کد خبر : 1523551 | 22 اردیبهشت 1397 ساعت 21:03 | 146.3K بازدید | 0 دیدگاه

آن مرد از زنوز می‌آید؛

آشنایی با خریدار قریب به یقین تراکتور

مالک باشگاه گسترش فولاد تنها خریداری است که تا این لحظه درخواستش برای مالکیت تراکتورسازی را تقدیم کرده است.

آشنایی با خریدار قریب به یقین تراکتور

به گزارش "ورزش سه"، مالک متمول باشگاه گسترش فولاد که طی چند فصل اخیر شرایط مناسبی برای این تیم شکل داده، اینبار به دنبال دریافت مالکیت باشگاه پرهوادار و جذاب تراکتورسازی است. او در فصل گذشته و در شرایطی که شهرداری تبریز از اسپانسری تیم شهرداری عقب کشیده بود برای تامین مخارج سبزپوشان پیش قدم شد و اگر پای او به تراکتورسازی نیز باز شود به طرز عجیبی اختیار سه باشگاه معتبر تبریز را برعهده می‌گیرد. اگرچه به نظر می‌رسد او در فصل تازه برنامه ای برای ادامه کار با ماشین ندارد و ادامه کار در گسترش فولاد تبریز نیز منوط به وضعیت تراکتورسازی است.


زنوزی، مالکی کم حرف و سیاست‌مدار است که تیم خود را بعد از صعود به لیگ برتر همواره در رده های میانی جدول لیگ نگه داشته و در سال‌های اخیر نیز به دنبال کسب درآمد از فروش بازیکن بوده که نمونه مهم آن فروش داریوش شجاعیان به استقلال و سعید آقایی به سپاهان است. او که در هفته گذشته یک کارخانه خودروسازی جدید در تبریز افتتاح کرده، مالک خط هواپیمایی "آتا" است که در یک سال گذشته با جت‌های جدید تجهیز شده است. زنوزی اکنون درخواست خود برای خرید باشگاه تراکتورسازی و شرکت در مناقصه را تقدیم کرده و نکته جالب توجه اینکه از حیث اهلیت نیز پاسخ مثبت دریافت کرده تا مشکلی برای ادامه فعالیت خود برای گرفتن امضای نهایی حضور در این مناقصه را پیش رو نداشته باشد.


در حال حاضر با توجه به اشتیاق وی برای مالکیت تراکتور و اداره خصوصی این باشگاه به نظر می‌رسد زنوزی جدی‌ترین گزینه برای خریداری سهام تیمی است که تبریزی‌ها به آن عرق و علاقه خاصی دارند. زنوزی هنوز از برنامه‌های خود برای نحوه اداره تیم پرده برداری نکرده اما با توجه به پشتوانه مالی و همچنین حضور طولانی در عرصه فوتبال به نظر نمی‌رسد که او بدون بررسی شرایط بی‌گدار به آب بزند، به خصوص اینکه زنوزی مثل همه آذری‌ها از یک شم اقتصادی ویژه بهره می‌برد و احتمالا در ذهن او معادلاتی برای توسعه باشگاه وجود دارد. کاری که او با توجه به وجود هولدینگ غول‌پیکرش قادر به سرانجام رساندن آن خواهد بود.


زنوزی بعد از تغییرات مدیریتی در تراکتور وعده اهدای یک هواپیمای اختصاصی به تراکتور را داده و حالا منتظر باز شدن پاکتی است که در آن قیمت پیشنهادی‌اش برای این تیم پرهوادار تبریزی نوشته شده است.تیمی که تشنه بازگشت هواداران چند آتشه خود به ورزشگاه یادگار و بازگشت شکوهی است که در سال‌های اول صعود به لیگ برتر دیگران را تحت تاثیر خود قرار داده بود. 

 


اما سوال مهم موضوع واگذاری است؛ اینکه در نهایت سهام تراکتورسازی به صورت کامل به یک شخص واگذار می‌شود یا سناریویی مشابه خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس در تبریز در حال انجام است.

دیدگاه‌ها