کد خبر : 1523465 | 22 اردیبهشت 1397 ساعت 13:56 | 11.9K بازدید | 0 دیدگاه

امیدواری الدحیل به کسب سه‌گانه

شاگردان بالماضی شب گذشته السد قطر را در نیمه نهایی امیر کاپ شکست دادند تا به فینال این مسابقات برسند.

امیدواری الدحیل به کسب سه‌گانه

به گزارش "ورزش سه"، الدحیل حالا قدرت اول فوتبال آسیا در منطقه غرب محسوب می شود. الدحیلی ها در لیگ از مدت ها قبل با اختلاف 11 امتیازی نسبت به السد قهرمانی را از آن خود کردند تا شمار جام هایشان در لیگ ستارگان قطر به عدد 6 برسد. این در حالی است که 5 قهرمانی با نام لخویا به دست آمد و آن ها امسال در اولین دوره حضورشان با نام الدحیل، به این موفقیت رسیدند.

 

شاگردان بالماضی این عنوان را با 60 امتیاز به دست آوردند؛ یعنی میانگین 2.72 که آماری استثنایی به حساب می آید. این تیم قدرتمند قطری در 22 بازی لیگ، 19 بار پیروز شد و حریفان تنها 3 تساوی از الدحیل گرفتند تا قرمزپوشان شهر دوحه بدون حتی یک شکست، جام طلایی را به دست بیاورند.

 

الدحیلی ها همچنین 86 گل زدند تا با میانگین 4 گل در هر بازی لیگ را به پایان برسانند. در این میان یوسف العربی با 26 و یوسف مساکنی با 25 گل بیشترین سهم را داشتند. آن ها اکنون با 51 گل زده در مسابقات لیگ، مخوف ترین زوج خط حمله فوتبال آسیا به حساب می آیند.

 

اما قهرمانی در لیگ تمام آن چیزی نیست که الدحیل در این فصل به دست آورد. قرمزها در جام حذفی نیز حریفان را یکی پس از دیگری شکست دادند تا این که در فینال به نایب قهرمان لیگ السد رسیدند و موفق شدند ژاوی و یارانش را از پیش رو بردارند.

 

این دیدار که یکی از جذاب ترین مسابقات فوتبالی در سطح قاره کهن بود. در ابتدا السدی ها دروازه حریف را باز کردند تا امیدوار به تحمیل اولین شکست فصل به این تیم شوند اما این پایان کار نبود. سالم محمد دروازه السد را در دقایق پایانی باز کرد تا 10 دقیقه آخر بازی با حساسیت بیشتری دنبال شود.

 

هر دو تیم حملات بسیاری روی دروازه یکدیگر انجام دادند که هیچ یک به سرانجام نرسیدند اما در آخرین دقیقه از بازی، کمک داور ویدئویی سرنوشت مسابقه را تغییر داد. تکل پورعلی گنجی روی پای یوسف العربی در ابتدا خطا تشخیص داده نشد اما داور پس از درخواست تیم الدحیل برای بازبینی صحنه، برای الدحیل پنالتی گرفت. این پنالتی در دقیقه 99 بازی گرفته شد و اعتراض های فراوان ژاوی ارناندس را به همراه داشت که سرانجام سبب اخراجش شد. العربی مهاجم مراکشی الدحیل نیز با ضربه ای دیدنی گل دوم را برای تیمش به ارمغان آورد تا سرخپوشان دوحه قهرمان جام حذفی شوند.

 

شب گذشته نیز السد و الدحیل دوئل جالبی را در نیمه نهایی امیر کاپ داشتند که با پیروزی یک صفر الدحیل به پایان رسید. در این بازی معز علی توانست تک گل تیمش را به ثمر برساند تا مثل دو بازی رفت و برگشت لیگ و فینال جام حذفی، الدحیل برنده جدال با السد باشد.


حالا آن ها یک فینال امیر کاپ و یک بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را پیش رو دارند. الدحیلی ها می توانند با قهرمانی در امیر کاپ و همچنین فتح آسیا، 4 قهرمانی در یک فصل فوتبالی را تجربه کنند که عملکردی استثنایی و بی نظیر در فوتبال آسیا به حساب می آید.

دیدگاه‌ها