کد خبر : 1523489 | 22 اردیبهشت 1397 ساعت 16:43 | 58.6K بازدید | 0 دیدگاه

لیست لو رفته تیم ملی را باور کنیم!!؟

نام بازیکنان‌نهایی تیم‌ملی از قوطی بیرون‌آمد؟

صحبت های رئیس فدراسیون فوتبال درباره دانستن نام بازیکنان نهایی تیم ملی و لیست ناقصی که پیش از این توسط یکی از رسانه ها منتشر شده باعث شد تا به پنهان ماندن لیست تیم ملی شک کنیم.

نام بازیکنان‌نهایی تیم‌ملی از قوطی بیرون‌آمد؟

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی روش به عنوان یکی از حرفه ای ترین نفراتی که پا به فوتبال ایران گذاشته است بدون دقت به برخی مناسبات و رسوم نادرست فوتبال ایران همیشه سعی در رعایت اصول مورد نظر خود داشته و با دیسپلین خاصش با مسائل مربوط به فوتبال ایران برخورد می کند. یکی از این مسائل اعلام لیست نهایی بازیکنان حاضر در تیم ملی برای یک تورنمنت خاص است.


در این باره سرمربی پرتغالی تیم ملی اتفاقا یکی از محکم ترین مربیان در حفظ نام بازیکنان مورد نظر خود است. اصرار کی روش بر حفظ نام بازیکنان نهایی خود باعث شد تا پس از هر لیست وی هیچ گمانه زنی بر جاماندن یکی از بازیکنان (که پیش از آن خبر ملی پوش شدنش پخش شده) مطرح نشود. در این باره لازم به ذکر است حتی در برخی از اردوها نام نفرات مورد نظر کی روش ابتدا در صفحه اجتماعی وی منتشر می شد و سپس به اطلاع عموم می رسید. 


همه این مطالب عنوان شد تا بدانیم در تیم ملی ایران یک مربی حرفه ای حضور دارد که بدون توجه به بسیاری از مسائل از لو رفتن لیست مورد نظر خود جلوگیری می کند اما این بار و در حساس ترین برهه چهار سال اخیر صحبت هایی مبنی بر لو رفتن تعدادی از نام های حاضر در روسیه مطرح می شود و در صورتی که این اتفاق افتاده باشد قطعا باید به سراغ افکار غیرحرفه ای برخی فعالان فوتبال رفت که با حرکتی باعث لو رفتن لیست نهایی شده اند. 


اما جریان از چه قرار است؟ همه داستان مشخص شدن نام تعدادی از بازیکنان به شب رونمایی از لباس رسمی تیم ملی بر می گردد. در لحظاتی از این برنامه که کلیپی از روند آماده سازی لباس ها در حال پخش بود تعدادی از بازیکنان مورد نظر کی روش که مشغول اندازه گیری سایز خود بودند در تصویر مشخص بودند و البته پس از ثانیه ای نیز محو شدند. همین اتفاق کوچک باعث شد تا زمزمه هایی آغاز شود و نفرات حاضر در این مراسم چند بازیکنی که در تصویر دیدند را به عنوان چند نفر از بازیکنان نهایی بدانند. پس از شب رونمایی از لباس ها، یکی از رسانه ها خبری مبنی بر لو رفتن نام 15 بازیکن (به همراه اسامی) روی خروجی خود آورد. 


البته اینکه کسی صرفا برای اندازه گیری کت و شلوارها حضور داشته باشد نمی تواند به معنای وجود آن بازیکن در لیست نهایی تیم ملی باشد و پر واضح است در موارد اینچنینی از تعداد زیادی بازیکن اندازه گرفته می شود تا دوخت و دوزها انجام شود و پس از اعلام نام بازیکنان نهایی کمبود زمان برای آماده سازی البسه مشکل ساز نشود. از طرف دیگر از یک مربی حرفه ای مانند کی روش نمی توان انتظار داشت بازیکنان مورد نظر خود را به تولیدی مورد نظر بفرستد که به راحتی می توان نام آنها را فهمید. 


به دلیل عنوان شده با خودمان در کلنجار بودیم که قطعا لیستی لو نرفته و به قول معروف نام بازیکنان مورد درون قوطی است که مصاحبه ای رئیس فدراسیون و صحبتی از او بازهم همه چیز را در ذهن مان تیره و تار کرد. مهدی تاج در مصاحبه خود عنوان کرده بود اندازه بازیکنان تیم ملی گرفته شده است و برای ما مشخص است که کدام بازیکنان به جام جهانی می‌روند، شاید هنوز برای رسانه‌ها این مسئله معلوم نباشد، اما ما می‌دانیم کدام بازیکنان همراه تیم ملی به جام جهانی می روند مگر اینکه اتفاق ویژه‌ای بیفتد و مصدومیتی رخ بدهد که قابل پیش‌بینی نیست. 


این اظهارنظر باعث شد تا به لیست اعلام شده در برخی از رسانه ها نیز به عنوان بازیکنان نهایی تیم ملی گوشه چشمی داشته باشیم. لیستی که در صورت لو رفتن، می توان آن را اتفاقی ناگوار برای فوتبال ایران دانست.

دیدگاه‌ها