کد خبر : 1523910 | 24 اردیبهشت 1397 ساعت 12:25 | 36.8K بازدید | 0 دیدگاه

اهمیت حضور کاپیتان برابر الجزیره

سید جلال؛ سوپرمن با شنل سرخ

بازگشت سیدجلال می تواند مهمترین اتفاق برای پرسپولیس در بازی برگشت برابر الجزیره باشد چرا که اهمیت او برای پرسپولیس فراتر از یک مدافع خوب است.

سید جلال؛ سوپرمن با شنل سرخ

به گزارش " ورزش سه" سیدجلال حسینی بازیکنی است که بود و نبودش برای پرسپولیس تفاوت زیادی دارد. هنک تن کاته سرمربی تیم الجزیره رقیب دیروز پرسپولیس در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی وقتی با سوال خبرنگاران درباره تاثیرات حضور سیدجلال حسینی مواجه شد با بیان این جمله که :« مگر سیدجلال سوپرمن است» سعی کرد خودش را نسبت به حضور کاپیتان در بازی برگشت بی تفاوت نشان دهد اما او آنقدر بی تجربه نیست که در درون خودش نداند که اتفاقا سید جلال همان سوپرمن پرسپولیس است.

 

  • بازگشت باشکوه


سیدجلال حسینی فصل را با مصدومیت سپری کرد. مصدومیتی که باعث شد او در سال 2018 در هیچکدام از بازی های تیم ملی بازی نکند. او آخرین بار در بازی دوستانه تیم ملی برابر ونزوئلا به میدان رفت اما با این حال او توانست با وجود مصدومیت در بازی های باشگاهی بازهم یک آمار فوق العاده و یک افتخار دیگر را به کارنامه اش اضافه کند. او حالا پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران است و شاید تا مدت طولانی بازیکنی نتواند به رکورد او که 5 قهرمانی در لیگ برتر با سه تیم مختلف است برسد. سیدجلال به دلیل همین مصدومیت در هشت بازی  ابتدای فصل تنها در بازی چهارم برابر سیاه جامگان به میدان رفت و در دیگر بازی ها یا روی نیمکت بود و یا در لیست حضور نداشت. او در بازگشت به ترکیب پرسپولیس اما در20  بازی فصل برای این تیم به میدان رفت و 14 برد ، 4 مساوی و تنها دو باخت به دست آورد. دو باخت سیدجلال دو بازی پرسپولیس در دربی برگشت و بازی برابر ذوب آهن بود . پرسپولیس اما با حضور سیدجلال و در مسابقات لیگ برتر در20  مسابقه تنها 7 گل دریافت کرد و آمار فوق العاده 0.36 گل خورده در هر مسابقه را به جای گذاشت. او اما در لیگ قهرمانان آسیا هم بی تردید مهمترین مهره تیمش بوده است چرا که در این فصل در شش مسابقه ای که بازی کرد فقط یک بار طعم شکست را در بازی رفت مقابل السد چشید. اما اهمیت سیدجلال زمانی مشخص می شود که بدانیم تیم در نبود او در لیگ برتر 8 گل خورده است آن هم در 10 مسابقه که 6 برد ، 2 باخت و 2 مساوی به دست آمده است. پرسپولیس در تنها بازی این فصل لیگ قهرمانان که سیدجلال را نداشت نیز مقابل الجزیره در بازی رفت شکست خورد. پرسپولیس در لیگ قهرمان با سیدجلال در 6 مسابقه 4 برد ، یک باخت و یک تساوی به دست آورده و تنها سه گل خورده است. اما در نبود سیدجلال ودر یک بازی سه گل خورده است. آمار سیدجلال در تیم ملی هم فوق العاده است. او در زمان حضورش در تیم ملی بعد از جام جهانی تا بازی با آخرش برابر ونزوئلا در بیست بازی فقط یک شکست برابر تیم ملی سوئد داشته است. تیم ملی با حضور سیدجلال نیز در این 20 بازی فقط 9 گل خورده است.

 

  • پای ثابت آمارهای فوق العاده


سیدجلال حسینی در این سال ها پای ثابت آمارهای فوق العاده تیم ها در بسته نگه داشتن دروازه و تعداد کم گل خورده بوده است. او چه در پرسپولیس و چه در تیم ملی همواره مهره برد به حساب آمده است. مدافعی کم اشتباه و با تجربه با قدرت فیزیکی و بازیخوانی بالا که در سال های اخیر بی تردید بهترین مهره دفاعی فوتبال ایران بوده است. سیدجلال در سال های پایان فوتبالش افتخارات زیادی را با پرسپولیس و تیم ملی به دست آورده و حالا و در آستانه حضورش در دومین جام جهانی می تواند با پرسپولیس به افتخارهای بزرگتری مثل موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا فکر کند. حسینی هرچند در این فصل برای پرسپولیس گل نزده و تنها یک پاس گل داده است اما او در 36 سالگی تبدیل به بازیکنی شده که حضورش در زمین موثر است. پرسپولیس امروز با حضور کاپیتان به دنبال صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان است. اتفاقی که با حضور سیدجلال شدنی تر از قبل به نظر می رسد چرا که او در پرسپولیس نقش سوپرمن را بازی می کند.

دیدگاه‌ها