کد خبر : 1523956 | 24 اردیبهشت 1397 ساعت 17:27 | 32K بازدید | 0 دیدگاه

بهترین‌های آسیا در خط دفاع تیم ملی ایران

با بررسی نفرات منتخب از سوی کارلوس کی‌روش برای حضور در خط دفاع تیم ملی به نکات جالب توجهی در این زمینه می‌رسیم.

بهترین‌های آسیا در خط دفاع تیم ملی ایران

به گزارش "ورزش سه" روز گذشته لیست 35 نفره تیم ملی ایران برای آماده سازی در راه جام جهانی از سوی کارلوس کی‌روش منتشر شد که دعوت از برخی چهره‌ها باعث تعجب فوتبال دوستان شد. اعضای تحریریه سایت "ورزش سه" روز گذشته به بررسی عملکرد نفرات برگزیده در خط دروازه پرداختند و حالا قصد دارند به تحلیل و آنالیز عملکرد خط دفاع منتخب سرمربی تیم ملی بپردازند. 


طبق لیست اولیه اعلام شده از سوی سرمربی تیم ملی برای حضور در تیم ملی، 13 بازیکن برای آزمایش در خط دفاع انتخاب شده‌اند که از میان 9 نفر عضو باشگاه‌های داخلی و 4 نفر جز لژیونرها محسوب می‌شوند. تیم استقلال تهران با داشتن 5 نماینده، پرسپولیس با 2 نماینده و سپاهان،پدیده، السد قطر، اوستنده بلژیک، احمت گروژنی روسیه و لس‌آنجلس اف‌سی آمریکا هر کدام با یک نماینده خط دفاع منتخب کی‌روش را تشکیل داده‌اند. 


با بررسی لیگ هفدهم متوجه می‌شویم که تیم پرسپولیس تهران با دریافت 15 گل در 30 مسابقه بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار گرفته است و تنها سیدجلال حسینی و محمد انصاری را به عنوان نماینده در ترکیب تیم ملی دارد. بعد از پرسپولیس، استقلال تهران با 18 گل خورده در رده دوم جای گرفته و بازیکنانی مانند وریا غفوری، پژمان منتظری، امید نورافکن، سید مجید حسینی و روزبه چشمی را به تیم ملی فرستاده است. بعد از دو تیم بزرگ پایتخت پدیده و سپاهان هر کدام با 33 و 34 گل خورده، محمدرضا خانزاده و سعید آقایی را در ترکیب تیم ملی دارند. 


اما میان چهار تیم خارج از ایران، مرتضی پورعلی‌گنجی در تیم السد قطر بهترین شرایط را سپری می‌کند. تیم السد در این فصل از مسابقات لیگ ستارگان قطر در 22 مسابقه، 25 گل دریافت کرده و به عنوان بهترین خط دفاع لیگ ستارگان قطر رسیده است. 


میلاد محمدی مدافع چپ تیم احمت گروژنی همراه با تیمش در لیگ روسیه، 34 گل در 30 بازی دریافت کرده و رکوردی نه چندان خوب از خود به جا گذاشته است. در ادامه رامین رضاییان بازیکن تیم اوستنده بلژیک در بازی‌های زیادی برای تیمش به میدان نرفت اما این تیم در لیگ بلژیک رکورد 41 گل خورده در 30 بازی را از خود به جا گذاشته است.


آخرین تیم خارجی‌ که نماینده‌ای در خط دفاع تیم ملی دارد، لس‌آنجلس اف‌سی است. تیم بیت‌آشور تا به اینجای فصل 10 بازی را انجام داده و 16 گل دریافت کرده است و با این حال در رده دوم جدول قرار دارد. 


حال باید دید از میان این 13 نفر، کدام یک نظر کارلوس کی‌روش را جلب کرده و پیراهن ایران در جام جهانی روسیه را به تن می‌کنند.

دیدگاه‌ها