذاری تراکتورسازی

باشگاه تراکتورسازی رسما آگهی واگذاری باشگاه تراکتورسازی را منتشر کرد تا همه منتظر اتفاقات جدیدی برای باشگاه محبوب تبریزی باشند.

تمام نقاط مبهم واگذاری تراکتورسازی

به گزارش "ورزش سه"، ناکامی های ادامه دار این تیم و عدم توفیق در رسیدن به قهرمانی لیگ برتر، اعتراضات شدید هواداران را به همراه داشت. آن ها بارها در ورزشگاه به شدت علیه مالک و مدیرعامل تیم شعارهایی سر دادند تا سرانجام تصمیم نهایی، واگذاری تراکتورسازی به بخش خصوصی باشد. گفته می شود مدیر جدید تراکتور، حسابرسی ها و کارهای مربوط به خصوصی سازی را انجام داده تا به وعده چند سال اخیر مالک تراکتور جامه عمل بپوشاند اما این واگذاری نقاط مبهم بسیاری را در بردارد.

 

* نکته اول، احراز صلاحیت متقاضیان است. در واگذاری سرخابی ها همین موضوع، سبب توقف واگذاری و دولتی ماندن پرسپولیس و استقلال شد. همچنین احراز صلاحیت متر و معیار استانداردی ندارد و باتوجه به نسبی بودن، برای هر موضوعی می تواند متفاوت باشد.  حالا سوال اکثر متقاضیان و البته طرفداران پرتعداد تراکتور این است که صلاحیت متقاضیان توسط چه کسی و چگونه احراز خواهد شد؟

 

* حسابرسی ها انجام شده به نظر می رسد، اما هنوز قیمت واقعی و مدنظر مالک گفته نشده است. همچنین میزان بدهی ها که احتمالا کم هم نیستند مشخص نیست. البته باشگاه تراکتور در یک سال اخیر تلاش زیادی برای رفع بدهی ها کرده اما بعید است یک تیم در ایران، بدهی نداشته باشد. در نهایت باید منتظر اعلام رسمی قیمت پایه خرید باشگاه تراکتورسازی ماند تا ببینیم کدام فرد یا نهادی برای تسویه بدهی ها و البته سرمایه گذاری در سال جدید پا به میدان می گذارد.

 

* در آخر؛ چه تضمینی برای یک مالک وجود دارد که با خرید باشگاه تراکتورسازی یا هر باشگاه دیگر به سود برسد. در فوتبالی که حق پخش، تبلیغات محیطی، کپی رایت و... وجود ندارند، درآمدزایی امری بسیار سخت و شاید غیرممکن است و تنها مالکی می تواند به موفقیت برسد که از دارایی های شخصی هزینه کند و بعید است همچین مالکی در بخش خصوصی، اهداف غیر فوتبالی را دنبال نکند.

 

امیدواریم واگذاری تراکتورسازی به بخش خصوصی در شرایط عادلانه صورت گیرد و تیم محبوب آذربایجان به شخص یا ارگانی واگذار شود که دلسوز این تیم و هواداران غمگینش است.

دیدگاه‌ها