کد خبر : 1523660 | 23 اردیبهشت 1397 ساعت 12:47 | 7.3K بازدید | 0 دیدگاه

نیکخواه بهرامی: نباید از فدراسیون توقع جادوگری داشت

آرزوها و مشکلات بسکتبال از زبان کاپیتان صمد

کاپیتان تیم ملی بسکتبال گفت: شاید در اردوی تیم ملی 50 بازیکن باشند؛ اما به اندازه آنها تیم باشگاهی نداریم.

آرزوها و مشکلات بسکتبال از زبان کاپیتان صمد

به گزارش "ورزش سه"، صمد نیکخواه بهرامی که در روزهای پایانی سال 96 بعد از چند سال دوری بار دیگر به تیم ملی بسکتبال ایران بازگشت؛ همچنان یکی از ستاره های بدون جانشین در ترکیب تیم ملی به حساب می آید.


کاپیتان صمد این روزها علاوه بر وظایف فنی که خودش در تیم دارد، برای انگیزه دادن و آموزش مسائل فنی و غیرفنی به جوان ها کار سختی پیش رو دارد.


در حاشیه تمرین امروز تیم ملی صمد نیکخواه بهرامی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.


مهمترین هدفمان طلای جاکارتا است


تمرینات در قالب تیم ملی آغاز شده؛ اما در این مدت هم بازیکنان به صورت اختصاصی خودشان تمرین کردند تا بدنشان عقب نماند. چند بازیکن آسیب‌دیده داریم که به زودی برمی‌گردند و در حال حاضر زمان کافی برای مسابقات آینده داریم. مهمترین هدف ما بازی‌های آسیایی جاکارتا است چون در انتخابی جام جهانی صعودمان قطعی شده است. پس باید به فکر طلای آسیایی باشیم که تا به حال به آن نرسیدیم.  


به اندازه بازیکنان ملی تیم باشگاهی نداریم!


امیدوارم که بسکتبال به روزهای طلایی خود برگردد؛ اما شما در نظر بگیرید دورانی ما 16 تیم در لیگ برتر داشتیم که حداقل 7 تیم مدعی قهرمانی بودند. امسال 9 تیم لیگ برتری داشتیم که فقط 2، 3 تیم برای قهرمانی تلاش می کنند. 2 تیم نظامی هستند و چند تیم هم قهرمان چندانی ندارند. در همه رشته ها مسابقات لیگ است که تیم ملی را قدرتمند می کند. شاید در اردوی تیم ملی 50 بازیکن باشند؛ اما به اندازه آنها تیم باشگاهی نداریم.


10 سال دیگر هم درباره سالن حرف می زنیم


اینکه بخواهیم یک سالن جدید برای بسکتبال بسازیم، یک مدیر با برنامه و دلسوز می خواهد که از هزار کار دیگرش بزند و سراغ این کار برود. اکثر مدیران ما آمدند و از امکانات استفاده کردند تا دوره مدیریتشان به سر رسیده است. الان 10، 12 سالی می شود که می گوییم این سالن آزادی قدیمی شده و برای 50 سال قبل است. مطمئن باشید که 10 سال دیگر هم این را می گوییم که برای 60 سال قبل است. همین الان در همین تهران سالن های دیگری هم هستند که می توانند در اختیار بسکتبال قرار بگیرند. شاید خیلی از رشته های دیگر این امکانات را داشته باشند؛ اما بسکتبال نه.


نباید از فدراسیون توقع جادوگری داشت


اینکه چرا سالن های مناسب در اختیار بسکتبال قرار نمی گیرد، به فدراسیون قبلی برمی گردد. آنها خیلی علاقه مند نبودند که تلاش کنند و برای بسکتبال قدیمی بردارند. شنیدم که سالن افراسیابی در اختیار بسکتبال قرار گرفته و اتفاقات خوبی افتاده است. سالن افراسیابی برای بسکتبال بود و خودم چند بار در آن مسابقات دادم؛ اما نمی دانم چه اتفاقاتی افتاد که این سالن از بسکتبال گرفته شد. امیدوارم حداقل آن سالن را تجهیز کنیم. ما باید بسکتبال را به درون خانواده ببریم تا اسپانسرها را ترغیب کنیم که در این رشته سرمایه‌گذاری کنند. شرایط برای اسپانسرها خیلی مهیا نبود و الان کمی بهتر است. با این حال نمی توان توقع جادوگری از فدراسیون جدید داشت که در 4، 5 ماه همه چیز را درست کند.


 قهرمانی در بازی های آسیایی سرنوشت ساز است


قهرمانی در بازی‌های آسیایی تاثیر بسیار زیادی در بسکتبال دارد. برای برخی ملی‌پوشان که سرباز هستند سرنوشت ساز است. برای اعتبار بسکتبال و کاروان ایران اهمیت دارد و قطعا با قهرمانی تیم ملی بسکتبال خیلی بیش‌تر در جامعه دیده می‌شود.


جوان ها می توانند خودشان را محک بزنند


اگر به اردوهای اروپایی برویم خیلی بهتر است؛ اما خب اگر این اتفاق نیفتد همین بازی‌ها در چین هم خوب است و بالاخره چند مسابقه با شرایط مناسب انجام می‌دهیم. این مسابقات تدارکاتی که در نظر گرفته شده، می‌تواند فرصت خوبی هم برای جوان‌ترها باشد تا خودشان را محک بزنند.

 

دیدگاه‌ها