کد خبر : 1524095 | 25 اردیبهشت 1397 ساعت 09:50 | 190.4K بازدید | 0 دیدگاه

آقایان تا یک ماه آینده جای من را می گیرند

کی‌روش: کریمی و قلعه‌نویی به من توهین می‌کنند

تمرین امروز تیم ملی بازهم همراه با ناراحتی کارلوس کی روش بود که با لحن خاص خود از صحبتهای سرمربی تیم ذوب آهن انتقاد کرد.

کی‌روش: کریمی و قلعه‌نویی به من توهین می‌کنند

به گزارش ورزش سه ، درحالیکه تمرین تیم ملی بعد از دو روز به روی خبرنگاران باز شده بود، کی‌روش پیش از آغاز تمرین امروز نزد خبرنگاران آمد تا درباره حرفها و شایعات درباره زمان اعلام فهرست اولیه تیم ملی  اعلام موضع کند. 


اوگفت: این کار مطابق  قوانین بین‌المللی است که باید به آن احترام بگذاریم. طبق قوانین فیفا باید یک لیست بلند مدت و آماده‌باش را ارسال می‌کردیم و اسامی که شما می‌بینید در شش ماه گذشته زیر نظر داشتیم و در نهایت به این لیست رسیدیم .بعضی از بازیکنان از فهرست خارج شدند و برخی دیگر در بین اسامی قرار دارند، ولی این فهرست باید در تاریخی ارسال می‌شد که طبق فیفا اعلام شده بود (روز ۱۴ می ۲۰۱۸) و ما این کار را انجام دادیم.


وی در مورد دعوت بازیکنانی مانند بیت‌آشور به تیم ملی گفت: باید این لیست 35 نفره را در مهلت تعیین شده به فیفا ارسال می‌کردیم و از این به بعد به هر دلیلی یک بازیکن مصدوم شود و نتواند حضور داشته باشد فقط از این لیست می‌توانیم جایگزین را انتخاب کنیم. برنامه‌‌ای که در ذهنم داشتم این بود که بعد از بازی با ازبکستان لیست 23 نفره را اعلام کنیم و برنامه این بود که پس از 20 می و بازی با ازبکستان لیست نهایی اعلام شود ولی همانطور که می‌دانید برنامه اصلی جام جهانی توسط مسئولان فدراسیون و دیگران به برنامه مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تغییر کرد و به همین دلیل ما بعد از بازی با ازبکستان نمی‌توانیم لیست 23 نفره تیم ملی را اعلام کنیم.


سرمربی تیم ملی فوتبال در مورد صحبت‌های امیر قلعه‌نویی مبنی بر اینکه اعلام لیست تیم ملی در این تاریخ اتفاقی نبوده است با ناراحتی گفت: آقای قلعه‌نویی این حرف را گفته‌اند؟ خنده‌دار است. اینکه باید لیست 35 نفره اعلام شود، تصمیمی بود که از سوی فیفا اعلام شده بود و باید از سوی تمام کشورها این لیست اعلام می‌شد. قلعه‌نویی یک شهروند ایرانی است در کشوری که بیش از 2500 سال قدمت تاریخی دارد و در کشور بزرگ و فوق‌العاده ایران. بنده هم یک شهروند  فروتن  پرتغالی هستم که در ایران کارم را انجام می‌دهم.اماآیا  قلعه‌نویی تنها به این دلیل که  ایرانی است می‌تواند وجاهت و اخلاق‌مداری من را زیر سوال ببرد و آیا این درست است که علامت سوال‌ها را مقابل وجاهت و اخلاق‌مداری من قرار دهد؟ علی کریمی و قلعه‌نویی این توهین‌ها را انجام می‌دهند و فدراسیون هم به راحتی چشمش را می‌بندد. اگر من حرفی هم بزنم همه فکر می‌کنند کی روش توهین می‌کند و فرهنگ ایران را زیر سوال می‌برد. من در ایران این را یاد گرفتم اگر توهینی می‌شود، باید تشکر کنم و بگویم به این حرف‌ها ادامه دهید. بنده جواب نمی‌دهم، چون اگر پاسخگو باشم در عرض یک دقیقه فدراسیون به من زنگ می‌زند و می‌گوید باید ساکت باشی در غیر اینصورت جریمه می‌شوی. من هم به همین دلیل از قلعه‌نویی تشکر می‌کنم و می‌گویم به این حرف‌ها ادامه دهد. 


کی‌روش با بیان این که یکی از اردوهای تیم‌ ‌ملی که برای  پیش از جام جهانی طراحی شده بود، منحل شده است، ادامه‌ داد: الان بازیکنان را در اختیار ندارم و جا دارد باز هم از همه تشکر کنم. بنده از صحبت‌های اخیر آقای قلعه‌نویی که گفته‌اند بازیکنان تیم ذوب آهن از تصمیم ناراحت هستند، سورپرایز و شگفت‌زده هستم ولی باید به او گفت‌ فردی که نگذاشت بازیکنان ذوب آهن در کنار تیم باشند خود قلعه‌نویی بود و بزرگ‌ترین ضربه را به بازیکنان خود وارد کرد، چون این فرصت را از آن‌ها گرفت. این حرف‌ها را هم رییس و مدیرعامل خود باشگاه ذوب آهن به من گفته‌اند.

 

سرمربی تیم ملی که برافروخته شده بود ، حرفهایش را با گفتن این جمله تمام کرد:  آقایان در یک ماه آینده جای مرا خواهند گرفت  و از شما تشکر می کنم.


او سپس با ناراحتی جمع خبرنگاران را ترک کرد تا در ابتدای آخرین روز باشگاهی فوتبال ایران در فصل 96-97 که با دیدار استقلال - ذوب آهن به اتمام می رسد شرایط همچنان مشوش به نظر برسد.

دیدگاه‌ها