کد خبر : 1523709 | 23 اردیبهشت 1397 ساعت 15:20 | 46.4K بازدید | 0 دیدگاه

چه تیم های اروپایی هرگز به دسته دو سقوط نکرده اند؟

با سقوط هامبورگ به بوندسلیگای 2، حالا تمام تیم های آلمانی حداقل یک بار به دسته پایین تر سقوط کرده اند.

چه تیم های اروپایی هرگز به دسته دو سقوط نکرده اند؟

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از آاس، هامبورگ از ابتدای راه اندازی بوندسلیگا در بالاترین سطح این رقابت ها حضور داشت اما روز گذشته با وجود برتری بر گلادباخ، در نهایت به عنوان تیم هفدهم جدول راهی دسته دو شد. این اتفاق پس از 54 سال رخ داد و آشوب هایی را نیز از سوی هواداران این تیم در ورزشگاه شاهد بودیم.

در فوتبال اروپا اکنون تنها 19 تیم هستند که هرگز به دست پایین تر سقوط نکرده اند.

 

 

1296672

 

 

در میان 5 لیگ معتبر اروپایی، تنها در لالیگا و سری آ شاهد چنین تیم هایی هستیم. رئال، بارسا و بیلبائو در اسپانیا و نیز اینتر در ایتالیا همواره در دسته برتر حضور داشته اند.

 

در انگلیس، فرانسه و آلمان نیز تقریبا همه تیم ها حداقل یک بار تجربه سقوط داشته اند. البته مورد پاری سن ژرمن شاید جالب توجه باشد. پی اس جی سال 1970 با ادغام دو باشگاه پاریس اف سی و استاد ژرمن تاسیس شد. دو باشگاه قبلی سابقه سقوط داشته اند و به همین دلیل پی اس جی در فهرست باشگاه های هرگز سقوط نکرده جای نمی گیرد.

 

 

1301943

 

 

در ترکیه، گالاتاسرای، بشیکتاش و فنرباغچه، در هلند تیم های آیندهوون، آژاکس، فاینورد و اوترخت، در یونان تیم های پائوک، پاناتینایکوس و المپیاکوس، در پرتغال تیم های پورتو، بنفیکا و اسپورتینگ و در اسکاتلند نیز تیم های آبردین و سلتیک هیچگاه رنگ سقوط به دسته پایین تر را به خود ندیده اند.

دیدگاه‌ها