کد خبر : 1523772 | 23 اردیبهشت 1397 ساعت 19:55 | 233.6K بازدید | 0 دیدگاه

۴ عقاب برگزیده کارلوس کی‌روش

پایان رویاهای جهانی حقیقی و لک

با اعلام لیست تیم ملی از سوی کارلوس کی‌روش، چهار دروازه بانی که شانس حضور در جام جهانی روسیه را دارند معلوم شدند.

پایان رویاهای جهانی حقیقی و لک

به گزارش "ورزش سه" ساعاتی پیش فهرست 35 نفره تیم ملی ایران از سوی کارلوس کی‌روش اعلام شد و در آن چهار دروازه‌بان شانس حضور در جام جهانی روسیه را پیدا کردند. علیرضا بیرانوند، محمدرشید مظاهری، سید حسین حسینی و امیر عابدزاده نفراتی هستند که توسط سرمربی پرتغالی ایران به اردوی تیم ملی فراخوانده شدند و در نهایت از جمع این چهار بازیکن، سه بازیکن راهی روسیه خواهند شد. نکته جالب توجه غیبت علیرضا حقیقی دروازه‌بان فیکس ایران در جام جهانی 2014 در لیست منتشر شده از سوی کی‌روش است.


حال نگاهی به کارنامه این چهار دروازه‌بان در فصلی که گذشت می‌اندازیم.

 

  • علیرضا بیرانوند:


دروازه‌بان جوانی که دومین فصل حضور خود را در پرسپولیس پشت سر می‌گذارد و ضمن تجربه کردن دومین قهرمانی پیاپی، به عنوان برترین دروازه‌بان فصل هم رسیده است. بیرانوند در این فصل از مسابقات لیگ برتر در 27 بازی لیگ برتر 11 گل دریافت کرد و دستکش طلایی فصل هفدهم را به دست آورد. شماره یک پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هم در هفت بازی، پنج بازی را بدون دریافت گل پشت سر گذاشت تا در آسیا هم رکورددار باشد. بیرانوند در بازی‌های انتخابی جام جهانی هم خوش درخشید و در 7 مسابقه‌ای که درون دروازه ایران ایستاد، 6 کلین شیت را به نام خود ثبت کرد و تنها در بازی آخر مقابل سوریه دو گل دریافت کرد.

 

  • محمدرشید مظاهری:


 شماره یک تیم ذوب‌آهن اصفهان، تنها دروازه‌بانی است که در تمامی دقایق لیگ هفدهم درون قفس توری تیمش قرار گرفته و در این مدت 11 کلین شیت از خود به جا گذاشته ‌است. مظاهری در لیگ هفدهم، چهار پنالتی حریفان خود را مهار کرد تا در این زمینه هم رکورددار باشد. دروازه ‌بان خوزستانی تیم ملی ایران با 28 سیو در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا جزو بهترین‌ها به حساب می‌آید و حالا جدی‌ترین شانس را برای پوشیدن پیراهن شماره یک تیم ملی داراست.

 

  • سیدحسین حسینی:


دروازه‌بان جوانی که در این فصل از مسابقات لیگ برتر، رکورد بسته نگه داشتن دروازه را به نام خود ثبت کرد و ناگهان به نیمکت ذخیره‌ها تبعید شد. حسینی در لیگ هفدهم 20 بازی با پیراهن استقلال انجام داد که 13 گل در این مدت دریافت کرد. حسینی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم 4 بازی درون دروازه استقلال قرار گرفت و 5 بار دروازه خود را باز شده دید. اوج کار حسینی در آسیا مقابل العین امارات رقم خورد که موفق شد با یک دبل سیو ماندگار امتیازی حساس تقدیم به تیمش کند. دروازه‌بان شیرازی استقلال برای راه‌یابی به روسیه رقابت سختی با دیگر بازیکنان خواهد داشت.

 

  • امیر عابدزاده:


لژیونری که از ابتدای جوانی حضور در آمریکا و اروپا را تجربه کرده و حالا عضو تیم ماریتیمو پرتغال است. عابدزاده در این فصل از مسابقات لیگ پرتغال تنها 7 مسابقه برای تیمش انجام داده و در این مدت 8 گل دریافت کرده است. البته عابدزاده هفته گذشته مقابل پورتو در دقیقه 40 اخراج شد اما در این دقایق هیچ گلی دریافت نکرد. این دروازه‌بان جوان با وجود بازی‌های کمی که انجام داد اما آنقدر نمایش خوب از خود به جا گذشت که کی‌روش را مجاب به دعوت از آن به تیم ملی کرد و بسیاری از کارشناسان، عابدزاده را یکی از شانس‌های حضور درون دروازه تیم ملی می‌دانند.

دیدگاه‌ها